پاناکوتا با هلوی کاراملی و دارچین

written by بانوی شهر 8 بهمن 1395
پاناکوتا با هلوی کاراملی و دارچین

تعداد : 5 تا 6 نفر – زمان آماده سازی : 20 دقیقه – زمان برای سرو : 1 ساعت – سطح دشواری : آسان

مواد لازم برای پاناکوتا با هلوی کاراملی و دارچین :

  • خامه : 300 گرم
  • شکر : 4/1 پیمانه
  • پودر ژلاتین ساده : دو قاشق مربا خوری
  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • دارچین : یک قاشق چایخوری
  • هلو : 4 تا 5 عدد

طرز تهیه پاناکوتا با هلوی کاراملی و زعفران :

ابتدا در یک ظرف 300 گرم خامه و 4/1 پیمانه شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت خیلی کم  اجاق می گذاریم. مخلوط را مدام هم میزنیم تا دانه های شکر با خامه به طور کامل حل شوند. باید مواظب باشیم تا جوش نیاید و حرارت اجاق زیاد نباشد تا خامه نبرد. سپس پودر ژلاتین را همراه با یک لیوان شیر و مقداری وانیل در یک ظرف جدا مخلوط کرده و با همزن دستی خوب هم میزنیم سپس به خامه اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا کاملا باهم مخلوط شوند.

مواظب باشید که نجوشد، وقتی به درجه جوش رسید اجاق را خاموش کرده و مواد را در قالب مورد نظرمی ریزیم. اگر هم قالب تک نفره نداشتید می توانید آن را در لیوان بریزید، لازم نیست قالب یا لیوان را چرب کنید چون خامه خودش چرب هست و زود از قالب جدا می شود، حالا قالب یا لیوان را در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

در یک ماهیتابه نصف پیمانه شکر میریزیم و روی حرارت ملایم اجاق قرار می دهیم تا به کارامل تبدیل شود برای کارامل کردن شکر باید مواظب باشیم که حرارت خیلی ملایم باشد تا شکر به آرامی آب شود و رنگ آن از سفید آرام آرام به طلایی و سپس قهوه ای کم رنگ تبدیل شود . مواظب باشید شکر نسوزد.

شکر را مدام هم بزنید، اگر شکر گلوله گلوله شد، حرارت را کم کنید و آرام  هم بزنید تا آب شود. اگر دیدید کناره های ماهیتابه زودتر به رنگ قهوه ای درآمده است آن را با قاشق از کناره های ماهیتابه جدا کرده و به وسط ماهیتابه ببرید و مخلوط کنید. وقتی شکر آب شد و به رنگ قهوه ای کم رنگ درآمد چند عدد هلو را قاچ می کنیم و به شکر آب شده اضافه می کنیم تا کمی نرم شود اگر هلو آب دار نبود مقدار کمی آب به آن اضافه کنید سپس یک قاشق چای خوری دارچین به آن اضافه کنید. نگذارید سس سفت شود، به محض اینکه هلوها کمی نرم شدند اجاق را خاموش کنید.

وقتی پاناکوتا سفت شد آن را از یخچال خارج می کنیم و با یک کارد تیز کناره های آن را از قالب جدا می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. پاناکوتا را با هلوی کاراملی تزئین کنید. دسر پاناکوتا با هلوی کاراملی و دارچین آماده سرو کردن است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه