اگر می خواهید با دویدن وزن کم کنید، این متن را بخوانید

written by بانوی شهر 31 تیر 1396
اگر می خواهید با دویدن وزن کم کنید، این متن را بخوانید

سوختن کالری می‌تواند در شما احساس گرسنگی ایجاد کند، اما سوخت رسانی عاقلانه نیز بسیار مهم است. وقتی فست فود را بعنوان غذای ریکاوری انتخاب می‌کنید، اگرچه سرشار از کالری است، اما ساعتی بعد، دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد. اسنک‌های میان وعده‌ای ضروری هستند، اما باید اطمینان حاصل کرد که با پروتئین و کربوهیدرات های تهیه شده باشد و کالری آنها از 150 بیشتر نباشد. اگر قبل از یک وعده غذایی ورزش می‌کنید، سعی کنید از یک وعده غذایی سالم و کامل لذت ببرید. اگر باز هم احساس کردید که بعد از ورزش احساس گرسنگی می‌کنید، احتمالا بدین معناست که لازمست قبل از ورزش بدن را سوخت رسانی کنید؛ بنابراین، از یکی از اسنکهای پیش- تمرین قبل از اینکه شروع به دویدن کنید، لذت ببرید.

  • به اندازه کافی نمی‌دوید

اگر می دوید و نتیجه ای را در خود مشاهده نمی‌کنید، نگاهی به تقویم خود بیاندازید. 45 دقیقه دویدن و یا دوبار دویدن 20 دقیقه‌ای در هفته کالری کافی را برای کاهش وزن نمی‌سوازند. برای کاهش نیم کیلو در هفته، لازمست هر روز 500 کالری را از طریق ترکیب رژیم غذایی با ورزش بسوزانید. اگر هدف شما کاهش وزن است، در هفته سه الی چهار بار بدوید و دیگر تمرینات قدرتی کالری سوز و تقویت کننده متابولیسم ویا تمرینات قلبی – عروقی ( کاردیو) را به روزهای دیگر موکول کنید.

  • کمتر از آنچه فکر می‌کنید، کالری می سوزانید

به تازگی از دویدن برگشته‌اید، غرق عرق شده‌اید، و فکر می‌کنید که 500 کالری سوزانده‌اید. اما آیا واقعا اینگونه است؟ خانمی که 65 کیلو وزن دارد، 495 کالری را در هر 45 دقیقه دویدن و با سرعت 7 کیلومتر در ساعت می‌سوزاند. اگر شما به این اندازه و با این سرعت ندویده باشید، پس به اندازه‌ای که فکر می کنید، کالری نسوزانده‌اید. بهترین کار اینست که تمرینات خود را با استفاده از نمایشگر ضربان قلب یا یکی از اپلیکیشن‌های ارزانی که روی گوشی نصب می‌شوند، زیر نظر داشته باشید.

  • انجام یک تمرین در روزهای مختلف

اگر یک مسیر 5 کیلومتری در اطراف منزل خود دارید، چند هفته دویدن در این مسیر می‌تواند اینکار را تبدیل به یک عادت در شما کند. مشکل در انجام مکرر یک تمرین دوندگی نهفته است. عضلات شما سریعا با خواسته‌ای که از آنها دارید، خود را سازگار می‌کنند، و این سدی در برابر کاهش وزن است. با ترکیب انواع تمرینات دوندگی از این کار اجتناب کنید : فواصل سرعت، تپه‌ها، دوهای طولانی، و دوهای کوتاه را در مسیر دوندگی خود بگنجانید و روی سطوح مختلف و در مکانهای جدید بدوید تا عضلات شما تقویت شوند. همانگونه که قبلا گفته شد، مهم است که دویدن را تبدیل به تنها منبع ورزشی خود نکنید. انواع دیگر تمرینات قدرتی و همچنین کاردیو را انجام دهید؛ چراکه توده عضلات کالری بیشتری می سوزاند و سرعت متابولیسم را بالا می برد.

  • تنها به ترازو فکر نکنید

دویدن یکی از بهترین راههای تنظیم اندازه پایین تنه است چراکه در عین از بین بردن چربی،به ساخت عضله نیز کمک می‌کند. بافت عضله متراکم‌تر از بافت چربی است، بنابراین فضای کمتری اشغال می‌کند. این بدان معناست که اگرچه ممکن است وزن شما کاهش پیدا نکند ( و حتی ممکن است کمی بالاتر رود)، اما دیگر مقیاسهای بدن، مانند اندازه کمر و اندازه دور ران،  تغییر خواهند کرد. عددی که روی ترازو می بینید، همیشه بهترین راه برای مشاهده پیشرفت نیست. حتی اگر ترازو تکان هم نخورد، ممکن است بتوانید شلوارهای جین چسبانی را که همیشه آرزویش را داشته اید، تن کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه