بهترین روش های طبیعی برای افزایش حجم موی سر

written by هانیه زاهدی 11 دی 1397
افزایش حجم موی سر

کمتر کسی را می توان یافت که آرزوی داشتن موهایی پرپشت و زیبا را نداشته باشد. زیبایی موها، تکمیل کننده زیبایی چهره است. تقریبا همه خانم ها و حتی اغلب آقایان دنبال یافتن راهی برای افزایش حجم موی سر و یا ضخیم تر شدن تارهای آن هستند. استفاده از محصولات شیمیایی حجم دهنده مو، اثری موقتی دارند. یعنی تا وقتی از آنها استفاده می شود، موثرند و با قطع مصرف، تاثیر آن نیز از بین می رود. حتی در برخی موارد ممکن است آسیب رسان باشند.

ریزش مو، خشکی و شکنندگی و حتی نازک شدن تار مو همه علت های خاص خود را دارند که بیشتر در نتیجه عدم مراقبت صحیح از آن ایجاد شده اند. البته گاهی ممکن است عوامل دیگری نظیر اختلال در کارکرد هورمونها نیز دخیل باشند اما در اغلب موارد، نتیجه بی توجهی به مراقبت های مو است.

بهترین راه افزایش حجم موی سر ، استفاده از مواد طبیعی است که هم باعث تقویت فولیکول های مو شده، هم آسیب های مو را ترمیم کرده و هم اثر ماندگاری بالایی دارند.

افزایش حجم موی سر از طریق کاهش ریزش مو و یا افزایش ضخامت تار موها انجام شود.

بانوی شهر بهترین حجم دهنده موی سر طبیعی را به شما معرفی می کند.

افزایش حجم موی سر

معرفی چند حجم دهنده موی سر طبیعی

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی است که مو را تحت کنترل خود قرار می دهد. این ماده رطوبت و مواد مغذی لازم برای پوست سر را فراهم می کند و باعث افزایش رشد مو می شود.

برای استفاده، ژل آلوئه ورا را مستقیما روی پوست سر بمالید و اجازه بدهید یک ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید. استفاده منظم از آلوئه ورا، ریزش موی سر را بسیار کاهش می دهد. ریزش 100 عدد تار مو در روز طبیعی است اما استفاده از آلوئه ورا، این ریزش را به حداقل می رساند.

آلوئه ورا

روغن های گیاهی

ماساژ پوست سر بسیار مهم است زیرا باعث بهبود گردش خون شده و ریشه مو را سالم نگه می دارد. استفاده از روغن های گیاهی برای ماساژ پوست سر بسیار مفید است. همیشه پوست سر خود را به صورت دایره ای ماساژ دهید. برای این کار بهتر است از روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید. روغن رزماری نیز برای از بین بردن شوره سر مفید است. پس از ماساژ، موهای خود را برای چند دقیقه در یک حوله گرم قرار دهید تا روغن ها اثربخشی بهتری داشته باشند.

روغن های گیاهی

تخم مرغ

می توانید از تخم مرغ به عنوان یک شامپو استفاده کنید. پروتئین بالای تخم مرغ برای موهای نازک بسیار مفید بوده و باعث تقویت ریشه مو می شود.

برای استفاده، یک تخم مرغ را به ریشه موها بمالید و بعد از 4 یا 5 دقیقه با آب سرد، موها را آب بکشید.

تخم مرغ چربی اضافه پوست سر را برطرف می کند، بدون اینکه باعث خشکی مو یا پوست سر شود. به علاوه باعث نرمی و درخشندگی مو نیز می شود.

بیشتر بخوانید:  فواید زرده تخم مرغ برای مو

تخم مرغ

آووکادو

آووکادو باعث از بین رفتن خشکی و شکنندگی مو شده و آن را بسیار نرم، براق و خوش حالت کرده و سبب تقویت رشد مو می شود.
اگر موهای خشک دارید یا در اثر سشوار زیاد و یا رنگ مو، موهایتان آسیب دیده است، از ماسک آووکادو استفاده کنید. به این ترتیب که آووکادو را از پوست جدا کرده، به خوبی له کنید و آن را به موهایتان بمالید و روی آن را با نایلون بپوشانید. بعد از گذشت 30 دقیقه، با شامپوی مناسب بشویند.

آووکادو

حنا

اگر از حنا استفاده کنید، لطف بزرگی به موهایتان کرده اید. حنا ریشه مو را به شدت تغذیه می کند. باعث کاهش شوره سر شده و موها را ضخیم می کند. به علاوه از ایجاد موخوره نیز جلوگیری کرده و خشکی موها را برطرف می کند. سعی کنید از این ماده معجزه گر مکرر استفاده کنید.

حنا و افزایش حجم موی سر

پیاز

آب پیاز بسیار برای رشد موها مفید بوده و ریشه مو را سفت و تقویت می کند. برای استفاده، یک پیاز بزرگ را رنده کنید، و آب آن را به ریشه مو بمالید. بعد از 30 دقیقه، با شامپو بشویید.

پیاز و افزایش حجم موی سر

چند نکته برای مراقبت از موها

  • موها را بیش از حد نشویید : شستن بیش از حد، باعث خشکی مو شده و آن را آسیب پذیر می کند. فقط اگر پوست سر بسیار چرب باشد، باید روزانه مو را شستشو داد، در غیر این صورت شستن مو سه بار در هفته کافی است.
  • از مواد غذایی مناسب استفاده کنید : سعی کنید وعده های غذایی شامل پروتئین، سبزی و میوه جات تازه و روغن های گیاهی باشد.
  • کمتر استرس داشته باشید : استرس باعث نازک شدن تارهای مو و ریزش آن می شود. سعی کنید برای به حداقل رساندن استرس روزانه، ورزش یوگا را در برنامه خود قرار دهید.
  • از مواد شیمیایی استفاده نکنید : سعی کنید جز در مواقع لزوم، از بکار بردن رنگ و سایر ترکیبات شیمیایی خودداری کنید. این مواد به شدت به مو آسیب وارد کرده و آنها را خرد و شکننده می کنند. به علاوه سبب سست شدن ریشه مو می شوند.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه