2 اشتباه که بعد از سن 40 سالگی باعث ایجاد چربی دور شکم می شود

written by بانوی شهر 10 دی 1395
2 اشتباه که بعد از سن 40 سالگی باعث ایجاد چربی دور شکم میشود.

1 ) عدم استراحت کافی میتواند باعث ایجاد چربی شکم در میانسالی شود.

با بالا رفتن سن و مشغله های  بیشتر، خواب کافی تبدیل به مسئله ای بزرگ می شود. گرچه بدن بسیار انعطاف پذیر است و می تواند مقدار زیادی استرس را مدیریت کند، اما بدون یک چیز نمی تواند از عهده ی آن به خوبی برآید؛ و آن خواب کافیست.

در حقیقت، وقتی بدن از خواب کافی محروم می شود، هورمون استرس “کورتیزول” تمام بدن را فرا می گیرد و این هورمون چربی را در شکم و اطراف آن ذخیره می کند. متاسفانه زمانیکه این چربی در اثر کورتیزول ایجاد می شود، با ورزش یا رژیم غذایی از بین نمی رود. و تنها خواب با کیفیت می تواند راه چاره باشد.

چربی دور شکم - شادابی وسلامتی

دو مرحله ساده را، برای شروع یک خواب بهتر از امشب دنبال کنید :

  • نور تیره در اتاق ایجاد کنید و یا یک پتوی تیره روی پنجره ها بکشید، به ویژه زمانیکه در شهر زندگی می کنید. اینکار ترشح ملاتونین ( هورمون خواب ) را به حداکثر می رساند تا کیفیت خواب بهبود یابد.
  • سعی کنید بین ساعت های 10:30 الی 11 شب بخوابید. ترشح ملاتونین ( هورمون خواب ) در این مدت به بالاترین سطح خود میرسد و این بدان معناست که بهترین فرصت برای به خواب رفتن سریع ایجاد شده است. همچنین، موثرترین راه برای ورود به مرحله خواب عمیق REM است که خوابی با کیفیت بسیار بهتر را بدنبال دارد.

از این نکات ساده برای بهبود کیفیت خواب استفاده کنید. بدین ترتیب میتوانید سطوح کورتیزول در بدن را به حالت نرمال برگردانید و سوختن چربی شکم را یکبار برای همیشه شروع کنید.

بیشتر بخوانید:  پیشگیری از نقرس و درد مفاصل

2 ) انجام ورزشهای اشتباه :

چربی دور شکم - شادابی وسلامتی

همه ورزش ها کارگر نیستند، به ویژه زمانیکه هدف ساختن ماهیچه های عضلانی و سوختن چربی باشد.

حقیقت اینست. هرچه ماهیچه های عضلانی بیشتر باشند، چربی بیشتری خواهد سوخت. اما تعداد بسیار زیادی از افراد برای داشتن ماهیچه های عضلانی تمرینات اشتباه را انتخاب می کنند. بیشتر تمرینات جداگانه بدنسازی مانند جلو بازو و پشت بازو چالش کافی را برای تقویت هورمونهای چربی سوز فراهم نمی کنند.

اگر میخواهید هورمون های چربی سوز را دوباره راه اندازی کنید تا از شر چربی خلاص شوید و ماهیچه های عضلانی پیدا کنید، باید تمریناتی را انجام دهید که تعداد هرچه بیشتر ماهیچه را همزمان تحریک کنند. با استفاده از تمرینات کامل، نتایج را به میزان چشمیگری سرعت ببخشید. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که انجام این تمرینات می تواند هورمون های جوان کننده را به میزان 45 درصد تقویت کند.

اما لازمست به شما هشدار دهیم این روشی که نشان خواهیم داد برای همه مناسب نیست.

برای مثال :

  • اگر ساعت ها را صرف تمرین در باشگاه و گپ زدن با بقیه می کنید. این تمرین مناسب شما نیست.
  • اگر فکر می کنید که برای سوزاندن چربی های خود می توانید ساعت ها بدوید، دوچرخه سواری کنید، و اشکال دیگر تمرینات کاردیو ( هوازی ) انجام دهید. این تمرین مناسب شما نیست.
  • اگر مایل نیستید که برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، مدت زمانی کوتاه سخت کار کنید. این تمرین مناسب شما نیست.

حقیقت اینست، کلید این روش اثبات شده علمی، بر مبنای انجام تمرینات خاص با شدت بالا برای مدتی بسیار کوتاه است.

بیشتر بخوانید:  روش های خانگی و طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم

این فاکتورهای ضروری در ترکیب با هم، یک واکنش قوی فیزیولوژیکی را در پی دارند که بدن را غرق در هورمون های ضد پیری و چربی سوز میکند… بنابراین، می توانید تمام چربی شکم میانسالی خود را بسوزانید و با سریعترین روش ممکن، بدنی عضلانی بسازید.

بیشتر افراد بی خبرند از اینکه بدن دارای یک پتانسیل شگفت انگیز برای کند کردن پیری و متوقف کردن ایجاد چربی در میانسالی است. بدن شما هم اکنون مجهز به هورمون های ضروری، آنزیم ها، و نورون ها برای انجام این کار است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه