چطور آرایش چشم عربی داشته باشیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 5 مهر 1397
چطور آرایش چشم عربی داشته باشیم؟

زنان عرب به آرایش چشم غلیظ مشهورند، آرایشی که تمرکز و توجه را به چشمان درشت آنها جلب می­کند. این نوع آرایش به آرایش چشم عربی مشهور است و طرفداران بسیاری نیز دارد. آرایش چشم عربی یک سبک آرایش است که اگرچه یک آرایش ساده ­ی تیره به نظر می­رسد اما شامل ترکیبی از رنگهای جذاب و زیبا می­شود که در کنار هم این آرایش زیبا را تکمیل می کند.

اغلب افراد فکر می­ کنند آرایش چشم عربی همان آرایش چشم تیره است که با یک سایه تیره و خط چشم ایجاد می­شود. اگرچه این دو کمی شبیه به هم هستند اما این نوع آرایش کمی متفاوت است. باید بدانید چه رنگ هایی را برای آرایش چشم عربی انتخاب کنید.

آرایش چشم عربی

رنگ­ هایی که برای این آرایش چشم انتخاب می­کنید باید جذاب و صدفی باشند تا به چشمان عمق داده و توجه را جلب کند. برای یکدست کردن و آماده سازی پوست از هایلایتر استفاده کنید.

  • اگر پوست روشن یا متوسط دارید رنگ نقره­ای انتخاب کنید.
  • اگر پوست تیره دارید می­توانید رنگ طلایی انتخاب کنید.

لوازمی که برای آرایش چشم عربی لازم دارید

  • کانسیلر
  • پرایمر
  • سایه صورتی روشن
  • سایه بنفش
  • سایه برای هایلایت ( مثل طلایی زرد یا نقره­ای)
  • خط چشم
  • ریمل
  • مژه مصنوعی ( در صورت تمایل )
بیشتر بخوانید:  کشیدن خط چشم برای انواع چشم

چطور آرایش چشم عربی داشته باشیم؟

برای اینکه آرایش چشم عربی در خانه انجام دهید بانوی شهر این مراحل را به ترتیب انجام میدهد.

دور چشم را کانسیلر بزنید

آرایش چشم عربی

بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید که مدت زمان طولانی ­تری دوام داشته باشد. با این کار تیرگی­ های دور چشم و لکه ­های روی پوست را پوشش می­ دهید.

پرایمر بزنید

استفاده از پرایمر باعث می­شود آرایش چشم شما مدت زمان طولانی­ تری باقی بماند. همچنین رنگ پلک و دور چشم برای آرایش چشم عربی یکدست و صاف می­شود با این کار آرایش بی نقص ­تری خواهید داشت.

سایه صورتی روشن روی پلکتان بزنید

آرایش چشم عربی

با کمک یک براش سایه، پشت پلک را  با سایه صورتی بپوشانید. سایه را به طور کامل و یکدست پشت پلک بزنید. می­توانید کمی در انتهای پلک آن را دنباله دار کنید تا در نهایت کمی چشم ها کشیده­ تر به نظر برسد.

از سایه بنفش استفاده کنید

آرایش چشم عربی

سایه بنفش را در قسمت انتهایی پلک و روی سایه صورتی بزنید. مانند سایه صورتی، این بار نیز سایه بنفش را کمی دنباله­ دار بکشید تا دقیقا با سایه صورتی در یک ردیف قرار بگیرد. اگر رنگ سایه ­ها خیلی با هم متفاوت است در قسمتی که سایه صورتی و بنفش پشت پلک به هم می­رسند آن­ها را با دقت در هم محو کنید تا آرایش یکدست داشته باشید.

از هایلایتر برای براق شدن چشم ها کمک بگیرید

هایلایتر طلایی یا نقره­ای را با توجه به رنگ پوست انتخاب کرده و زیر ابرو و کمی در قسمت داخلی چشم بکشید. این کار باعث می­شود چشمها بیشتر بدرخشد و انرژی بیشتری در آن نمایان شود.

بیشتر بخوانید:  چشم هایی زیبا با آرایش چشم دخترانه

خط چشم بکشید

آرایش چشم عربی

با مدادچشم یا هر خط چشمی که راحت هستید بالای پلک و زیر چشم را خط بکشید. حتما خط چشم تیره و مشکی انتخاب کنید و خط بالای چشم را ضخیم­تر ولی یکدست بکشید. همچنین خط چشم بالای پلک و پایین باید در قسمت  داخلی چشم به هم برسند و یک خط باریک ایجاد کنند. در انتهای چشم نیز به همین شکل. نکته ­ای که در این مرحله وجود دارد اینست که خط چشم باید طوری دور تا دور چشم کشیده شود که به چشم حالت بادامی شکل بدهد.

ریمل بزنید

آرایش چشم عربی

در مرحله پایانی آرایش چشم عربی باید ریمل بزنید و مژه ­ها را پرتر و بلندتر نشان دهید. اگر دوست داشته باشید می­توانید در این مرحله از مژه مصنوعی کمک بگیرید.

آرایش چشم عربی تکمیل است. در نهایت می­توانید با کانسیلر اطراف و زیر چشم را یکدست کنید. برای اینکه آرایش چشم عربی بیشتر نمایان باشد در ادامه از رژ لب روشن یا بیرنگ استفاده کنید. این آرایش می­تواند با مدل موهای بسته بسیار زیبا و جذاب شود. از این نوع آرایش برای مهمانی های شب و رسمی استفاده کنید. این نوع آرایش مناسب برنامه های روز و کارهای روزمره نیست.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه