نکاتی برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

written by بانوی شهر 14 آذر 1395
نکاتی برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خوابی که دارید کوچک است حتما برایتان سخت است که دکور آن را عوض کنید و یا برای آن وسیله ای بخرید. اما نا امید نشوید، همیشه حقه هایی هست که می تواند به شما در دکور کردن اتاق خواب کوچکتان کمک کند. با رعایت این نکات می توانید اتاق بزرگتر و زیباتری داشته باشید.

1 ) از فضای اتاق به درستی استفاده کنید.

وقتی اتاق خواب خیلی کوچکی دارید فضا برای نگهداری وسایل یا لباس کم می آورید. وسایلی نظیر کتابخانه یا کمد به سختی در یک اتاق خواب کوچک کنار تختخواب جا می شوند و گاهی فضا را خیلی شلوغ می کنند. اگر بخواهید همه این وسایل را با هم در یک فضای کوچک جای دهید باعث می شود فضا از آنچه هست کوچک تر به نظر برسد. برای اینکه فضای بیشتری برای خودتان باز کنید بهتر است از وسایل چند کاره در اتاق استفاده کنید. بخصوص تختخواب به خوبی می تواند این کار را برای شما انجام دهد. تختخواب هایی که چند کشو برای نگهداری لباس یا حتی ملحفه دارند یا آنهایی که همراه خود یک کتابخانه متصل به تخت دارند می توانند گزینه های مناسبی باشند.

دکوراسیون اتاق کوچک - سبک زندگی

 

2 ) از دیوارها استفاده کنید.

هر قدر فضای زمین یک اتاق خالی تر باشد آنجا بزرگتر به نظر می رسد. بنابراین زمانیکه فضای کافی روی زمین ندارید که آن را بین وسایل داخل اتاق تقسیم کنید از دیوارها کمک بگیرید. از وسایلی برای دکور اتاقتان استفاده کنید که می توانید به دیوار متصل کنید، همانند کتابخانه های دیواری، لامپ یا حتی گل و گیاه. اگر از وسایل دیواری استفاده کنید به خوبی می توانید فضای بیشتری روی زمین در اتاقتان داشته باشید.

دکوراسیون اتاق کوچک - سبک زندگی

3 ) گل و گیاه به اتاق اضافه کنید.

اگر از گیاه در اتاقتان استفاده کنید باعث می شود تا احساس آرامش و حیات داشته باشید. از آنجایی که اتاق های کوچک باعث می شوند سطح استرس شما بالا برود بهتر است برای کاهش آن از دکورهای طبیعی و گل و گیاه استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک - سبک زندگی

4 ) ظاهرسازی کنید.

اتاق شما کوچک است ولی شما می توانید طوری اتاق را دکور کنید که تظاهر به بزرگی آن کند. می توانید وسایل اتاق را طوری انتخاب کنید که از لحاظ افقی بلندتر باشند، این کار باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد. همچنین می توانید پرده ها را بالاتر از پنجره ها آویزان کنید که از لحاظ عمودی اتاق را بزرگتر نشان دهند. یا از همه راه حل ها راحت تر اینکه از وسایلی استفاده کنید که طرح راه راه دارند. خطوط افقی باعث می شود اتاق عریض تر بنظر برسد و خطوط عمودی آن را بلندتر می کند.

دکوراسیون اتاق کوچک - سبک زندگی

5 ) وسایل اتاقتان را در جای مناسب قرار دهید.

شاید فکر کنید باید برخی از وسایل مورد علاقه تان را از اتاق خارج کنید یا دور بیندازید، اما اگر اتاق خواب شما کوچک است، نیازی نیست شخصیت و علاقه مندی هایتان بر اساس کوچک بودن اتاق تغییر کند، فقط کافیست وسایل را در جای مناسبشان قرار دهید. اگر مجسمه یا عروسک مورد علاقه ای دارید آن را روی پاتختی کنار تخت قرار دهید. اگر مجسمه یا گلدان بزرگی دارید آن را کنار در بگذارید. نه تنها این وسایل رنگ و شخصیت شما را نشان می دهند بلکه اگر به درستی آنها را بچینید می توانند نقش نقطه کانونی را در اتاق بازی کنند و وقتی شخصی وارد اتاقتان شد به جای اینکه فکر کند : این اتاق چقدر کوچک است! به شما بگوید : این لامپ زیبا را از کجا خریده ای؟ فقط دقت کنید که این کار را بیش از حد انجام ندهید که اتاق شلوغ شود و هیچیک دیده نشوند.

دکوراسیون اتاق کوچک - سبک زندگی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه