روش هایی برای افزودن انرژی مثبت و شادابی بیشتر به اتاق خواب

written by بانوی شهر 28 آبان 1396
روش هایی برای افزودن انرژی مثبت و شادابی بیشتر به اتاق

اتاق خواب پناهگاه های ما در برابر دنیای دیوانه ای است که در آن زندگی می کنیم. زمانیکه ما از زندگی پرمشغله روزانه مان به خانه بر می گردیم و در اتاق خوابمان به استراحت می پردازیم این محیط می تواند در بهبود روحیه ما کمک کند. با تغییراتی کوچک می توانیم کاری کنیم که اتاق خواب خانه مان محلی برای آرامش و دریافت انرژی مثبت باشد.

1 ) عطرهای آرامش بخش در فضا پخش کنید

عطرهای تسکین دهنده می توانند فضا را برایتان طوری تغییر دهند که به کل فراموش کنید کل روز را با چه مشکلاتی سر و کله زده اید. سعی کنید اتاق خوابتان عطری ملایم و آرامش بخش داشته باشد تا هنگام استراحت از بوی آن لذت ببرید و آرام شوید.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

2 ) گل و گیاه در اتاق قرار دهید

بد نیست کمی طبیعت را به اتاقتان بیاورید، گیاهان به فضا زندگی بیشتری می بخشند. گل و گیاه باعث می شود شما به یاد بیاورید دنیا بزرگتر از مشکلاتیست که پشت سرتان گذاشتید. علاوه بر اینها، گیاهان هوای خانه را نیز تصفیه می کنند و باعث می شوند تنفس در اتاق برایتان راحت تر و لذتبخش تر شود.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

3 ) از شمع های معطر استفاده کنید

نور شمع بسیار آرامش بخش است، از شمع های زیبا و رنگارنگ در اتاقتان استفاده کنید که هم دکور اتاقتان جلوه دیگری بگیرد هم زمانی که لازم بود شمع ها را روشن کنید و از فضایی که این شمع ها در اتاق ایجاد می کنند لذت ببرید. می توانید از شمع های معطر استفاده کنید که عطری ملایم نیز در فضا پخش کنند.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

4 ) اتاقتان را مرتب کنید

اگر فضایی که در آن قرار دارید شلوغ و در هم باشد، شما نیز نمی توانید شلوغی ها و درگیری های روزمره ذهنتان را خارج کنید. اتاقتان را مرتب کنید و بگذارید ذهنتان فضای کافی در این اتاق داشته باشد تا تخلیه شود.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

5 ) از وسایل کریستالی در دکور اتاقتان استفاده کنید

به طور کلی وسایل کریستالی به خوبی می توانند انرژی مثبت به فضا ببخشند. از آنها در کنار کتاب هایتان استفاده کنید و یا از چند وسیله دکوری کریستالی روی میز یا کنار تختتان کمک بگیرید.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

6 ) نور طبیعی اتاق را بیشتر کنید

هیچ چیز به اندازه نور طبیعی خورشید نمی تواند اتاق خواب  را درخشان کند و باعث شود شما حس بهتری نسبت به صبح شدن داشته باشید. از پرده هایی استفاده کنید که جلوی نور طبیعی خورشید را نگیرند و اگر می توانید پنجره اتاقتان را باز بگذارید.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

7 ) دکور اتاقتان را تا جای ممکن ساده بچینید

برای اینکه اتاقتان فضایی آرام داشته باشد آن را ساده بچینید و خیلی شلوغ نکنید. شلوغ بودن اتاق باعث می شود در زمان هایی که به آرامش احتیاج دارید در این فضا احساس کمبود و خفگی کنید و نتوانید به خوبی تمرکز کنید.

8 ) کف اتاق را خالی و تمیز نگه دارید

این خیلی مهم است که وقتی وارد اتاق می شوید کف اتاق خواب خالی باشد بنابراین هر چند روز حتما اتاقتان را طوری مرتب کنید که کف آن چیزی نماند و کاملا فضای خالی و تمیز داشته باشد.

9  ) از رنگ های متنوع و ملایم استفاده کنید

استفاده از رنگ های تیره و پررنگ را، برای اتاق های دیگر بگذارید. اتاق خواب  باید رنگی داشته باشد که در آن احساس آرامش کنید. بنابراین از رنگ های ملایم و آرامش بخش استفاده کنید.

اتاق خواب - زندگی بانوی شهر

10 ) از لوازم ارگانیک و طبیعی استفاده کنید

طبیعت بهترین محافظ شما در برابر تنش هاست. از مواد و لوازمی در اتاقتان استفاده کنید که ارگانیک باشند. مواد طبیعی جادوی خاص خودشان را دارند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه