اشتباهات متداول در دکور خانه و راههای جلوگیری از آنها

written by ویدا نورمحمدیان 30 مهر 1396
اشتباهات متداول در دکور خانه و راههای جلوگیری از آنها

تغییر دکور خانه یکی از کارهاییست که خیلیها به آن علاقه مند هستند، این کار باعث تغییر در روحیه و نو شدن وسایل دارد. اما برخی مواقع اشتباهاتی باعث می شود جذابیت دکور خانه کمتر از آنچه می خواهیم شود. بهتر است این اشتباهات را بشناسیم و راههای جلوگیری آن را نیز بدانیم.

1 ) لوازم و مبلمان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

اشتباهات متداول در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

یکی از معمول ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد هنگام دکورخانه مرتکب می شوند انتخاب وسایل در سایزی نامناسب با فضای اتاق است. برای مثال، برای اتاقی کوچک مبلمان بزرگ انتخاب کردن یا برای فضای بزرگ مبلمان خیلی کوچک انتخاب کردن باعث می شود ترکیبی ناهمسان در فضای خانه ایجاد شود. پس بهتر است پیش از آنکه هر وسیله جدیدی را خریداری کنید به اندازه اتاق توجه داشته باشید، حتی اگر لازم است سایز اتاق را یادداشت کرده وهمراه خود ببرید تا هنگامی که به مبلمان و میزها نگاه میندازید بتوانید آن را در فضا تصور کنید. انتخاب مبلمان و لوازمی که سایز آنها همسان با اتاق نیست باعث می شود دکور خانه غیر عادی به نظر برسد.

2 ) نور خیلی زیاد یا خیلی کم

اشتباهات متداول در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

تعادل همیشه باید برای بهتر بودن برقرار باشد. برخی مواقع در خانه از نور خیلی شدید یا نور خیلی کم استفاده می کنیم، این در حالیست که راه حلی برای اینکه هر دو نور را یکجا داشته باشید وجود دارد. بهترین راه اینست که از نورهای لایه ای استفاده شود، نور کمتر برای مواقعی که نمی خواهید نور خیلی شدید در فضای اتاقتان داشته باشید، مانند انواع هالوژن، نور پنهان یا نورهای دیواری . در عین حال می توانید از لوسترهای شیک و نورانی، برای مواقعی که می خواهید نور بیشتری در اتاق داشته باشید استفاده کنید. اینکار باعث می شود هم نور کم را در دکور خانه داشته باشید هم نور زیاد.

بیشتر بخوانید:  پنج نکته مهم برای طراحی دکور آشپزخانه

3 ) عکس های بیش از حد روی دیوار

اشتباهات متداول در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

عکس های خانوادگی روی دیوار جذاب و سرگرم کننده هستند، اما بهتر است بهترین ها را در نظر بگیرید. تعداد زیادی عکس با قاب های مختلف به دیوار نیاویزید یا در قفسه های کتابخانه قرار ندهید. اگر می خواهید عکس های بیشتری چاپ کنید آنها را در سایز کوچک تر چاپ کرده و به صورت کلاژ به دیوار بزنید.

4 ) انتخاب رنگ دیوار پیش از انتخاب کردن مبلمان

اشتباهات متداول در دکور خانه - زندگی بانوی شهر

همیشه پیش از انتخاب رنگ دیوار، مدل مبل و بخصوص طرح و رنگ پارچه آن را در نظر بگیرید. این مساله کار شما را در دکور خانه راحت تر می کند. رنگ های متعددی می توانید برای دیوار انتخاب کنید اما پس از انتخاب رنگ مبلمان، تعداد گزینه هایتان محدود تر می شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه