بهترین رژیم های غذایی 1396

written by کیانا میرحقانی 30 فروردین 1396
بهترین رژیم های غذایی

در آغاز هر سال جدید، همه ما روتین هر ساله را پیش می گیریم. بعد از تعطیلات حس می کنیم آب زیر پوستمان آمده و شلوارهایمان از همیشه تنگ تر شده اند.

در این مورد شما تنها نیستید. همه در تعطیلات عید کمی وزن اضافه می کنند. این روند ماه های اول سال را به بهترین زمان برای برگشتن به روتین سابق تبدیل می کند.

برای شروع یک سال سالم تر، سراغ بهترین و حرفه ای ترین عاداتی رفتیم که همه ما باید امسال در برنامه مان قرار دهیم.

  • 30 روزه کامل

بهترین رژیم های غذایی - زندگی بانوی شهر

این رژیم 30 روزه کامل برای حذف غذاهای پروسس شده از سبد غذایی طراحی شده است. این رژیم در سال های گذشته مورد توجه گسترده متخصصان تغذیه و مطبوعات ورزشی قرار گرفته است. تمرکز رژیم 30 روزه کامل روی سبزیجات، گوشت سالم پرورش یافته، چربی های سالم مثل روغن نارگیل، آجیل ها و غلات، میانه روی در مصرف میوه و لبنیات و حذف غذاهای پروسس شده، روغن و شیرینی جات است. این رژیم می تواند خیلی متنوع باشد.

  • خوردن بر پایه سبزیجات

بهترین رژیم های غذایی - زندگی بانوی شهر

اگر شما هم یک روز در هفته خوردن گوشت را کنار گذاشته اید، چرا فراتر نروید و رژیم غذایی سبزی خواری را امتحان نکنید؟

غلات کامل، مغز ها و دانه های دیگر فقط برای تزیین غذا نیست. همان طور که نسل جدید به سمت خوردن غذاهای سازگار تر با محیط زیست روی می آورند، تمایل به سمت گیاه خوار شدن، یا بشقاب هاب پر از سبزیجات، هم بیشتر می شود.

نگران کمبود پروتئین هستید؟ منابع پروتئین گیاهی زیادی از جمله سویا و نخود وجود دارند که نسبت به پروتئین های گیاهی چربی های اشباع شده و کلسترول کمتری هم دارند.

  • رژیم فلکسیترین  The Flexitarian Diet

(گیاه خوارانی که گاهی گوشت هم می خورند.)

بهترین رژیم های غذایی - زندگی بانوی شهر

ایده حذف کامل گوشت از رژیم غذایی شما را می ترساند؟ با شما موافقم. رژیم فلکسترین شاید فواید هر دو دسته گیاه خوار و گوشت خوار را داشته باشد. گیاه خواری انعطاف پذیر یعنی یک عالمه سبزیجات و غلات و دانه ها را بخورید، اما گاه گاهی هم سری به گوشت بزنید و پروتئین گیاهی دریافت کنید. یکی از بهترین فواید این رژیم این است که محدود به خوردن چیزی نیستید. هر چقدر رژیم غذایی کمتر سخت گیرانه و تک بعدی باشد، متعهد ماندن به آن هم آسان تر است. البته نخوردن گوشت یک فایده ی خیلی خوب دارد و آن هم این است که وقتی گوشت نمی خوریم نسبت به بقیه موادی که باید در وعده هایمان بگنجانیم حساس تر عمل می کنیم. یک بانوی فعال باید در هر وعده غذایی اش حدود 30 گرم پروتئین داشته باشد.

  • رژیم غذایی ضد پر فشاری خون (DASH)

بهترین رژیم های غذایی - زندگی بانوی شهر

این رژیم غذایی برای هفتمین بار است که در گزارش جهانی رتبه اول رژیم های غذایی را کسب کرده است. این رژیم نه تنها روی مواد غذایی کم سدیم تمرکز دارد، بلکه مواد غذایی سالم از همه ی گروه های غذایی را در بر می گیرد. بیشترین تمرکز آن روی گوشت بدون چربی، غلات کامل، میوه، سبزی و چربی های سالم است. این برنامه دست شما را برای انواع غذا ها باز می گذارد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه