با آنتی بیوتیک طبیعی و ساخته دست خود هر عفونتی را از بین ببرید!

written by بانوی شهر 2 بهمن 1395
با آنتی بیوتیک طبیعی و ساخته دست خود هر عفونتی را از بین ببرید!

اگر می خواهید که از داروهای غربی دوری کنید و به سمت داروهای طبیعی برای شفای بیماری های خود بروید، گزینه های زیادی برای سالم نگه داشتن بدن پیش رو خواهید داشت. شما می توانید آنتی بیوتیک طبیعی و قوی را که بسیار تاثیرگذار و سالم است، تهیه کنید. دراینجا برای شروع، دستور تهیه آن را به شما می آموزیم.

تجویز آنتی بیوتیک های مختلف برای از بین بردن عفونت، همیشه سالمترین راه نیست. درمان های طبیعی و مدرن تری وجود دارند که میتوانند عفونت های ناخواسته را بدون ایجاد خطر از بین ببرند. آماده کردن این درمان، که می تواند در خانه تهیه شود، آسان است و جوانسازی بدن را نیز بهمراه دارد.

برای اینکه بدن از عملکرد درستی برخوردار باشد، قوی و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بسیار مهم است. التهابات و عفونت ها مشکلاتی حاد برای بدن بشمار می آیند و درمان های طبیعی به بدن کمک می کنند تا خود را ترمیم کند.

ترکیبات :

3 پیمانه سرکه سیب :

متخصصان تغذیه می گویند، سرکه سیب انواع بسیاری از باکتری ها را از بین می برد. سرکه از دیرباز بعنوان یک ماده ضدعفونی کننده برای معالجه عفونت گوش، قارچ ناخن، زگیل، و شپش مورد استفاده قرار گرفته است. از این ماده هزاران سال قبل توسط سقراط، برای التیام زخم استفاده می شد.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

در رابطه با نگهداری غذا نیز مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب رشد باکتری هایی مانند E. coli را مهار می کند.

4/1 پیمانه سیر خرد شده :

براساس کتاب پرفروش سالمترین غذاهای جهان ( World’s Healthiest Foods )، سیر به دلیل تولید گاز سولفید هیدروژن، دارای خاصیت محافظت از قلب است و به گشاد شدن رگ های خونی و تنظیم فشار خون کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  16 سایز کاهش وزن با 5 روش ساده

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

4/1 پیمانه پیاز خرد شده :

فیتوکمیکال ( phytochemical ) و ویتامین C موجود در پیاز، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

2 عدد فلفل تند :

فلفل های تند حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و کاروتنوئید هستند که به تنظیم انسولین در بدن کمک می کنند. جینجرول ( Gingerol )، ترکیب زیست فعال اصلی موجود در زنجبیل، خواص دارویی زیادی را با خود دارد. جینجرول یک آنتی اکسیدان قوی با اثرات ضد التهابی است.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

2 قاشق چای خوری ترب کوهی رنده شده :

خواص سلامت زای متعدد ترب کوهی به مواد معدنی و مغذی فراوان موجود در آن برمیگردد. این مواد شامل فیبرهای غذایی، فولات ( Folate )، ویتامین C، کلسیم، روی، پتاسیم، منیزیم، و منگنز است.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

2 قاشق چای خوری زرد چوبه :

کورکومین ( Curcumin )، عنصر فعال اصلی در زرد چوبه است. کورکومین دارای اثرات ضد التهابی قوی، و همچنین خواص آنتی اکسیدانی است.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

3 قاشق چای خوری عسل :

عسل یک ضد باکتری و ضد قارچ است.

آنتی بیوتیک - شادابی و سلامتی

طرز تهیه :

هر یک از این عناصر، بجز سرکه، را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. قبل از ریختن سرکه سیب، ترکیب را در یک لیوان شیشه ای دهان گشاد قرار دهید به گونه ای که لیوان تا لبه پر شود. وقتی سرکه سیب را در لیوان می ریزید، باید یک سوم تمام ترکیب را در بر گیرد.

سر لیوان را بسته و به خوبی تکان دهید. سپس به مدت دو الی شش هفته در یک جای خشک و خنک نگه دارید و هر روز آن را چندین بار تکان دهید. بعد از گذشت دو هفته، ترکیب را به خوبی بچلانید و بیشترین مایع ممکن را از آن بگیرید. این ترکیب را در یخچال نگه دارید. روزانه حداکثر دو قاشق غذا خوری از آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:  فواید رتینول

این ماده نیروبخش یک ترکیب بسیار قوی و ساخته شده از عناصر طبیعی است که به بسیاری از افراد در معالجه طبیعی بیماری های ویروسی، باکتریایی، انگلی، و قارچی کمک کرده است.

جینجرول، ترکیب زیست فعالی اصلی در زنجبیل، با خواص دارویی زیادی همراه است و دارای قدرت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه