مواد غذایی که به تمیزکردن وسایل کمکتان می کنند

written by ویدا نورمحمدیان 28 مهر 1396
مواد غذایی که به تمیزکردن وسایل کمکتان می کنند

ما برای شستن و تمیز کردن هر وسیله ای در خانه از محصول خاصی استفاده می کنیم، به فروشگاه می رویم و انواع شوینده ها را خریداری می کنیم اما اینبار شاید برای تمیزکردن وسایلمان به آنچه در خانه داریم مراجعه کنیم. مواد غذایی برای شستشو  ! شاید عجیب به نظر برسد اما در بیشتر مواقع این مواد حتی تاثیر بهتری نیز از یک شوینده شیمیایی دارند. هرچند ما از شما نمی خواهیم دائما مواد غذاییتان را صرف شستن ظرفها و وسایل خانه تان کنید بلکه هرزگاهی می توان از آنها برای تمیزتر کردن یا ضدعفونی کردن وسایل کمک گرفت.

پس با ما همراه باشید تا با مواد غذایی برای شستشو  آشنا شوید :

1 ) از دانه های قهوه برای تمیزکردن لکه های داخل تابه ها استفاده کنید

اگر داخل قابلمه ها و تابه هایی که در آنها غذا درست می کنید لکه های چربی می بینید که با شستن دیگر تمیز نمی شوند می توانید با استفاده از مواد غذایی برای شستشو  از جمله دانه های قهوه این کار را انجام دهید. مقداری دانه قهوه داخل ظرف بریزید و کمی آن را خیس کنید و با اسکاچ روی آن بکشید تا دانه ها به خوبی این لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرند.

مواد غذایی برای شستشو - زندگی بانوی شهر

2 ) از نان سفید برای تمیزکردن یک نقاشی خاک گرفته استفاده کنید

نان سفید همیشه برای خوردن ساندویچ نیست، برخی مواقع بهترین مواد غذایی برای شستشو  یک نقاشی است چرا که هیچ ماده شیمیایی و سرسختی ندارد که به نقاشی آسیب برساند و نرم بودن آن نیز دلیل دیگریست. فقط باید دقت داشته باشید که آن را خیلی با شدت و سرسختانه روی نقاشی نکشید تا آسیبی به آن نرسد.

مواد غذایی برای شستشو - زندگی بانوی شهر

3 ) با استفاده از لیمو و آب، داخل مایکروفر خود را مرطوب کنید

اگر مقداری مواد غذایی روی سقف و دیواره های مایکروفر شما قرار گرفته است برای تمیز کردن آنها از لیمو کمک بگیرید. پیش از انکه بخواهید به خودتان سختی و زحمت بدهید که این دیواره ها را تمیز کنید یک لیموی نصف شده را داخل یک لیوان آب انداخته و داخل مایکروفر بگذارید. مایکروفر را روشن کنیدو بگذارید چند دقیقه کار کند تا آب و لیمو داخل مایکروفر بخار کنند. پس از خاموش کردن مایکروفر نیز بگذارید ظرف لیمو حداقل 15 دقیقه داخل آن بماند و پس از آن کافیست با یک دستمال به آرامی داخل مایکروفر را تمیز کنید.

مواد غذایی برای شستشو - زندگی بانوی شهر

4 ) از لیمو برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید

سوال اینست، چه کاری نمی توان با لیمو انجام داد !؟ به طرز معجزه آسایی می توان بیشترین استفاده را از این میوه ببرید. از لیمو به عنوان مواد غذایی برای شستشو  جهت تمیزکردن تخته هایی که برای برش مواد غذایی از آنها استفاده می کنید کمک بگیرید. کمی نمک به آن اضافه کنید و روی تخته بکشید تا لکه هایی که روی آن وجود دارد از بین رفته و جاهایی که توسط چاقو بریده شده است ضدعفونی شود.

مواد غذایی برای شستشو - زندگی بانوی شهر

5 ) داخل ظرف های باریک را با برنج تمیز کنید

همیشه برای ما این دشوار است که داخل یک ظرفی که دهانه آن باریک است را تمیز کنیم چرا که به راحتی ظروف دیگر نمی توانیم داخل آنها را اسکاچ بکشیم و این کار ما را درگیر می کند. هرچند شاید انقدرها هم نیاز نباشد داخل چنین ظرفی را با دقت بشوییم اما بد نیست هرزگاهی برای تمیزتر شدن داخل آن از برنج پخته نشده استفاده کنیم. مقداری برنج داخل ظرف بریزید و با آب گرم آن را قاطی کنید بگذارید بماند تا لکه هایی که داخل ظرف وجود دارد را از بین ببرد.

مواد غذایی برای شستشو - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه