نکاتی که باید درباره ریمل بدانید

written by بانوی شهر 15 آذر 1395
نکاتی که باید درباره ریمل بدانید.

هیچ آرایشی بدون این چوب های جادویی تکمیل نمی شود ! ریمل ها به مژه ها و چشمانتان درخشش بیشتری می دهند و باعث زیباتر شدن چشمان می شوند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در آرایش روزانه تان حتما از ریمل استفاده می کنید، بد نیست چند نکته را درباره این وسیله پرکاربرد بدانید.

تاریخ مصرف :

چه مدت از ریمل هایتان استفاده می کنید؟ آیا تا به حال به تاریخ مصرف این محصولات دقت کرده اید؟ بد نیست بدانید عمر ریمل ها خیلی طولانی نیست. بخصوص وقتی که از آنها استفاده می کنید با هر بار باز و بسته کردن آن مقداری اکسیژن وارد آن می شود و این بستر را برای رشد باکتری ها آماده می کند. بنابراین بد نیست که حداکثر 4 الی 5 ماه از یک ریمل استفاده کنید و هرگز ریملتان را با دیگران به اشتراک نگذارید تا خطر عفونت های چشمی را به حداقل برسانید.

برس ریمل :

زمانی که می خواهید ریملی را دور بیندازید، لزوما مجبور نیستید که برسش را نیز دور بیندازید. در صورتیکه با برس یک ریمل راحت بودید و نتیجه دلخواهتان را می گرفتید، می توانید آن را نگه دارید، بشویید و دوباره استفاده کنید.

ریمل - مدو زیبایی

پاک کردن ریمل :

یک نکته بسیار مهم در آرایش چشم این است که همیشه قبل از خواب آن را پاک کنید. اگر در حالیکه ریمل روی مژه ها است بخوابید، این کار باعث خشک شدن و شکننده شده مژه ها می شود و حتی ممکن است به قرنیه چشم نیز آسیب بزند. پس حتما پیش از خواب آرایش چشمتان را به خوبی پاک کنید.

مرطوب کردن :

درست مثل سایر قسمت های بدن، مژه ها نیز نیاز به مرطوب شدن دارند. برای اینکار کمی روغن زیتون یا روغن بچه به مژه هایتان بزنید. در این کار دقت کنید، نیاز نیست مقدار زیادی روغن بزنید که داخل چشمانتان نیز نفوذ کند، فقط در حد اندکی چرب شدن مژه ها کافیست.

ریمل های ضد آب :

بهتر است از ریمل های ضد آب برای آرایش روزانه تان استفاده نکنید چرا که پاک کردن آن پیش از خواب برایتان دشوار خواهد شد و مصرف مداوم آنها باعث شکسته شدن مژه ها می شود. بهتر است برای مصرف روزانه از ریمل های معمولی استفاده کنید و ریمل های ضد آب را برای روزهای بارانی یا مواقعی که می خواهید مژه هایتان مدت زمان بیشتری ریمل داشته باشند استفاده کنید.

لکه به جای نگذارید.

برای اینکه هنگام ریمل زدن مژه هایتان باعث نشوند تا لکه ای در اطراف چشمتان باقی بماند می توانید از یک کارت یا یک قاشق کمک بگیرید، آن را پشت مژه هایتان قرار دهید و ریمل بزنید تا هیچ لکه ای به جا نگذارد.

ریمل - مدو زیبایی

ریمل مناسب مژه هایتان را انتخاب کنید.

ریمل ها برس های متفاوتی دارند که هر یک از آنها مخصوص مژه های خاص و حالت دهی خاصی طراحی شده اند. بهتر است با کارایی های آنها آشنا شوید و با توجه به اینکه می خواهید به مژه هایتان حجم دهید، بلندشان کنید یا آنها را فرکنید، ریملی را انتخاب کنید که مناسب مژه تان باشد.

ریمل - مدو زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه