املت ایتالیایی کدو سبز و پیاز

written by بانوی شهر 27 مهر 1396
املت ایتالیایی کدو سبز و پیاز

املت ایتالیایی کدو سبز با پنیر پارمسان، یک پاداش و هدیه بزرگ برای یک خانواده پر مشغله است، شما می توانید املت ایتالیایی کدو سبز را بعد از پختن سریع سرو کنید و یا اینکه از قبل آماده کرده و داخل نان ساندویچ برای مدرسه بچه هایتان بگذارید.

مواد لازم برای تهیه املت ایتالیایی کدو سبز 6 نفر :

  • تخم مرغ بزرگ 8عدد
  • پنیر پارمسان تازه رنده شده1پیمانه (250 میلی لیتر)
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • دانه فلفل سیاه تازه آسیاب شده 1/8 قاشق چایخوری
  • سیر له شده 2 حبه ( از سیر تازه ساتوری شده هم می توان استفاده کرد ،در اینصورت دو ساقه سیر کوچک استفاده کنید.)
  • نعناع تازه ریز خرد شده 1/4 پیمانه
  • پیاز ورقه ای نازک خرد شده یا ساتوری شده 1 عدد متوسط
  • کدوی سبز قلمی متوسط 3 عدد (که با رنده چیپسی ورقه های نازک خرد شود.)
  • روغن زیتون بکر به میزان لازم

طرزاملت ایتالیایی کدو سبز تهیه :

املت ایتالیایی - دست پخت بانوی شهر

املت ایتالیایی - دست پخت بانوی شهر

شما می توانید انواع ادویه دلخواه و سبزیجات دلخواه تان را به این املت اضافه کنید مثل اضافه کردن برش های نازک فلفل دلمه رنگی و یا ورقه های نازک سوسیس خرد شده.

در یک کاسه تخم مرغ و پنیر پارمسان را با همزن دستی هم بزنید و بعد کمی نمک و پودر فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. آخر سر نعناع خرد شده را اضاف کرده ومایه را خوب مخلوط کنید، دم دست کناری قرار دهید، این غذا چون پنیر دارد، پس در استفاده از نمک احتیاط کنید و کم کم نمک را اضافه کنید تا املت کدوی شما شور نشود.

یک ماهی تابه را روی اجاق گذاشته و با حرارت متوسط رو به بالا بگذارید ماهی تابه گرم شود. روغن را اضافه کرده و بگذارید روغن گرم شود تا کمی صدای جلز ولز بشنوید، همینکه صدای جلز ولز روغن به گوش رسید، پیاز و کدو را اضافه کرده و بگذارید کمی رنگ طلایی بگیرند، حالا سیر له شده را اضافه کنید وکمی تفت دهید. (اگر از سیر تازه سبزاستفاده می کنید، همراه با کدو و پیاز سرخ کنید.) مایه تخم مرغ زده شده را اضافه کنید، مایه تخم مرغ باید کامل روی کدو و پیازها را بگیرد.

املت ایتالیایی - دست پخت بانوی شهر

شما می بینید که اطراف املت کمی خودش را گرفته، اما مایه وسط املت هنوز نرم و شل است و خیس به نظر می رسد، در این حالت می توانید دو کار انجام دهید یا اینکه به زمان گذشته برگردید و مثل زمان های قدیم عمل کنید، مثل کاری که مادر بزرگ من انجام می داد که یک بشقاب بزرگتر از دهانه ماهیتابه روی در ماهی تابه قرار می داد و این بشقاب بخار می کرد و همین بخار باعث پخته شدن  املت می شد و یا روش دوم مدرن را مثل من انتخاب کنید که گریل فر را روش کرده و ماهیتابه را در پنجره وسط فر گرم شده قرار دهید و بگذارید مایه وسط املت کدو خودش را بگیرد، اما مراقب باشید بیش از حد پخته نشود.

املت ایتالیایی کدو سبز هم سرد و هم گرم سرو می شود.

نکته :

  • اگر می خواهید پیازتان بیشتر بپزد، می توانید اول پیازهای ورقه ای نازک شده را با روغن تفت داده تا شیشه ای شود وبعد از ماهی تابه خارج کرده و کدوها را تفت دهید و بعد سیر را تفت داده و بعد پیازها را روی کدوهای سرخ شده بصورت یکنواخت و یکسان پخش کرده و بعد مایه تخم مرغ زده شده را بریزید.
  • می توانید 8 تا 10 عدد قارچ متوسط را ورقه ای خرد کرده و جداگانه تفت دهید ووقتی می خواهید مایه تخم مرغی را اضافه کنید به سبزیحات تفت داده شده اضافه کرده و بعد مایه تخم مرغی را اضافه کنید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه