ساخت یک ماسک صورت خانگی با استفاده از لیمو

written by بانوی شهر 25 آبان 1395
ساخت یک ماسک صورت خانگی با استفاده از لیمو

حتما تا به امروز بارها این را شنیده اید که لیمو برای پوست مفید است. لیمو به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال در روشن کردن پوست صورت، از بین بردن جوش ها بخصوص جوش های سرسیاه و پاکسازی پوست بسیار گزینه مناسبی است. هرچند پوست برخی از افراد ممکن است حساس تر باشد بنابراین بهتر است پس از استفاده از لیمو روی پوست، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

برای بهره گیری از این ماده طبیعی مفید می توانید از آن بعنوان شستشو دهنده صورت، اسکراب یا ماسک صورت استفاده کنید. می توانید با ترکیب آب لیمو و آب همراه با عسل و آلوورا برای خودتان یه شستشو دهنده صورت بسازید و هر روز صورتتان را با آن بشویید.

با این روش شما می توانید برای خود یک ماسک صورت با استفاده از لیمو بسازید که در روشن سازی پوستتان موثر است. این ماسک ترکیبی از عسل، لیمو، ماست و سفیده تخم مرغ است. موادی که به راحتی در خانه در دسترستان خواهد بود. این ماسک می تواند در کنار روشن کنندگی پوست خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ نیز داشته باشد.

هم ماست و هم لیمو هر دو اسکراب های طبیعی خوبی هستند که موجب می شوند آثار به جا مانده از جوش از روی پوستتان کمرنگ و محو شود. سفیده تخم مرغ نیز پروتئین دارد که مقاومت پوست را بالا می برد، لیمو و وانیل نیز پوست را شفاف و نرم می کنند. شما می توانید با این مواد این ماسک را تهیه کنید و در یخچال بگذارید و تا یک هفته از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  با کدوحلوایی ماسک صورت درست کنید

ماسک صورت - شادی و سلامتی

مواد لازم برای تهیه ماسک سفید کننده صورت :

  • 2  قاشق عسل
  • 4 قاشق آب لیمو ( بهتر است آب لیموی طبیعی و تازه باشد )
  • 3 قاشق ماست ساده
  • 1 عدد سفیده تخم مرغ

این مواد را کامل با هم ترکیب کنید تا کمی غلیظ شود سپس مقداری از آن را به روی صورتتان، که از پیش کاملا از هر گونه آرایش یا آلودگی تمیز کرده اید، بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم به آرامی بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید به طوری که کمی پوست مرطوب بماند.

اگر پوست خشکی دارید می توانید مقداری روغن اسانس به ترکیبتان اضافه کنید و تا 20 دقیقه ماسک را روی صورتتان بگذارید و پس از خشک کردنش صورتتان را با کرم، مرطوب کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه