طرز تهیه بستنی یخی خانگی خوشمزه

written by سولماز هومن زاده 24 مرداد 1397
طرز تهیه بستنى يخى خانگى خوشمزه

وقتى پاى انتخاب تنقلات تابستانى براى بچه ها در ميان باشد، بستنی یخی خانگی يكى از بهترين انتخابهاى شماست.
شايد باور نكنيد ولى با تركيب ميوه ها و سبزيجات ميتوانيد بستنی هاى خوشمزه اى را براى فرزندانتان درست كنيد. حتی می توانید در تهیه این اسنک های خوشمزه از خود بچه ها کمک بگیرید و این کار را تبدیل به یک تفریح و خوش گذرانی خانوادگی بکنید.

بستنى يخى خانگى

تركيب چغندر و انواع توت ها (توت فرنگی، شاتوت، بلوبری)

نصف لیوان آب تازه چغندر را با ۱ لیوان انواع توت های یخ زده در مخلوط کن بریزید، انقدر هم بزنید و مخلوط کنید تا به یک ترکیب نرم و یکدست برسید.

بستنی یخی پرتقال، آناناس و اسفناج

نصف لیوان آب پرتقال تازه را با نصف لیوان آناناس یخ زده و ۱ لیوان برگ اسفناج در مخلوط کن بریزید، مخلوط کنید تا به یک ترکیب نرم و یکدست برسید.

اسنک یخی آناناس، پرتقال و انبه

نصف لیوان آب پرتقال تازه را با ۱/۲ لیوان آناناس یخ زده و نصف لیوان انبه يخ زده در مخلوط کن بریزید، انقدر هم بزنید تا به ترکیب یکدست برسید.

بستنی یخی خانگی از تركيب آناناس و هويج

نصف لیوان آب هويج تازه را با ١ لیوان آناناس یخ زده در مخلوط کن بریزید، مخلوط کنید تا به یک ترکیب نرم و یکدست برسید.

بستنى يخى خانگى

هر كدام از تركيب هاى بالا را در قالب مخصوص بستنى يخى بريزيد، در فريزر بگذاريد تا يخ بزنند. و به همين سادگى بستنى يخى خانگی براى فرزندتان آماده كرده ايد.

بستنى يخى خانگى

تفاوت عمده این بستنی یخی خانگی با انواع آماده اش در این است، که چیزی که در خانه درست میکنید یک نوع اسنک سالم به حساب می آيد و‌ آن چیزی که آماده میخرید مطمئنا ناسالم (مگر اینکه کاملا ارگانیک باشد و ذره اى شکر به آن اضافه نشده باشد.) همچنین به بستنی یخی خانگی ماده نگهدارنده اضافه نشده و همین یکی از اصلی ترین دلایل سالم بودن آن است.
ميتوانيد با تركيب ميوها و سبزيجاتى كه فرزندتان دوست دارد، بستنی هاى يخى مخصوص به خود را درست كنيد. نوش جان!

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه