6 نكته براى تزيين اتاق با سقف بلند

written by سولماز هومن زاده 20 مهر 1397
6 نكته براى تزيين اتاق با سقف بلند

تقریبا همه آدم ها در خانه هايشان به فضای اضافه نیاز دارند، ولی وقتی كه این فضای اضافه یک فضای عمودی باشد، معمولا برای دکور کردن آن با چالش های خاصی روبرو هستيم. داشتن اتاق با سقف بلند یعنی داشتن مقدار زیادی فضای غیرقابل استفاده در ارتفاع بالای ٤ متر. داشتن چنین فضایی ميتواند‌ باعث شود که اتاق شما بزرگ و لوكس نشان داده شود و يا احساس خالی و سرد بودن به فضا بدهد.

واقعیت این است که اتاقی که سقف بلند دارد اگر درست طراحی نشود، میتواند بسیار بد و زشت جلوه کند. برای اینکه فضای اتاق دلنشین شود، باید تعادلی بین فضای بالا و پایین آن ایجاد کنید. کاری که لازم است انجام دهید این است که توجه چشم را به فضاى بالاى اتاق ببريد.

از نکات زیر برای تزیین اتاق با سقف بلند کمک بگیرید و بیشترین استفاده را از فضای آن ببرید.

6 نكته براى تزيين اتاق با سقف بلند

آثار هنری را در قسمت بالای دیوار نصب کنید

آثار هنری در اتاق سقف بلند

آثار هنری و دیگر وسایل دکوری را در قسمت بالای دیوار قرار دهيد. شما می توانید کل يك دیوار را تبدیل به یک دیوار گالری کنید و یا یک اثر هنری بزرگ را انتخاب کنید و در قسمت بالای دیوار قرار دهيد. مطمئن شوید هر چیزی که انتخاب مي كنيد ‌با طرح و سبک وسایل دیگر شما در اتاق همخوانی داشته باشد. این انتخاب شما چه یک اثر هنری خیلی بزرگ باشد چه مجموعه ای از آثار هنری کوچک (دیوار گالری)، این دیوار تزیین شده باعث میشود که توجه چشم شما به فضای بالای اتاق جلب شود.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

پرده ها را تا سقف بالا ببرید

پرده ها را تا سقف بالا ببرید

مهم نیست که ارتفاع پنجره های شما چقدر باشد، بلندی پرده ها را با بلندى سقف اتاق هماهنگ کنید. اگر پرده ها را از سقف پايينتر بياوريد، اينكار باعث می شود که دیوار به دو قسمت تقسیم شود و فضای بالای اتاق فضايى متروكه، سرد و بى روح به نظر می رسد. درست است که براى اینكار نیاز به مقدار زیادی پارچه داريد، ولی پرده هاى بلند یک اثر فوق العاده در فضای اتاق ایجاد می کند و به طرز فوق العاده اى زیبا می شود. از رنگ ساده بدون طرح استفاده کنید. پرده هاى طرح دار باعث می شوند که فضای اتاق خیلی شلوغ به نظر برسد.

از جزييات معماری استفاده کنید

جزييات معماری و اتاق سقف بلند

معمولا بسیاری از خانه هایی که سقف بلند دارند از جزئیات معماری در طراحى سقف هایشان استفاده می کنند، مثلا تيرهاى چوبى بكار می برند. اگر خانه شما چنین جزئیاتی ندارد سعی کنید به آن اضافه کنید. درست است كه انجام اينكار ميتواند هزینه ‌بر باشد ولی، اضافه کردن جزئیات به سقف باعث میشود که بین تمام قسمت هاى آن فضا ارتباط برقرار شود. اضافه كردن جزئیات معماری همچنین به فضاهای ساده عمق و شخصیت می بخشند.

یک لوستر خاص براى اين فضا انتخاب کنید

لوستر خاص و اتاق سقف بلند

قرار دادن يك لوستر خاص و بزرگ در نقطه کانونی سقف، یک راه ایده‌آل برای ایجاد ارتباط بین فضای بالا و پایین اتاق است. اینکه لوستر را از كدام قسمت سقف آویزان کنید بستگی به اتاق شما دارد ولی، معمولا نقطه وسط فضای اتاق یا بالای میز نهارخوری بهترین انتخاب است. به دنبال چیزی باشید که از لحاظ سایز بزرگ باشد ولی لزوما نيازى نيست سنگين باشد. مثلا لوستر کریستال یک انتخاب جذاب، لوكس و شيك است.

بیشتر بخوانید:  نکاتی درباره ست کردن کوسن با مبل در اتاق نشیمن

یک دیوار خاص و کانونی در فضا ایجاد کنید

دیوار خاص و کانونی و اتاق سقف بلند

یک دیوار با طراحی خاص و‌متفاوت که از زمین تا سقف برود میتواند باعث ایجاد ارتباط بین دو قسمت اتاق شود. برای این کار شما میتوانید از یک راه آسان و ارزان مانند رنگ کردن کل دیوار استفاده کنيد و یا یک کار متفاوت دیگر انجام دهيد. مثلا اگر در آن فضا شومینه دارید دیوار بالای شومینه را از هر جنسى كه هست تا سقف ببرید (مثلا سنگ، کاشی يا غيره.) می توانيد از چوب يا كاغذ ديوارى برای پوشاندن دیوار استفاده کنید. هر انتخابی که می کنید مطمئن شوید که یک فرد حرفه ای در این زمینه انتخاب کنید، چرا که به دلیل بلندی سقف شاید این پروژه اى نباشد که خودتان از عهده انجامش بربياييد.

در استفاده از طبقه بندی خلاق باشیم

طبقه بندی خلاق . اتاق سقف بلند

استفاده از طبقه‌ بندی یک روش عالی برای استفاده بهتر از دیوارهای خالی دریک فضاست، و هنگامی که به اتاق با سقف بلند می رسیم، انتخابهای ما بیشتر است. استفاده از کتابخانه های بلند به خوبی می تواند برای این فضا کار کند اما اگر سقف اطاق واقعا بلند است، میتوانید کمی بیشتر خلاق باشید. کسانی که عاشق کتاب هستند کل یک دیوار را با استفاده از طبقه بندی از پایین به بالا تبدیل به يك کتابخانه کنند، یا مثلاً طبقه بندی های معلق در قسمت های مختلف دیوار نصب كنند. مطمئنا شما براى زدن طبقه بندی روی قسمت های مختلف دیوار به یک نردبان بلند نیاز داريد ولی مطمئن باشید که ارزش انجامش را دارد.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه