بهترین ماسک های صورت مناسب نوع پوست شما

written by بانوی شهر 22 مهر 1396

ماسک های صورت به منظور بهبود پوست ساخته می شوند اما اگر نتوانیم ماسک صورتی که مناسب نوع پوستمان است را انتخاب کنید ممکن است با استفاه کردن از ماسک های صورت نامناسب به پوستمان صدمه وارد کنیم. امروزه در بازار، انواع ماسک صورت با فرمول ها و برای پوست های مختلف وجود دارد. شاید انتخاب ماسک صورت برای شما کمی گیج کننده باشد پس بد نیست ابتدا بدانید کدام ماسک برای پوست شما مناسب تر است.

ماسک صورت - آرایشی

پوست چرب :

آن دسته از افرادی که پوستی چرب یا ترکیبی دارند بهتر است از ماسک های صورت که چربی ندارند استفاده کنند. ماسک هایی که خاک در آنها است می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که این ماده، چربی اضافه پوست را پاک می کند و در عین نفوذ به پوست و صاف کردن سطح آن از خشک شدن پوست نیز جلوگیری می کند.
ماسک صورت - آرایشی

پوست خشک و حساس :

برعکس افرادی که پوست چرب دارند، این افراد نیازی ندارند تا از ماسکی استفاده کنند که چربی پوستشان را کم کند. در عوض بهتر است از ماسک های مرطوب کننده یا آب رسان استفاده کنند تا پوستشان را از حالت خشکی بیرون آورده و به آن آرامش بدهد.

پوست های کسل و خسته :

اگر شما پوست خسته یا کسلی دارید حتما به دنبال ماسکی می گردید تا این پوست را بیدار و زنده کند. ماسک های لایه بر را انتخاب کنید تا همانند یک اسکراب، سلول های مرده پوستتان را پاک کرده و اجازه تنفس به آن بدهد. این ماسک ها معمولا حالت روشن کننده نیز دارند و به مرور زمان با پوستی شفاف تر و سفید تر روبه رو خواهید شد.

بیشتر بخوانید:  ٥ ماسک صورت خانگی براى درمان جای جوش (آكنه)

پوست های آسیب دیده :

اگر پوست شما مشکلی دارد یا آسیب دیده است، با مواردی نظیر جوش یا آکنه مواجه هستید، ماسک های پاکسازی پوست را انتخاب کنید. این نوع ماسک ها می توانند در برطرف کردن عیوب پوستی به شما کمک کنند. برخی از این ماسک ها می توانند جوش های صورت شما را خشک کرده و نقاط و لکه های سیاه روی پوستتان را از بین ببرند و منافذی از پوستتان را که خیلی باز هستند را ببندند.

پوست های پیر یا شل :

اگر پوست این چنینی دارید بهتر است از ماسک های صورت که پوستتان را سفت می کنند استفاده کنید. این ماسک ها پوست شما را جمع کرده و سفت می کند و خطوط و چین های صورتتان را کمتر می کند در عین حال پوستی نرم و شفاف خواهید داشت.

پوست های معمولی :

اگر از این دسته افراد هستید بسیار خوش شانسید، چرا که انتخاب برای شما نامحدود است. شما می توانید از هر ماسک صورت که در این دسته بندی قرار گرفت استفاده کنید، یا همه آنها را امتحان کنید تا بهترین را برای پوستتان انتخاب کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه