بهترین راه های دستیابی به وزن ایده آل کدامند؟

written by ویدا نورمحمدیان 8 شهریور 1398
بهترین راه های دستیابی به وزن ایده آل کدامند؟

همواره خیلی ها در پی دستیابی به وزن ایده آل و تناسب اندام هستند. روش های متنوعی برای کاهش وزن و رژیم لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. بانوی شهر شما را با بهترین روش های کاهش وزن علمی و حفظ وزن ایده آل آشنا می سازد.

برای رسیدن به تناسب اندام راه های گوناگونی وجود دارد اما مهم این است که از روش های علمی و اصولی مبتنی بر حفظ بهداشت جسم و روان استفاده شود. اگر قصد دارید تغییرات زیادی در رژیم غذایی و وضعیت وزن خود بدهید، بهتر است با کمک متخصص تغذیه یا پزشک برنامه منظمی را پیگیری نمایید.

استراتژی های علمی موفق برای دستیابی به وزن ایده آل و کاهش وزن شامل موارد زیر است.

  • کاهش مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث افزایش وزن می شوند.
  • استفاده از راه های تدریجی و منظم برای مصرف مواد غذایی سالم در درازمدت که به تناسب اندام افراد کمک می کند.
  • برای کاهش وزن و یا حفظ وزن ایده آل ورزش منظم انجام شود.

مصرف سبزیجات تازه دستیابی به وزن ایده آل

مصرف سبزیجات تازه

اغلب مطالعات علمی نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی سبزیجات، به ویژه سبزیجات تازه و سبز رنگ، منجر به سلامتی بیشتر افراد، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن شده است. سبزیجاتی همچون گل کلم و اسفناج مهمترین عامل کنترل و پیشگیری از بیماری ها هستند.

بیشتر بخوانید:  درباره رژیم لاغری شیر بیشتر بدانید

می توانید با مصرف غذاهای دریایی، تخم مرغ و گوشت به همراه سبزیجات وعده ای سالم برای خود و خانواده فراهم سازید.

حذف چای، نوشابه و نوشیدنی های شیرین

حذف نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه می توانند بخشی وسیعی از کالری هر روز را تشکیل دهد.

محققان دانشگاه هاروارد آمریکا، در مطالعه هایی با موضوع بررسی تاثیر مصرف نوشیدنی های شیرین بر سلامت و چاقی افراد دریافتند که افرادی که این نوع نوشیدنی ها را مصرف می کنند، به بیماری دیابت و چاقی مفرط بیشتر مبتلا می شوند. در حقیقت مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین باعث می شود که وزن افراد افزایش یافته و خطر ابتلا به بیماری نیز افزایش یابد.

کسانی که مصرف این نوع نوشیدنی ها را محدود کنند احتمال بروز این نتایج کمتر می شود. می توانید به جای مصرف نوشیدنی های شیرین از چای گیاهی مانند چای نعنا و چای سبز استفاده کنید.

کاهش مصرف نان سفید و برنج

کاهش مصرف مصرف نان سفید و برنج

کربوهیدرات های تصفیه شده را می توان در بسیاری از غذاهای فرآوری شده، یافت. (آرد تصفیه شده یا فقط “آرد”، نان سفید و برنج سفید).

مطالعات علمی اخیر پیوندی قوی بین رژیم های غذایی با کربوهیدرات های تصفیه شده و افزایش وزن نشان دادند. مطالعات متعدد نشان می دهد که محدود کردن مصرف کربوهیدرات یک راه آسان برای کمک به تثبیت سطح قند خون می باشد. داشتن سطوح قند خون متعادل پیامدهای مفیدی برای سلامتی از جمله کاهش وزن، سطح انرژی بهتر در طول روز و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن، دارد.

پس با کاهش مصرف کربوهیدرات می توانید به وزن ایده آل و دلخواه خود دست یابید. توجه داشته باشد که در رژیم غذایی خود بطور کامل کربوهیدرات را حذف نکنید، چرا که بدن به میزان کالری دریافتی از آن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:  رژیم لاغری با سوپ کلم

تحرک بیشتر و دستیابی به وزن ایده آل

تحرک بیشتر

انجام ورزش سنگین به دو دلیل نمی تواند به لاغری و دستیابی به وزن ایده آل کمک کند.

اول اینکه وقتی سطح فعالیت ما افزایش می یابد، سطح گرسنگی ما نیز افزایش می یابد.

دوم، مصرف صدها کالری در وعده های غذایی برای اینکه آن را در یک جلسه تمرینی بسوزانید، کار عبثی خواهد بود.

در نتیجه، حرکت منظم و انجام ورزش روزانه بصورت مرتب، نکته کلیدی در شیوه زندگی سالم است (به خصوص اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید و یا وزن خود را برای مدت زمان طولانی ثابت نگه دارید).

اگر به طور معمول رانندگی می کنید، سعی کنید پیاده روی، دوچرخه سواری و یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نیز امتحان کنید و تمرینات ورزشی منظم برای دستیابی به وزن ایده آل بخشی از سبک زندگی خود قرار دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه