انواع براش های آرایشی و کاربرد آنها

written by هانیه زاهدی 6 بهمن 1399
انواع براس های آرایشی و کاربرد آنها

آیا قلم آرایشی یا براشی که استفاده می کنید، انتخاب درستی است؟ شاید شما هم برخی مواقع هنگام خرید براش ها با انواع مختلف این محصول مواجه شده اید و به این فکر کردید که کدامیک را باید خریداری کنید و یا هر کدام از این قلم ها به چه کاری می آید. اینکه بدانید هر قلم آرایشی به چه کاری می آید و باید چه ویژگی هایی داشته باشد، می تواند به شما کمک کند تا محصولی را تهیه کنید که کاملا مورد نیازتان باشد.

براش آرایشی برای صورت، برای چشم و برای ابرو هستند و انواع آنها نیز متفاوت است اما برای بهتر آرایش کردن شما این قلم های آرایشی نقش موثری دارند. در اینجا ما کاربرد صحیح هر یک از این براش آرایشی را به شما می گوییم.

با بانوی شهر همراه باشید تا با انواع براش آرایشی و ست براش آشنا شوید تا با انتخابی درست بتوانید آرایشی حرفه ای تر داشته باشد.

خرید ست براش آرایشی در نگاه اول ساده به نظر می رسد اما اگر با انواع و کاربرد براش های آرایشی آشنا نباشید به آرایش صورت دلخواه و مد نظر خود نمی رسید.

آشنا بودن با انواع ست براش و کاربرد ببراش های آرایشی سبب می شود تا حتی با داشتن ست براش ارزان آرایشی بتوان همانند حرفه ای ها و سالن های زبایی با تجهیزات آرایشی بهتر آرایش کرد.

فن براش

براش بادبزنی برای پخش کردن هایلایتر بر روی گونه و سایر قسمتهای صورت بسیار مناسب می باشد. از این قلم می توانید برای کارهای مختلفی استفاده کنید، با آن رژ گونه بزنید ، پودرهایی که روی صورت مانده را با این قلم پاک کنید یا یک لایه خیلی روشن و مخفی پودر روشن کننده روی استخوان گونه تان بزنید.

براش باد بزنی آرایشی

براش ابرو

همانطور که از نام و شکلش پیداست این قلم برای پر کردن ابرو با پودر یا سایه ابرو است. یک براش ابروی خوب باید سر زاویه دار داشته باشد که شما بتوانید حتی انتهای باریک ابرویتان را به کمک آن پر کنید. براش ابرو به راحتی سایه ابرو را پخش نموده و شکل دلخواه را به ابرو می بخشد. این براش آرایشی باعث حالت دهی به ابرو می باشد و نمایی متقارن و منظم به ابرو می بخشد.

انواع براش ابرو

براش پودر

شاید بتوان گفت این قلم آرایشی بیش از بقیه کاربرد دارد و معمولا در مجموعه آرایشی هر شخصی وجود دارد. از این قلم برای انواع محصولات پودری روی صورت اعم از کرم پودر، پنکیک یا رژ گونه استفاده می شود. براش پودر دارای موهایی نرم با تراکم بالا می باشدکه به وسیله آن میتوان کرم پودر را به راحتی روی قسمت های مختلف پخش کرد . کاربرد این قلم بیشتر برای استفاده کردن به عنوان براش کرم پودر یا براش رژگونه می باشد .

براش پودر

براش چشم

از این براش برای سایه زدن پشت پلک استفاده می شود. آرایش چشم، به قلموی ظریفی نیاز دارد. براش سایه چشم این امکان را فراهم کرده و بدون پخش کردن سایه طراحی زیباتری را برای چشم ایجاد می کند. سر باریک این نوع براش آرایشی مناسب نقاطی مثل گوشه چشم و اطراف بینی که به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارند مناسب است.

براش سایه چشم

براش لب

با استفاده از این نوع قلم می توانید به خوبی به لبتان فرم بدهید و رژ لب بزنید. خرید براش لب با موهای ریز و نرم یکی از بهترین انواع براش لب برای کشیدن و پخش کردن یکنواخت رژلب بوده و رنگی یکنواخت به لب ها میبخشد. براش لب یکی از پر کاربردترین براش های آرایشی بانوان می باشد. موقع خرید براش آرایشی براش لب را در ابتدای لیست قرار دهید . زیرا ست براش آرایشی بدون براش لب نمی شود.

برایش لب

براش کابوکی

قلم آرایش کابوکی دارای سری پر مو و گرد است که بسیار نرم می باشد. از این نوع براش می توانید برای اعمال انواع لوازم آرایشی پودری بخصوص پودرهای خیلی نرم یا برنزه کننده ها استفاده کنید، همچنین به کمک این براش به خوبی می توانید روی صورت پودر روشن کننده بزنید. براش های کابوکی با سری گرد و با دسته ای کوتاه به راحتی در کیف آرایش جا می گیرد.

براش کابوکی

براش چشم زاویه دار

از این نوع قلم آرایشی می توانید برای آرایش گوشه های چشم یا کشیدن خط چشم استفاده کنید. براش چشم زاویه دار مناسب برای آرایش حرفه‌ای و کشیدن خطوط ظریف می‌باشد

براش چشم زاویه دار

براش سایه چشم

دندانه های نرم این نوع قلم آرایشی سایه زدن را راحت تر می کند. براش سایه چشم،نوعی براش آرایشی با تراکم بالا است که استفاده از سایه چشم را آسان می کند .

براش سایه چشم

براش صورت زاویه دار

راحت ترین راهی که می توانید با استفاده از آن جزییات بیشتر و زیباتری به چهره تان بدهید این است که کمی برنزه کننده روی گونه هایتان بزنید و با استفاده از این براش آرایشی آن را محو کنید. این قلم برای رژ گونه زدن نیز بسیار مناسب است و میتوان به عنوان براش رژگونه از آن استفاده کرد.

براش آرایشی صورت

براش کانسیلر

این نوع قلم آرایشی، باریک، محکم و کمی مخروطی شکل است. به کمک براش کانسیلر به راحتی می توانید کانسیلر را دقیقا جایی که می خواهید بزنید. این قلم بسیار مناسب ریزه کاری است.

به خوبی کاربرد انواع براش های آرایشی را به خاطر بسپارید تا این بار که برای خرید یک قلم آرایشی رفتید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. و همچنین به خاطر داشته باشید برای اینکه با هر یک از این قلم ها آرایش خوبی داشته باشید باید بدانید چه زمانی و چگونه، قلم های آرایشی را تمیز کنید.

براش کانسیلر

در بخش آرایش صورت بانوی شهر میتوانید طرز استفاده از براش آرایشی و انواع آرایش صورت را آموزش ببنید .

در این مقاله سعی شد تا به این نکته بپردازیم که براش آرایشی چیست و با کاربرد براش های آرایشی و انواع آن آشنا شدید اکنون شما بانوان شهر برای ما از تجارب خود درباره خرید انواع براش آرایشی و بهترین مارک براش آرایشی بنویسید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه