با کدوحلوایی ماسک صورت درست کنید

written by بانوی شهر 23 آذر 1395
با کدوحلوایی ماسک صورت درست کنید.

کدو حلوایی خواص زیادی دارد، این میوه فوق العاده دارای موادی است که برای پوست بسیار مفید هستند. کدو حلوایی آنزیم هایی دارد که به پاکسازی پوست و خشکی پوست کمک می آیند و آنها را درمان می کنند، ویتامین A، کاروتن آلفا و بتا، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K و املاح معدنی همانند آهن، پتاسیم و منیزیم، از دیگر محتویات مهم و تاثیرگذار این میوه هستند. زینک موجود در این میوه سطح هورمون ها وتولید چربی را کنترل می کند و به درمان پوست کمک می کند. برای همین است که کدو حلوایی بسیار مناسب پوست هایی است که جوش دارند، این میوه جلوی التهاب پوست را گرفته و منافذ باز پوست را نیز کنترل و درمان می کند.

ویتامین C و K موجود در این میوه برای پوست هایی که توسط نور خورشید صدمه دیدند یا لکه دار شده اند مناسب است، ویتامین E آن نیز پوست را تغذیه کرده و مرطوب می کند. این میوه همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و برای پوست های صدمه دیده ، پوست هایی که رو به پیری می روند و یا پوست هایی که رنگ پریده هستند، بسیار موثر است.

حال که با خواص این میوه آشنا شدید می توانید چند ماسک برای صورتتان تهیه کنید تا پوستتان از این خواص بهره مند شود.

ماسک پاک کننده پوست، مخصوص پوست های معمولی و چرب : 

مواد لازم : یک تکه کدو حلوایی و ¼ پیمانه شیر

طرز تهیه : پوست و دانه های کدو را بگیرید و آن را به تکه های مکعبی تقسیم کنید. آنها را در مایکروفر بگذارید تا نرم شوند. سپس در یک کاسه آنها را له کنید. در کاسه دیگر 2 قاشق غذاخوری از کدوهای له شده را با شیر و ¼ پیمانه آب ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه 3 ماسک کلاژن ساز طبیعی و خانگی

صورتتان را به خوبی بشویید و این محلول را روی صورتتان بمالید. بهتر است حداقل یک ربع روی صورتتان باشد و سپس بشویید. می توانید صبح و عصر صورتتان را با این محلول بشویید.

ماسک صورت برای پوست های خشک :

مواد لازم : یک تکه کدو حلوایی، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

طرز تهیه : همانند روش قبلی کدو حلوایی را به 10 تکه تقسیم کنید و این بار به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را له کرده و منتظر بمانید تا خنک شود. 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شود.

صورتتان را بشویید و این ماسک را روی صورت و گردن بزنید و 20 دقیقه صبر کنید سپس با آب گرم بشویید و پس از آن کرم مرطوب کننده روی پوستتان بزنید.

اگر پوست صورتتان جوش یا لکه دارد این ماسک می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

مواد لازم : یک قاشق غذاخوری کدو حلوایی پخته شده، یک قاشق چایخوری سرکه سیب

طرز تهیه : همانند روش های قبلی، کدوها را بپزید تا نرم شوند و پس از له کردن، آن را با سرکه سیب ترکیب کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک چشم برای تمامی پوست ها ‏:

مواد لازم : یک تکه کدو حلوایی و یک قاشق چای خوری عسل ‏

طرز تهیه : پس از تکه کردن کدوها آنها را با دو پیمانه آب بپزید و پس از له کردن آن یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه ‏کنید. ‏

بیشتر بخوانید:  استفاده های باور نکردنی زردچوبه

برای اعمال این ماسک روی چشمتان بهتر است از یک پارچه تمیز یا گاز استریل استفاده کنید، گاز را به این محلول آغشته ‏کرده و و روی چشمان بسته بگذارید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را از روی پلک برداشته و چشمانتان را ‏بشویید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه