6 حرکت ورزشی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو

written by بانوی شهر 13 فروردین 1396
6 حرکت ورزشی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو

تا عید نوروز زمان زیادی باقی نمانده و اگر می خواهید در منزل و با چند حرکت ورزشی ساده در طی این مدت چربی های دور شکم و پهلوهایتان را آب کنید از این حرکات ورزشی استفاده کنید.

طناب زدن

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

قبل از انجام این حرکات بدنتان را گرم کنید، پیشنهاد ما این است که طناب بزنید تا عضلاتتان برای تمرین آماده شوند. 20 بار و هر بار 60 ثانیه طناب بزنید.

کرانچ : ( دراز نشست )

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

دراز بکشید، دست هایتان را از آرنج 90 درجه خم کنید، به سقف نگاه کنید تا گردنتان آسیب نبیند، از ناحیه شکم بالا بیایید و آرنج یک دست و زانوی پای مخالف را به هم نزدیک کنید و دوباره به حالت اول برگردید و دراز شوید.

حرکت تکیه شتر

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

دو زانو در حالی که زانوهایتان زاویه 90 درجه دارند روی زمین زانو بزنید. در دستتان یک وزنه که مناسب قدرت شماست، بگیرید ( اگر در منزل وزنه ندارید از کنسرو استفاده کنید.) کمی به عقب خم شوید. این کار را در سه مرحله ی 60 ثانیه ای انجام دهید.

استاتر استپس : ( زانو در شکم )

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

برای انجام این حرکت کمی به جلو خم شوید، دست ها را بالا و در امتداد بدنتان نگه دارید، وضعیت پاها طوری است که یک زانو جلو کمی خم است به طوری که زانو از کف پا جلوتر نباشد  و یک پا عقب و صاف و در امتداد بدن قرار گیرد. در 3 مرحله 60 ثانیه ای پای عقب را تا جلوی شکمتان جمع کنید و دست ها را پایین بیاورید و به نزدیکی زانو برسانید.

پلانک عنکبوتی

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

به روی شکم دراز بکشید و با آرنج ها و پنجه های پایتان سعی کنید بدنتان را از زمین بالا نگه دارید یعنی بین بدنتان و سطح زمین فاصله ایجاد کنید. در 3 ست 45 ثانیه ای پاهایتان را با زانوی خم از طرفین با یک حرکت چرخشی از لگن خم کنید و تا قسمت بالای بدنتان نزدیک کنید.

کرانچ بر عکس

چربی شکم و پهلو - شادابی و سلامتی

به پشت دراز بکشید و پاهایتان را بالا نگه دارید و دقت کنید که زاویه زانوهایتان 90 درجه باشد. دست ها طرفین بدن ثابت هستند. پاهایتان را با همان زاویه بالا بیاورید تا زانوها در امتداد چانه قرار بگیرند. اگر این حرکت را درست انجام دهید به عضلات شکم فشار می آید و شما کاملا  آن را احساس می کنید.

بیشتر بخوانید:  چهار دلیل برای اضافه کردن تخت تاشو به دکوراسیون اتاق
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه