استفاده از رنگهای گرم در دکوراسیون خانه

written by سمر مدنپور 15 آذر 1396
استفاده از رنگهای گرم در دکوراسیون خانه

سمتی از چرخه رنگ که شامل رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و ترکیب این رنگها می شود با نام رنگهای گرم شناخته شده است. این رنگها آدرنالین وفشار خون را بالا برده و همانطور که از نامشان پیداست حتی بر بالا رفتن دمای بدن نیز تاثیر دارند و باعث می شوند شما احساس گرمای بیشتری داشته باشد. هر چقدر بیشتر از این رنگها استفاده شود تاثیر “گرما” در آنها بیشتر است.

نکاتی برای استفاده از رنگهای گرم در دکوراسیون خانه :

  • رنگ های گرم معمولا ما را یاد خورشید، ماسه، آتش و دمای گرم میندازد. این رنگها اغلب به فضای خانه شخصیت می بخشند. این رنگ ها گزینه های خوبی هستند که به یک اتاق بزرگ و خالی شکل دهید. همچنین انتخاب خوبی برای به کار گیری در کنار رنگهای خنثی می باشند.
  • استفاده از رنگهای گرم انتخاب خوبی برای فضاهای بزرگ و وسیع هستند. این رنگها باعث می شوند این فضاها گرم و صمیمی به نظر برسند.
  • از آنجایی که رنگ های گرم انرژی بخش هستند ، بهتر است آنها را در اتاق هایی نظیر اتاق خواب یا اتاق غذاخوری یا جایی که می خواهید آرام تر باشد به کار نبرید. اگر از این رنگ ها در این اتاق ها استفاده می کنید رنگ سرد غالب بر رنگ های گرم باشند.
  • رنگهای گرم معمولا برای دکورهای سنتی بیشتر به کار می آیند. اگر چنین سبکی مورد پسند شماست از رنگ های گرم و کدر بعنوان رنگهای اصلی دکور استفاده کنید.
  • برای اینکه رنگ گرم در فضای اتاقی که استفاده می کنید سنگینی ایجاد نکند، بهترین کار اینست که در کنار این رنگ یک یا دو رنگ سرد به کار بگیرید. برای انتخاب رنگ سرد مورد نظر به چرخه رنگ مراجعه کنید و رنگی که در این چرخه دقیقا رو به روی رنگ گرم منتخب شما قرار می گیرد را استفاده کنید.
  • اگر شخصیت تودار و ساکتی دارید، شاید انتخاب رنگ گرم در فضای خانه شما به مقدار زیاد مناسب نباشد. چرا که این رنگ در فضا ایجاد هیجان و انرژی می کند. اگر شما شخصیت آرامی دارید احتمالا از این ترکیب خوشتان نخواهد آمد. در این صورت می توانید رنگ گرم را به صورت جانبی به کار بگیرید و رنگ سرد را رنگ اصلی و غالب در دکور استفاده کنید.
بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای چیدن قفسه های آشپزخانه که آنها را دوبرابر بزرگتر می کند

شما می توانید از این ترکیب رنگهای گرم در دکوراسیون خانه الهام بگیرید :

رنگهای گرم در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

رنگهای گرم در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

رنگهای گرم در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

رنگهای گرم در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهررنگهای گرم در دکوراسیون خانه - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه