اشتباهاتی که باعث خشک شدن پوست صورت می شود

written by ویدا نورمحمدیان 28 بهمن 1395
اشتباهاتی که باعث خشک شدن پوست صورت می شود.

لازمه داشتن پوستی زیبا و صاف اینست که مراقبت های ویژه ای از آن صورت گیرد. مراقبت هایی برای جلوگیری از بروز جوش، لک، چین و چروک و همچنین خشک شدن پوست. اما گاهی رفتارهای اشتباه ما باعث می شود پوستمان به یکی از این مشکلات دچار شود که مهم ترین آنها خشک شدن است. خشکی پوست می تواند به بروز چین و چروک سرعت بخشد و این قطعا برای هیچکدام از ما مطبوع نیست. بنابراین بهتر است بدانیم چه چیز باعث خشک شدن پوست ما می شود.

  • از آرایش پاک کن مناسب پوست استفاده نمی کنید

خشک شدن پوست - مد و زیبایی

اگر پوست خشکی دارید اطمینان حاصل کنید که تمامی محصولاتی که برای پاک کردن آرایشتان استفاده می کنید مخصوص نوع پوست شما ساخته شده باشد. پاک کننده های آرایشی که چربی طبیعی یا سرامید دارند می توانند به پوست خشک شما کمک کنند تا چربی خود را به دست آورده و نرم و لطیف شود. سرامید باعث می شود لایه بیرونی پوست مستحکم شده و رطوبت خود را حفظ کند.

  • به اندازه کافی پوست را چرب نمی کنید

خشک شدن پوست - مد و زیبایی

این مهم است که پوست شما بخصوص اگر از نوع خشک است هر روز چرب شود. از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که مخصوص پوست های خشک ساخته شده اند. اگر کرمی که استفاده می کنید ویتامین E داشته باشد باعث می شود تا آرایشی که روی پوست می کنید بهتر بنشیند و صورتتان را خشک تر از آنچه هست نشان ندهد.

  • از پوست لایه برداری نمی کنید

خشک شدن پوست - مد و زیبایی

وقتی پوست خشکی دارید با لایه برداری می توانید کاری کنید که سلول های مرده پوست از بین رفته و پوستتان نرمی و لطافت خود را دوباره به دست آورد. اگر از ماسک صورت لایه بردار استفاده می کنید، هفته ای یک یا دو بار آن را روی صورتتان بزنید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد این محصولات نیز می تواند برای پوست مضر باشد.

  • از کرم های فونداسیون سیلیکونی استفاده می کنید

خشک شدن پوست - مد و زیبایی

فونداسیون های سیلیکونی باعث می شوند پوست خشک شود و حتی به مرور زمان ممکن است باعث شود پوستتان ناهمسان به نظر برسد. بهتر است از کرم های فونداسیونی استفاده کنید که در آنها از آب استفاده شده چرا که مرطوب کنندگی بیشتری دارند و باعث خشک شدن پوست نمی شود.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه