کیک ماست فرانسوی : روشی برای آموزش صبر به بچه ها در فرانسه

written by سولماز هومن زاده 12 آذر 1397
کیک ماست فرانسوی : روشی برای آموزش صبر به بچه ها در فرانسه

كيك ماست اولين كيكی است كه اكثر بچه هاى فرانسوى طرز درست كردنش را ياد ميگيرند. آنها براى اندازه گيرى مواد اولیه اين کیک، از ظرف ماستی که برای درست کردنش میخرند، استفاده ميكنند. کیک ماست فرانسوی خيلى سبك و شیرینی آن كم است و همچنین درست كردنش برای بچه ها بسيار آسان! تقريبا امكان ندارد كه هیچ بچه ای این کیک را نتواند درست کند.

درست كردن اين كيك فقط براى خوردنش نيست، بلكه به بچه ها ياد ميدهد كه چگونه صبور باشند. پٌروسه درست كردن کیک ماست فرانسوی شامل اندازه گيرى و اضافه كردن مواد اولیه يكى پس از ديگريست،  بهترين روش آموزش صبر به بچه هاست. خانواده هاى فرانسوى هيچگاه بلافاصله بعد از آماده شدن کیک، آن را سِرو نميكنند. آنها كيك را اول صبح يا ظهر درست ميكنند و بعد به عنوان عصرانه ميخورند!  آنها معتقدند، بچه ها از این طریق یاد میگیرند که باید چند ساعتی بعد از درست كردن كيك صبر كرده تا بتوانند آن را نوش جان كنند.

والدین فرانسوی براى آموزش صبر به فرزندانشان، خود تبدیل به یک الگوى صبر ميشوند. دختر بچه اى كه در خانه اى بزرگ ميشود كه مادرش بلافاصله بعد از آماده شدن کیک آن را نميخورد، تبديل به زنى شبیه به مادرش ميشود.

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

اين روش آموزش صبر به بچه ها در فرانسه آنقدر براى من جذاب بود، كه تصميم به درست كردن این کیک گرفتم و بايد اعتراف كنم كه بسيار خوشمزه است و پسرم، اردوان، عاشق اين كيك فرانسويست. طرز تهيه کیک ماست فرانسوی ساده و لذيذ را قدم به قدم می نویسم، اميدوارم كه شما هم مثل من و اردوان از خوردنش لذت ببريد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مافین کدوحلوایی برای صبحانه

مواد لازم جهت تهیه کیک ماست فرانسوی :

  • آرد سفيد : ١.٥ ليوان
  • بيكينگ پودر : ٢ قاشق چايخورى
  • نمك : سه چهارم قاشق چايخورى
  • شكر : ۱ ليوان
  • پوست ليموى رنده شده (از قسمت ريز رنده استفاده كنيد) : 1 قاشق غذاخورى
  • ماست يونانى پر چرب : سه چهارم ليوان
  • روغن گياهى : نصف ليوان
  • تخم مرغ : ٢ عدد
  • عصاره وانيل :  نصف  قاشق چايخورى

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

طرز تهيه کیک ماست فرانسوی :

فر را با دماى ٣٥٠ درجه فارنهايت – ١٨٠ درجه سانتیگراد روشن كنيد و بگذاريد گرم شود. ظرف مخصوص نان لوف و يا يك قالب ٢٣ سانتى (٩ اينچ) را با كمى روغن گياهى چرب كنيد و با دست کمی آرد را به کف و دور ظرف بپاشيد.

در يك كاسه بزرگ آرد، بیکینگ پودر و نمك را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را ٢ بار الک نمایید.

در يك كاسه ديگر، شكر و پوست ليمو را بريزيد و سپس با كمك دست و انگشتان آنها را خوب مخلوط كنيد تا وقتى كه شكر حالت مرطوب و خيس پيدا كند. سپس ماست، روغن، عصاره وانيل و تخم مرغ را اضافه كرده و هم بزنيد تا مخلوط يكدست شود.

مواد هر دو ظرف را با يكديگر یکی كنيد و آن را در ظرف مخصوص فر كه قبلا آماده كرده بوديد، بریزید و سپس در فر بگذاريد.

زمان لازم براى پخت اين كيك ٥٠ تا ٥٥ دقيقه است. در اين زمان كيك بايد پف كرده و نرم باشد و روی آن كاملا طلايى رنگ شده باشد.  براى اطمينان از پخت، يك چنگال به آن بزنيد، اگر چيزى از مواد كيك به آن نچسبيده باشد، كيك آماده است.

بیشتر بخوانید:  پای سیب

کیک را از فر كه بيرون آورديد، ١٥ دقيقه زمان دهيد تا سرد شود، سپس قالب را برگردانيد و در هر ظرفى كه دوست داريد بگذاريد واجازه دهيد كاملا سرد شود.

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

کیک ماست را میتوانید به عنوان یک عصرانه ساده و خوشمزه تهیه کرده و همراه با چای یا قهوه نوش جان کنید.

کیک ماست فرانسوی - دستپخت بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه