چرا از رنگ زرد در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

written by لاوین قریشی 11 فروردین 1396
چرا از رنگ زرد در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

وقتی نوبت به دکوراسیون خانه می شود، رنگ زرد چیزی نیست که به آن فکر کنیم. یا شاید فکر می کنیم رنگ مناسبی برای دکور اتاقمان نیست. در کل شاید رنگ زرد همانند رنگ آبی دلنشین و محبوب نباشد، یا شیک بودن رنگ طوسی را نداشته باشد یا همانند رنگ مشکی فضای اتاق را مجلل تر نشان ندهد یا جذابیت رنگ قرمز را نداشته باشد اما با همه اینها می توان به خوبی از این رنگ استفاده کرد و دکوری زیبا با استفاده از رنگ زرد و هم خانواده های این رنگ ایجاد کرد.

رنگ زرد رنگی شاد، پر انرژی و گرم همانند خورشید است ولی به آن توجه کافی نمی شود. ما به شما دلایلی می دهیم که از این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید.

1 ) این رنگ می تواند روحیه شما را تغییر دهد

استفاده از رنگ زرد در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

اگر شما در فصل سرد به سر می برید وجود رنگ زرد در اتاقتان باعث می شود وقتی به اتاق وارد می شوید حس بهتر و گرم تری داشته باشید. شما می توانید به سادگی از این رنگ در اتاقتان استفاده کنید و با دیدن وسیله ای به این رنگ حس شادابی و مثبتی داشته باشید. اگر دوست ندارید دیوارها رنگ زرد داشته باشند می توانید کمی رنگ ملایم تری را انتخاب کنید.

2 ) رنگ زرد باعث می شود سایر رنگها نیز به چشم بیایند

استفاده از رنگ زرد در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

در کنار رنگ زرد می توانید از رنگی خنثی و بیرنگ همانند سفید استفاده کنید، وقتی یک وسیله را در این رنگ انتخاب می کنید علاوه بر اینکه آن وسیله می درخشد باعث می شود وسایل اطرافش نیز به خوبی خودشان را نشان دهند. حتی سفید هم در کنار این رنگ زیباتر دیده می شود.

3 ) رنگ زرد نور را بیشتر می کند

وجود رنگ زرد در اتاق باعث می شود فضا روشن تر به نظر برسد. این رنگ می تواند رنگ ملایمی از طیف زرد باشد ولی با این حال به خوبی تاثیر خود را می گذارد. شاید دوست نداشته باشید از این رنگ در اتاق خوابتان استفاده کنید ولی قدرت آن را می توانید در آشپزخانه یا دفتر کارتان ببینید.

4 ) حتی اگر شی کوچکی را در این رنگ انتخاب کنید تاثیرگذار است

استفاده از رنگ زرد در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

حتما مجبور نیستید تمام اتاق را به این رنگ تبدیل کنید تا زیبا شود، فقط کافیست یک قطعه کوچکی از یکی از وسایلتان در این رنگ باشد تا همچنان قدرت رنگ زرد نمایان شود. لوازم کوچک در رنگ زرد می توانند چشمگیرتر شوند و بیشتر دیده شوند.

5 ) رنگ زرد به فضا عمق بیشتری می دهد

استفاده از رنگ زرد در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

همه ما فکر می کنیم وقتی درباره یک رنگ صحبت می کنیم باید کل آن فضا به این رنگ تبدیل شود در صورتیکه می توان از طیف رنگی یا طرح خاصی در این رنگ استفاده کرد. وقتی از زرد در طیف های مختلف استفاده کنید، مثلا تیره و روشن تر یا کدر و براق، عمق بیشتری به فضای اتاقتان خواهید داد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه