آشپزخانه جزیره ای یک انتخاب ایده آل برای منزل شما

written by سولماز هومن زاده 3 مرداد 1398
آشپزخانه جزیره ای یک انتخاب ایده آل برای منزل شما

هر آشپزخانه ای نیاز به فضایی برای ذخیره سازی، به نمایش گذاشتن اشیا و کارآیی بهتر دارد. واقعیت این است که همه آشپزخانه ها دارای چنین فضایی نیستند ولی وجود یک آشپزخانه جزیره ای میتواند نه تنها به خانه و آشپزخانه شما زیبایی ببخشد بلکه تمامی این مشکلات را حل نیز کند.

جزیره یکی از محبوب‌ترین امکانات آشپزخانه‌های امروزی است که موجب زیبایی بیشتر، افزایش کارایی و بهینه‌سازی فضای آشپزخانه میشود. در آشپزخانه‎ های جزیره‎ای یک کانتر در وسط فضا قرار می گیرد و آشپزخانه متفاوتی را ایجاد می کنند. به این دلیل به آن جزیره می گویند که در واقع این کانتر مثل جزیره به جایی متصل نیست و بوسیله‎ی محیط آشپزخانه احاطه شده است. در آشپزخانه جزیره ای، جزیره بخش اصلی آشپزخانه است که بسیاری از فعالیت‏ های رایج در آشپزخانه حول و حوش آن اتفاق می افتد.

اگر به فکر تغییر دکور کابینت های آشپزخانه تان هستید مقاله طرح های کابینت آشپزخانه را مطالعه کنید.

از جزیره متحرک گرفته تا جزیره هایی که قابلیت تبدیل شدن به فضایی برای نشستن  را دارند، همه و همه میتوانند باعث افزایش کارایی فضای آشپزخانه شما شوند. اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که بتوانید خانه ای که دارای آشپزخانه جزیره ای است را بخرید و یا امکان طراحی چنین آشپزخانه ای را داشته باشید،شما یک انتخاب عالی داشته اید. اما اگر آشپزخانه جزیره ای ندارید، نکات زیر میتواند به شما بگوید که داشتن آشپزخانه جزیره ای چه مزایایی میتواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  پنج نکته مهم برای طراحی دکور آشپزخانه

یک جزیره مناسب به آشپزخانه شما علاوه بر کابينت ها فضاى ذخيره سازى نیز اضافه می کند

آشپزخانه جزیره ای

اگر آشپزخانه با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه است، یک جزیره آشپزخانه ممکن است مشکل را حل کند. با استفاده از جزيره اى كه داراى كشو، طبقه بندى و قفسه هاى مختلف است، به فضاى ذخيره سازى موجود در آشپزخانه اضافه كنيد. آيا تا به حال به اين فکر کرده اید که فضای کافی برای سطل بازیافت ندارید؟ فضاى زير جزیره یک فضای قابل دسترسی بسیار عالی را براى اينكار ایجاد می کند، زیرا در محیط اصلی آشپزخانه اخلالى ايجاد نمی کند.

آشپزخانه جزیره ای يك انتخاب ايده آل برای بچه هاست

آشپزخانه جزیره ای

چه وقت انجام تكاليف مدرسه باشد چه كمك كردن براى آماده كردن شام، جزيره آشپزخانه يك مكان مناسب براى درگير كردن بچه ها در فعاليت هاى خانه است در حاليكه به شما نزديك هستند. شما همچنان به دليل همخوانى ارتفاع جزيره با قد كودكان، ميتوانيد وسايلى مانند مایکروویو و يك یخچال كوچك را براى راحتى فرزندانتان در زير کانتر جزيره قرار دهید. برای ساعت هاى بعد از مدرسه و صبحانه هاى روزهاى آخر هفته، امکاناتى که بچه ها بتوانند خودشان به طور مستقل از آنها استفاده کنند، برای برخی از خانوادها یک انتخاب ایده آل است.

هميشه داشتن جاى بيشتر براى نشستن، يك مزيت خوب براى هر خانه اى حساب ميشود

آشپزخانه جزیره ای

جزيره آشپزخانه میتواند يك انتخاب خوب به عنوان فضاى ناهارخوری غیر رسمی برای بچه ها و خانواده باشد، همچنين در زمان هاى سرگرمى خانوادگى، ميتواند فضاى مناسبى براى نشستن باشد. نزديك بودن به خانواده و یا مهمانان در حاليكه شما مشغول آشپزی و تهیه غذا هستيد، يك مزیت به حساب مى آيد. حتی اگر آشپزخانه کوچک باشد، ميتوانيد يكى از كانترها را به نزديكترين فضا در اتاق مجاور ادامه دهيد و از آن به عنوان یک جزیره استفاده كنيد. این که آیا اين فضا میتواند 2 یا 6 صندلی را در اطراف خود جای دهد مهم نيست. مهم اين است كه داشتن جاى بيشتر براى نشستن هميشه خوب است، حتى اگر فقط 1 جا باشد.

بیشتر بخوانید:  پنج نکته مهم برای طراحی دکور آشپزخانه

اضافه كردن جزيره متحرك ميتواند یک انتخاب جذاب باشد

آشپزخانه جزیره ای

هم به فضاى باز بيشتر نياز داريد و هم كانتر بيشتر؟ آشپزخانه جزيره ای متحرک بهترين انتخاب شما خواهد بود. جزيره های متحرك ميزان انعطاف پذيرى را در فضاى آشپزخانه بالا ميبرند. وقتى مهمان داريد و ميخواهيد همگى با هم آشپزى كنيد و به فضاى كار بيشترى نياز داريد، ميتوانيد از جزيره استفاده كنيد. هنگامی که وعده غذایی شما کامل شد، جزیره آشپزخانه خود را از فضاى آشپزخانه خارج کنید. جزيره متحرک يك انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های کوچک است، چرا كه ميتوانند بر اساس نياز شما در فضا جابجا شوند.

تجهیزات را در آشپزخانه جزیره ای قرار دهید

آشپزخانه جزیره ای

در آشپزخانه های بزرگ براى استفاده بهتر از فضاى آشپزخانه و همچنين كارآمدى بيشتر آن میتوانید سینک ظرفشویی يا گاز رومیزی‌ را روی جزیره نصب کنید، فضاى بيشترى براى آماده سازی و پخت و پز غذا فراهم كنيد و يا يخچال هاى كشودار در زير جزيره قرار دهيد. از آنجا که در آشپزخانه های بزرگ امكان لوله کشی و خدمات الکتریکی وجود دارد، انتخاب هاى ما براى آشپزخانه جزيره ای بی اندازه هستند. هود دیجیتالی را روی اجاق گاز خود اضافه کنید. اکنون جزیره شما تبدیل به مرکز اصلی پخت و پز و سرگرمى خانه شما مي شود.

امروزه مدل های مختلفی از جزیره برای آشپزخانهها طراحی شده است. اما قبل از انتخاب طرح مورد نظر، در مورد کاربرد آن و کانتر در آشپزخانه‎ فکر کنید تا راحت‎تر بتوانید تصمیم بگیرید. یادتان باشد که چیدمان آشپزخانه تا حدود زیادی به اندازه و سبک معماری فضا بستگی دارد. اگر از طرفداران سبک جزیره‎ای برای فضای آشپزخانه‎ هستید، قبل از هر چیزی اندازه‎ی آشپزخانه را بدست آوردید و بر اساس آن طراحی کنید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه