استفاده های باور نکردنی زردچوبه

written by بانوی شهر 1 اردیبهشت 1396
استفاده های باور نکردنی زردچوبه

اگر تا آخر عمرتان فقط می توانستید از یک ادویه استفاده کنید، زردچوبه را انتخاب کنید. زرچوبه به طرز باورنکردنی سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

مطمئنا زرچوبه یکی از بهترین ادویه های غذاست، اما در مورد زیبایی حتی از آن هم بهتر است.

شیر طلایی

 زردچوبه - شادابی و سلامتی

یکی از تاثیر گذارترین مصارف زیبایی زردچوبه خوردن آن است. برای همین است که شیر طلایی یک از محبوب ترین نوشیدنی هاست. زردچوبه و عسل را با شیر نارگیل یا شیر بادام مخلوط کنید و نوش جان کنید. نه تنها که خیلی خوش مزه است، بلکه باعث کاهش التهاب از درون و بهبود خواب شبانه می شود.

یک ماسک صورت بی نظیر

 زردچوبه - شادابی و سلامتی

شما می توانید بیش از 800 ماسک صورت با زرچوبه درست کنید. اما یکی از بهترین های آن ها ساده است. زردچوبه و عسل یا زردچوبه و ماست ساده. آن را 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد آب کشی کنید. زرچوبه باعث کاهش قرمزی، التهاب از بین رفتن لکه ها و جلوگیری از چروک شدن پوست می شود.

دقت کنید که نگذارید ماسک بیش از حد روی پوستتان بماند چون ممکن است رنگ آن را موقتا زرد کند.

درمان سوختگی

اگر یک سوختگی ضعیف دارید، زردچوبه می تواند اثر بخش باشد. زردچوبه را با ژل آلوئه ورا (بدون الکل) مخلوط کنید و روی محل بمالید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:  اشتباهاتی که باعث خشک شدن پوست صورت می شود

درمان شوره  سر

از آن جایی که زردچوبه خواص التیام بخش قوی دارد، جای تعجبی نیست که حساسیت و خارش پوست سر را هم درمان می کند. مخلوطی از زردچوبه و روغن نارگیل می تواند مشکل شوره و پوسته سر شما را حل کند. آن ها را خوب مخلوط کنید و کاملا روی سرتان بمالید و بعد از 45 دقیقه آب کشی کنید.

از بین بردن موها

 زردچوبه - شادابی و سلامتی

از کرک های روی پوستتان خسته شدید یا روی صورتتان موی زائد دارید؟ زردچوبه به شما کمک می کند از شر آن ها راحت شوید. زنان هندی با مخلوط کردن زردچوبه، آرد و آب ماده ای برای کندن موهای صورت درست می کنند. در هنگام شستن آن با حرکات دایره وار، به کنده شدن موها کمک کنید.

درمان ترک های پا

 زردچوبه - شادابی و سلامتی

این یکی از بهترین نکته ها برای زمستان است. زردچوبه و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. مقدار زیادی از آن را روی پاهایتان بمالید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و بعد بشویید. حتی می توانید روی آن جوراب بپوشید و بگذارید در طول شب روی پایتان بماند تا ترک ها و خشکی پاهایتان کاملا برطرف شود.

از بین بردن لکه های آکنه

اگر متوجه شدید یک جوش کوچک در حال بیرون زدن روی صورتتان است، کمی زردچوبه را با آب مخلوط کنید و روی نقاط مورد نظر بمالید و بخوابید. صبح که بیدار شدید آن را بشویید و اثر معجزه بخشش را ببینید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه