چه گردنبندی را همراه با چه مدل یقه بپوشیم ؟

written by بانوی شهر 11 اسفند 1395
چه گردنبندی را همراه با چه مدل یقه بپوشیم ؟

گاهی اوقات سخت ترین کار هنگام آماده شدن برای یک میهمانی انتخاب زیورآلات مناسب با لباس است. اکثر اوقات نمی دانیم آیا زیورآلاتی که انتخاب کردیم مناسب نوع لباسمان است یا زیاده روی کرده ایم. همراه با این مدل لباس باید کدام گردنبند را به گردن بیندازیم. اینها سوالاتی هستند که ما هر بار هنگام تن کردن لباس در ذهن داریم. برای اینکه این سوالات دائما درگیرمان نکنند در ابتدا بد نیست بدانیم چه مدل گردنبندی را می توانیم با چه مدل یقه ای بپوشیم. با دانستن این فرمول خیلی راحت تر می توانیم مناسب با مدل لباس، گردنبند زیبا انتخاب کنیم و آسوده تر برای میهمانی حاضر شویم.

هرچند در نظر داشتن این نکته که برای چه مراسمی در حال حاضر شدن هستید نیز مهم است. اگر برای یک مراسم رسمی می روید باید زیورآلات جدی و کلاسیک استفاده کنید، اما برای میهمانی های دوستانه شاید دلتان بخواهد یک گردنبند بزرگ و یک گوشواره حلقه ای بزرگ همراه داشته باشید. در هر حال دانستن فرمول ” کدام گردنبند کدام یقه ” بسیار مهم است و همیشه می تواند کمکتان کند.

1 ) یقه هفت بسته

مدل یقه - مد و زیبایی

یقه هفت یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مدل ها برای تی شرت ها و پیراهن هاست. یقه هفت نیز مدل های گوناگون دارد از بسته ترین مدل آن گرفته تا بازترین، همراه با هر یک می توانید گردنبند متنوعی بپوشید. همراه با یک لباس یقه هفتی که بسته است از گردنبند های آویزدار با زنجیر کوتاه تر استفاده کنید به طوری که آویز گردنبند به انتهای یقه نرسد.

2 ) یقه هفت عمیق ( یقه باز )

مدل یقه - مد و زیبایی

اگر لباسی به تن دارید که یقه آن خیلی بازاست می توانید از زیورآلات چند لایه استفاده کنید. از کوتاهترین زنجیر تا بلندترین زنجیر را به گردن بیندازید تا پله پله روی گردنتان قرار بگیرند و طرحی لایه ای ایجاد کنند. این مدل را خیلی شلوغ نکنید و گردنبندهایی که با یکدیگر همخوانی دارند به گردن بیندازید. یک گردنبند کوتاه یک متوسط و یک بلند کافیست.

3 ) یقه هفت پهن

مدل یقه - مد و زیبایی

اگر پیراهنی به تن می کنید که یقه آن از روی شانه هایتان آغاز می شود و تا روی سینه ادامه دارد می توانید از گردنبندهایی که طرح گلوبند (choker) هستند استفاده کنید. این گردنبندها می توانند طرح آویز نیز باشند اما گردنبندهای بسته تری نسبت به مدل یک هستند.

4 ) یقه گرد باز

مدل یقه - مد و زیبایی

مدل یقه ای که گرد و باز است فضای زیادی برای مانور دادن به شما می دهد. شما هم می توانید گردنبند بلند یا کوتاه به گردن بیندازید. بستگی به طرح لباستان نیز دارد. گاهی اوقات ممکن است لباس شما طرح دار باشد، در این صورت انداختن یک گردنبند بلند در میان این طرح ها هوشمندانه نیست و بهتر است گردنبندی که فقط فضای خالی بالای یقه را پر کند بپوشید. اما اگر لباستان ساده و تک رنگ بود، گردنبند با زنجیر بلند می تواند به خوبی نمایان باشد.

5 ) یقه گرد بسته ( یقه قایقی )

مدل یقه - مد و زیبایی

این مدل یقه که بیشتر حالت افقی دارد نیاز به یک مکمل عمودی دارد، بنابراین یک گردنبند با زنجیر بلند و یک آویز عمودی می تواند مکمل خوبی برای آن باشد.

6 ) دکلته

مدل یقه - مد و زیبایی

لباس های بدون یقه یا دکلته به طور کامل گردن را نمایان می کنند بنابراین بهتر است از این فضای بوجود آمده به خوبی استفاده کنید و یک گردنبند گرد و کوتاه ( فقط دور تا دور گردن را بگیرد ) زیبا و چشمگیر به گردن بیاویزید. گردنبندهای کریستالی و جواهرات با این مدل لباس ها بسیار شیک و چشمگیر خواهند بود.

7 ) یقه شومیز

مدل یقه - مد و زیبایی

مدل یقه - مد و زیبایی

اگر پیراهن دکمه دار یا شومیز بر تن می کنید برای انتخاب گردنبند مناسب باید دو حالت را در نظر بگیرید. اگر یقه پیراهن را می بندید می توانید یک گردنبند طرح دار چشمگیر و زیبا روی یقه به گردن بیندازید که زنجیر آن زیر یقه مخفی شود. اگر یک یا دو دکمه از یقه این پیراهن را باز می گذارید باید گردنبند را زیر پیراهن بیندازید و گردنبندی انتخاب کنید که آویزان تر باشد و در جایی که گردن شما مشخص است قرار بگیرد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه