چطور از آینه در دکور خانه استفاده کنیم؟

written by بانوی شهر 10 آذر 1395
چطور از آینه در دکور خانه استفاده کنیم؟

تقریبا همه ما در خانه هایمان آینه داریم. برخی از ما این آینه ها را با دقت بسیاری خریداری کرده ایم چرا که برای دکور اتاق هایمان از آنها استفاده می کنیم. اما برخی واقعا نمی دانند چطور می توانند بیشترین استفاده را از آینه ها در خانه ببرند و چه آینه ای را برای چه جایی استفاده کنند و در کل چطور از آینه برای دکورخانه استفاده کنند.

اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که آینه ها می توانند در تمام اتاق های خانه مورد استفاده قرار بگیرند. آنها می توانند قطعات کوچکی باشند، که بعنوان یک اثر هنری در اتاق استفاده می شوند یا نور را منعکس کنند و فضای اطراف را بازتر و نورانی تر نشان دهند. در کنار تمام این موارد ، آینه ها به راحتی می توانند در طراحی دکوراسیون داخل خانه نقش داشته باشند و استفاده درست از آنها در زیباترشدن اتاق کمک می کند.

برای انتخاب آینه برای اتاق ها باید به مواردی همانند ظاهر، سایز و شکل آن دقت کنید. علاوه بر اینها، محل قرار گرفتن آینه نیز بسیار مهم است. در برخی مواقع استفاده از دو آینه در یک اتاق می تواند مناسب باشد به شرطی که هر یک به درستی در جای خود قرار بگیرند. در کل، اگر به درستی از آینه ها در اتاق هایتان استفاده کنید، آینه تبدیل به چیزی می شود که نه تنها می خواهید خود را در آن نگاه کنید بلکه از نگاه کردن به آن نیز لذت خواهید برد.

حمام ها یکی از متداول ترین جاهای خانه هستند که همیشه در آن از آینه استفاده می شود. اما همیشه نیاز نیست از آینه های معمولی و ساده استفاده کنید. می توانید به جای اینکه آینه ای مستطیل شکل در حمام به کار بگیرید از شکلی غیرعادی تر استفاده کنید. بعنوان مثال آینه های بیضی شکل، بسیاری مواقع برای حمام گزینه های خوبی هستند و می توانند جایگزین آینه های مستطیلی شوند. شما می توانید در دو طرف آینه بیضی شکل از نور استفاده کنید تا به زیبایی آن در دکور حمام بیفزاید و نور فضا را بیشتر کنید. اگر این لامپ ها مستطیلی شکل باشند بهتر است چرا که در کنار آینه بیضی شکل که هیچ زاویه ای ندارد، لامپ های مستطیلی می توانند به خوبی خودشان را در دکور نشان دهند.

اما شما همچنان می توانید از همان آینه های مستطیلی معمول نیز استفاده کنید. اگر سینک دستشویی حالت نیم دایره دارد و هیچ زاویه ای در آن دیده نمی شود، انتخاب آینه مستطیلی می تواند بسیار هوشمندانه باشد. هرچند آینه های مستطیلی از متداول ترین مدل های مورد استفاده هستند که تقریبا به هر دکوری می آید.

آینه در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

فراموش نکنید که باید به رنگ آینه ای که انتخاب می کنید نیز بسیار دقت کنید. این رنگ باید با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد و فضایی که در آن قرار می گیرد را بهتر نشان دهد. انتخاب یک رنگ در همان طیف رنگی دیوارها یا رنگ مکمل آن باعث می شود آینه نقش مهمی در دکور فضایی که در آن قرار گرفته است داشته باشد.

آینه در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

در تصویر بعد خواهیم دید که چطور یک آینه می تواند در نمای یک اتاق تاثیر بهتری بگذارد. همانطور که می بینید رنگهایی که در اتاق به کار برده شده است به خوبی با ظاهر ساده آینه کنار در هماهنگی دارند. محل قرار گیری آینه نیز بسیار کاربردی است و جای مناسبی برای نگاه کردن به خود، قبل از خروج از خانه است.

آینه در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه