نکاتی درباره انتخاب رنگ برای اتاق های کوچک

written by بانوی شهر 1 اردیبهشت 1396
نکاتی درباره انتخاب رنگ برای اتاق های کوچک

فضاهای کوچک خیلی زود با رنگها و وسایل پر و شلوغ می شوند بنابراین باید هنگام انتخاب رنگ و قرار دادن وسایل در اتاق های کوچک به چند نکته دقت کنیم. یکی از این نکات انتخاب رنگی است که فضا را باز و روشن نشان دهد. اما این رنگ لزوما رنگ روشن و سفید نیست. با ما همراه باشید تا برخی نکات را درباره انتخاب رنگ مناسب در فضاهای کوچک برای شما بازگو کنیم.

  • رنگ های کدر فضا را خفه می کنند و باعث می شوند اتاق کوچک، کوچک تر به نظر برسد.اگر می خواهید از رنگهای شفاف و چشمگیر استفاده کنید سعی کنید طیف روشن و شفاف ترآنها را انتخاب کنید. در دکور اتاق کوچک از رنگهای کدر و تیره بعنوان رنگهای مکمل در کنار هم استفاده کنید. رنگ کدر باعث می شود رنگ تیره ای که به کار می برید بیشتر خودش را نشان دهد و بدرخشد. بنابراین بهتر است رنگی جذاب انتخاب کنید.

اتاق کودک - زندگی بانوی شهر

  • اگر می خواهید از رنگ تیره در فضای کوچک استفاده کنید بهتر است کل آن را تیره در نظر بگیرید. یعنی یک دکور مونوکروم داشته باشید، این نوع ترکیب می تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد حتی اگر رنگی که به کار گرفته اید تیره باشد.

اتاق کودک - زندگی بانوی شهر

  • اگر می خواهید اتاقتان از لحاظ ارتفاع، بلندتر به نظر برسد از رنگ روشن در سقف استفاده کنید.
  • اتاق های کوچک معمولا جایی برای مانور معماری ندارند، برای اینکه کمی به اتاق شکل دهید می توانید از رنگهای متضاد در دیوارها، قفسه ها یا چهارچوب پنجره ها استفاده کنید.
  • یکی از روش هایی که می توانید به کمک آن اتاق را وسیع تر نشان دهید به کار بردن رنگهای تیره پایین تر از خط دید و رنگهای بیرنگ و یا روشن بالای آن است.

اتاق کودک - زندگی بانوی شهر

  • اتاق را یکدست رنگ نکنید، می توانید برای اینکه اتاق کوچکتان کمی فرم بگیرد در کنار رنگ روشن یا سفیدی که به دیوارها می زنید از رنگی جذاب برای در استفاده کنید. این کار فضای اتاق را بزرگتر و مدرن تر می کند.
  • یکی دیگر از روش های کارآمد برای دکور کردن اتاق کوچک این است که یک طرح یا بافت چشمگیر روی دیوار به کار بگیرید اما سایر وسایل اتاق را بیرنگ یا در رنگی که نمی درخشد استفاده کنید. با این کار می گذارید دیوارها خودشان را بهتر نشان دهند.

اتاق کودک - زندگی بانوی شهر

  • طرح های راه راه عمودی معمولا برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی هستند، این خطوط باعث می شود تصور کنید به چیزی که بلند است نگاه می کنید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه