چگونه بلندقدتر به نظر برسیم؟

written by بانوی شهر 5 بهمن 1395
چگونه بلندقدتر به نظر برسیم؟

اگر قد کوتاهی دارید باید برای بلندتر به نظر رسیدن موارد خاصی را در لباس پوشیدن رعایت کنید. برای بلند قدتر بودن فقط کفش پاشنه بلند پوشیدن کافی نیست، با این چند روش هوشمندانه و کلیدی می توانید به راحتی چند سانت به قدتان اضافه کنید.

1 ) شلوار جین دمپاگشاد بپوشید.

شلوارهای جینی که دمپاهای گشادی دارند باعث می شوند پاهای شما بلندتر به نظر برسند بخصوص اگر انتهای شلوار، روی کفش های شما بیاید. نکته کلیدی که بهتر است رعایت کنید این است که کمر شلوار دقیقا روی کمرتان قرار بگیرد و پایین تر نباشد. اگر همراه با این شلوار بلوز به تن می کنید بهتر است آن را داخل شلوار بگذارید.

بلند قدتر - مد و زیبایی

2 ) دامن های بلند را دست کم نگیرید.

بعضی ها بر این باورند که خانم هایی که قد کوتاهی دارند نمی توانند دامن یا پیراهن بلند به تن کنند.اما این اشتباه است. در حقیقت، وقتی دامن بلند به تن می کنید بلندتر به نظر می رسید. اما توجه داشته باشید که دامن های تک رنگ بهتر از دامن های طرح دار هستند، این مدل دامن ها از آنجایی که رنگ یکدستی دارند، باعث می شوند که طول بدنتان بلندتر دیده شود.

بلند قدتر - مد و زیبایی

3 ) در انتخاب دامن کوتاه دقت کنید.

وقتی می خواهید دامن یا پیراهن کوتاه بپوشید باید به این نکته توجه داشته باشید که باید قد دامن خیلی کوتاه باشد ، در حقیقت شما باید یا دامن خیلی کوتاه به تن کنید یا خیلی بلند را انتخاب کنید این بدین معناست که قد دامن شما نباید متوسط یا تا روی زانو باشد، دامنی که انتخاب می کنید باید یا بالای زانو باشد یا تا روی قوزک پا ( حتی به قدری بلند که کفشتان نیز زیر آن پنهان شود ). دامن های کوتاه نیز باعث می شوند به نظر برسد شما پاهای بلندی دارید.

بلند قدتر - مد و زیبایی

4 ) موهایتان را بالای سرتان ببندید.

وقتی موهایتان را بالای سرتان می بندید خطی عمودی در دید دیگران ایجاد می کنید که وقتی آن را دنبال می کنند شما را بلندتر از حدی که هستید می بینند.

بلند قدتر - مد و زیبایی

5 ) لباس های یکرنگ بپوشید.

استفاده از رنگ برای بلندتر به نظر رسیدن یک استراتژی هوشمندانه و موثر است، باید به خط عمودی که با لباس پوشیدنتان ایجاد می کنید دقت کنید. لباس یکرنگ باعث می شود چشم افراد خط عمودی اندام شما را بلندتر ببینند. برای همین بسیاری از افراد لباس های یکدست مشکی را انتخاب می کنند، چرا که هم شیک است هم شما را بلندتر جلوه می دهد. اگر نمی خواهید کاملا یکرنگ لباس بپوشید می توانید از لباس های یک طیف رنگی انتخاب کنید که با هم چند درجه تفاوت رنگ داشته باشند.

بلند قدتر - مد و زیبایی

6 ) با شلوارهای فاق بلند آشتی کنید.

خیلی ها از شلوارهای فاق بلند خوششان نمی آید، این شلوارها خیلی طرفدار ندارند اما بیشترین دلیل آن اینست که بسیاری نمی دانند چطور می توانند این مدل شلوار را به بهترین شکل ممکن و با لباس مناسب بپوشند. اگر شلوار کوتاه به تن می کنید فاق بلند شلوار باعث می شود کمر شما بالاتر دیده شود و در نتیجه پاهایتان بلند تر به نظر برسد. می توانید این مدل فاق را با شومیزهایی که از جنس تور و شل هستند بپوشید و لباستان را داخل شلوار یا دامن بگذارید.

بلند قدتر - مد و زیبایی

7 ) کفش های نوک تیز بپوشید.

اگر نمی توانید هر روز کفش پاشنه بلند بپوشید می توانید کفش های تخت ولی نوک تیز را انتخاب کنید. دلیل آن اینست که این مدل کفش ها پاهای شما را بزرگتر نشان می دهند و این باعث می شود خطی که از کمر تا نوک پای شما کشیده می شود طولانی تر به نظر برسد.

بلند قدتر - مد و زیبایی

8 ) لباس هایی با خطوط عمودی بپوشید.

این یک حقه قدیمی است، خطوط عمودی با بوجود آوردن خطوط طولانی روی بدن به راحتی باعث می شوند شما بلندتر دیده شوید. لباس هایی با خطوط عمودی از جمله لباس هایی هستند که بیشتر در فصل بهار مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین به خوبی می توانید از این حقه برای پوشیدن لباس های رنگارنگ در فصل بهار استفاده کنید.

بلند قدتر - مد و زیبایی

9 ) از کیف های بزرگ روی شانه استفاده نکنید.

این خیلی مهم است که شما وسایلی که بهمراه دارید مناسب با سایز اندامتان باشد. چرا که وقتی یک وسیله خیلی بزرگ بهمراه دارید، با نگاه کردن به شما ناخودآگاه شما را کوتاه تر و کوچک تر از آن وسیله می بینند و این کمکی به شما نمی کند. کیف های کوچک تر و یا حد متوسط بهترین گزینه های شما هستند.

بلند قدتر - مد و زیبایی

10 ) نسبت ها را رعایت کنید.

اگر اندام ریزنقشی دارید این مهم است که لباس هایی که به تن می کنید کاملا در تن شما اندازه باشد. اگر می خواهید از شلوار جین های تنگ استفاده کنید بهتر است قد این شلوارها تا روی مچ پایتان باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه