غذاهایی که جوش زدن و آکنه را تشدید می کنند

written by کیانا میرحقانی 3 خرداد 1396
غذاهایی که جوش زدن و آکنه را تشدید می کنند

وقتی حرف از آکنه پیش می آید همه ما می دانیم که علت به وجود آمدن آن عوامل روزمره ای است که هر روز با آن سر و کار داریم. عواملی مثل عرق کردن، روبالشی کثیف و محصولات آرایشی تنها چند دلیل جوش های گاه و بیگاه هستند. چین و چروک هم که از عوارض جانبی جدا نشدنی از افزایش سن است.

اما تنها عوامل بیرونی وآنچه پوستتان لمس می کند در کیفیت پوست موثر نیست. آنچه شما با خوردن وارد بدنتان می کنید نیز به همان میزان با اهمیت است. اگر از محصولات مراقبت از پوست حرفه ای استفاده می کنید و همچنان پوستتان عالی نیست، علت می تواند خوردن مواد غذایی نادرست باشد. ببینید مواد غذایی مضر برای پوست کدام ها هستند و تا می توانید از خوردن آن ها خودداری کنید.

1 ) لبنیات می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند

غذاهای موثر در تشدید جوش و آکنه - شادابی و سلامتی

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که نمی توانید صبحتان را بدون یک لیوان شیر شروع کنید یا پنیرها خوردنی های مورد علاقه شما هستند باید این خبر بد را بشنوید که لبنیات برای پوست زیاد خوب نیست. در واقع می تواند علت اصلی جوش های شما باشد. محصولات لبنی حاوی انواعی از هورمون ها هستند که می توانند تولید چربی را تحریک کنند. هر چقدر بدن شما بیشتر چربی تولید کند، منافذ بیشتری از پوستتان بسته می شود و این یعنی ایجاد جوش های پوستی بیشتر.

در کمال تعجب، شیر رقیق شده ( شیر کم چرب ) نسبت به شیر کامل یا دیگر محصولات لبنی مثل پنیر و ماست، نقش بیشتری در تولید جوش دارد. اگر شما نمی توانید محصولات لبنی را به کل مصرف نکنید، لااقل شیر سویا یا بادام را جایگزین شیر معمولی کنید.

بیشتر بخوانید:  چند روش موثر برای درمان آکنه با استفاده از روغن زیتون

2 ) نمک پوست را پف دار می کند

غذاهای موثر در تشدید جوش و آکنه - شادابی و سلامتی

نمک نمی تواند به طور مستقیم آکنه ایجاد کند، اما یکی دیگر از عوامل ناخوش آیند پوستی، یعنی پف کردگی را ایجاد می کند. نمک باعث باقی ماندن آب در پوست بعضی از افراد و در نتیجه ایجاد پف کردگی است. این پف کردگی ها به خصوص در قسمت هایی که پوست نازک تر است ، مثل اطراف چشم ها، بیشتر مشهود است. اگر نمی توانید نمک را از سفره ی خود حذف کنید، توصیه می شود اسید ها ی چرب امگا 3 را به رژیم غذایی اضافه کنید.

3 ) شکر باعث می شود پیرتر به نظر برسید

غذاهای موثر در تشدید جوش و آکنه - شادابی و سلامتی

غذا های با شیرینی بالا منجر به قندی شدن کلاژن در پوست می شوند که باعث سفت شدن و پیر شدن پوست می شود. بنابراین هر وقت خواستید تصمیم بگیرید که یک چیز شیرین بخورید، علاوه بر نگرانی چاق شدن، به فکر چین و چروک ها و پف کردگی نیز باشید. اگر به دنبال یک چیز شیرین هستید، به سراغ میوه هایی که شیرینی طبیعی دارند بروید. در عین حال به یاد داشته باشید که میوه های حاوی انتی اکسیدان فرآیند پیر شدن را کاهش می دهد.

4 ) کربوهیدرات های تصفیه شده خطرناکند

غذاهای موثر در تشدید جوش و آکنه - شادابی و سلامتی

چرا همیشه خوشمزه ترین غذا ها بیشترین ضرر را برای بدن دارند؟! برای مثال کربوهیدرات ها. داریم در مورد پاستا و نان سفید و سیب زمینی حرف می زنیم. اصولا دو دسته کربوهیدرات وجود دارند. کربوهیدرات خوب و کربوهیدرات بد. کربوهیدرات های بد آن هایی هستند که شاخص های گلیسمیک بالایی دارند و بهتر است هر چه بیشتر از آن ها دوری کنیم. این شاخص ها باعث افزایش میزان گلوکوز خون می شوند و بدن را مجبور می کنند که برای جذب این میزان گلوکوز انسولین بیشتری ترشح کند. انسولین بیشتر یعنی التهاب بیشتر و احتمال تحریک پوست برای آکنه های بیشتر. خود داری از مصرف کربوهیدرات های بد همچنین باعث کاهش وزن می شود و از این طریق هم احتمال جوش زدن کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:  10 روش طبیعی درمان سریع جای جوش

5 )چیپس سیب زمینی شما را پیر می کند

غذاهای موثر در تشدید جوش و آکنه - شادابی و سلامتی

چیپس خیلی خوشمزه است! بله. اما همانقدر هم برای پوست ضرر دارد. بیشتر چیپس ها غرق در نمک هستند که برای التهابات پوستی بد است. همچنین از سیب زمینی درست شده اند که کربوهیدرات بد است. این یعنی یک بسته چیپس بمبی است که پوست شما را منفجر خواهد کرد!

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه