5 غذایی که می توانید به کودک شش ماهه بدهید

written by ویدا نورمحمدیان 2 آبان 1396
5 غذایی که می توانید به کودک شش ماهه بدهید

با بزرگ شدن کودک آشنا کردن او با غذاهای مناسب برنامه جدید مادر خواهد بود. سوالی که برای بسیاری از مادران پیش می آید اینست که تا چه زمانی می توان با شیر خود، فرزندشان را تغذیه کرد و آیا باید در کنار شیر، او را با غذای دیگری نیز آشنا کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید حداقل 4 الی 6 ماه صبر کنید تا بتوانید در کنار شیری که به بچه می دهید غذاهای دیگر را نیز امتحان کنید. هرچند که قطعا توصیه می شود برای برنامه غذایی کودک با پزشک مشورت کنید اما اینجا با 5 ماده غذایی که می توان به کودک شش ماهه داد آشنا می شوید. به یاد داشته باشید که هر یک از این غذاها را هر بار به میزان خیلی کم به کودک بدهید تا در صورتیکه آلرژی به هر یک از آنها داشت متوجه شده و از ادامه آن بپرهیزید.

1 ) آووکادو

برنامه غذایی کودک - آووکادو

آووکادو می تواند یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی کودک باشد، وقتی این میوه رسیده باشد بسیار نرم است و از آنجایی که هیچ هسته ای نداشته و مزه ای ملایم دارد، خوردن آن برای کودک ساده خواهد بود. علاوه بر اینها، آووکادو سرشار از امگا3 بوده که برای رشد مغزی کودک بسیار مفید است. شما می توانید آووکادو را به صورت پوره در برنامه غذایی کودک قرار دهید.

2 ) گوشت

برنامه غذایی کودک - گوشت

مواد غذایی که سرشار از آهن هستند معمولا در سنین بالاتر به کودک داده می شوند، گوشت بره، جوجه و ماهی می توانند از اولین غذاهایی باشند که در برنامه غذایی کودک گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین میان وعده برای کودکان

3 ) ماهی

برنامه غذایی کودک - ماهی

ماهی سرشار از امگا 3 و ویتامین D و یک منبع طبیعی پروتئین است. ماهی مواد مورد نیاز بدن کودک را تامین می کند اما باید ماهی را به خوبی پخته و تیغ آن را بگیرید، سالمون کاملا پخته شده می تواند گزینه بهتری برای برنامه غذایی کودک شما باشد. این ماهی تیغ ندارد و خوردن آن برای کودک راحت تر است. ماهی را به خوبی بپزید و له کنید و ذره ذره به کودکتان بدهید.

4 ) سبزیجات

برنامه غذایی کودک - سبزیجات

سبزیجاتی نظیر سیب زمینی، نخود فرنگی و هویج معمولا از اولین سبزیجاتی هستند که در برنامه غذایی کودک قرار می گیرند. تهیه این مواد غذایی برای کودک نیز بسیار ساده است، کافیست آنها را کاملا پخته، سپس له کنید و به صورت پوره به بچه بدهید.

5 ) میوه

برنامه غذایی کودک - گوشت

کودکان معمولا مزه غذاهای شیرین را دوست دارند. برای اینکه این مزه را به کودک معرفی کنید بهترین روش قرار دادن چند نمونه میوه تازه در برنامه غذایی او است. برخی از افراد شاید فکر کنند سبزیجات را باید زودتر از میوه شروع کنند، فرقی نمی کند کدام ماده غذایی را زودتر به او می دهید ترتیب آشنایی کودک با غذاها و مزه های مختلف فرقی نمی کند، بنابراین اگر کودک شما به مزه میوه ها عکس العمل مثبت نشان داد بگذارید که میوه در برنامه غذایی او قرار بگیرد. میوه هایی نظیر موز، هلو و سیب می تواند گزینه های اولیه برای تغذیه کودک باشد. اما فراموش نکنید که کودک شما باید این میوه ها را نیز به صورت پوره شده و ذره ذره بخورد.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه