چطور بهترین کرم ضد چروک را انتخاب کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 8 مرداد 1397
چطور بهترین کرم ضدچروک را انتخاب کنیم؟

پوست ما نیاز به مراقبت های زیادی دارد تا جوان، براق و سالم باقی بماند بخصوص اگر متوجه بوجود آمدن خطوط اخم و چروک در پوست هستید. هرچند نمی توان پروسه ی پیرشدن طبیعی پوست را متوقف کرد اما می توان این مرحله را به تعویق انداخت. با استفاده از کرم ضد چروک می توانید چروک های فعلی را بهبود بخشیده و مانع بوجود آمدن چروک های بیشتر روی پوست شوید. اگر می خواهید بدانید چطور بهترین کرم ضد چروک را انتخاب کنید ابتدا باید نکاتی را درباره مزایا و معایب استفاده از کرم های ضد چروک بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی وجود دارد که برای انتخاب بهترین کرم ضدچروک به شما کمک می کند :

  • ترکیبات نوشته شده روی جعبه کرم ضدچروک را بخوانید. بهترین کرم ضدچروک کرمی است که بیشترین میزان ترکیبات فعال را داشته باشد. هرچند شاید به نظر برسد خواندن برچسب ترکیبات کرم ضدچروک کار غیرضروری است چرا که این نام های عجیب و ناآشنا چیزی نیست که شما درباره آنها بدانید. اما در واقعیت باید به آنها اهمیت دهید تا بتوانید بهترین کرم ضد چروک مناسب با پوستتان را تهیه کنید. همیشه می توانید نام مواد موجود در کرم ها را در اینترنت سرچ و کاربرد آنها را بخوانید. بانوی شهر در ادامه برخی از ترکیبات مفید در کرم های ضد چروک و کاربرد آنها را برای شما می گوییم.

AHA و BHA : این دو ماده مثل لایه بردارها عمل کرده، سلول های مرده پوست را از بین برده و رشد سلول های جدید را تسریع می بخشد. هیدروکسی اسیدها تولید کلاژن را نیز سریع تر می کنند.

رتینول (Retinol) : رتینول کمک می کند سلول های پوست سالم تر و بهتر رشد کنند. این ماده همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

ویتامین C : یکی دیگر از موادی که بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند ویتامین C است. این ماده از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه خورشید محافظت می کند و خطوط اخم و چروک های دور چشم را نیز کاهش می دهد.

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) : این ماده یک مرطوب کننده، که باعث نرم شدن پوست می گردد.

Niacinamide : این ماده یک آبرسان برای پوست بوده و باعث از بین رفتن خشکی پوست می شود. همچنین مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به جوانسازی پوست کمک می کند.

پپتاید (Peptides) : این ماده معمولا برای درمان جای زخم، لکه های بوجود آمده در اثر چاقی و لاغری پوست و همچنین از بین بردن چروک های پوست استفاده می شود.

عصاره دانه انگور (Grape seed extract) : شاید در برخی از کرم های ضد چروک چنین ترکیبی وجود داشته باشد. عصاره دانه انگور یک آنتی اکسیدان که خاصیت ضد التهابی دارد و پوست های آسیب دیده را درمان کند.

Coenzyme Q-10 (CoQ-10) : بدن شما به طور طبیعی این آنتی اکسیدان را برای از بین بردن رادیکال های آزاد در سلول ها تولید می کند. اما همچنان که مسن تر می شوید بدن کمتر این ماده را تولید می کند. این مساله باعث می شود سلول های پوست آسیب پذیرتر شوند. به همین دلیل است که این ماده در برخی از محصولات مراقبت از پوست از جمله کرم های ضد چروک وجود دارد. این ماده چروک های دور چشم را خیلی سریع تر درمان می کند.

کافئین (Caffeine) : کافئین یک آنتی اکسیدان است اما متخصصین هنوز نمی دانند آیا می تواند روند پیری پوست را تغییر دهد یا خیر. هرچند برخی از شرکت های آرایشی از کافئین در کرم های ضد چروک استفاده می کنند. کافئین می تواند در برابر سرطان پوست محافظت کرده و باعث می شود چروک های پوست کمتر نمایان شوند.

  • به قیمت کرم ضد چروک توجهی نکنید. یک محصول ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشد اما عملکرد مورد نظر شما را نداشته باشد.
  • نظرات سایر مصرف کنندگان را بخوانید. همیشه می توانید نظرات سایر افرادی که از یک محصول استفاده کرده اند را در سایت های مختلف بخوانید و با معایب احتمالی برخی از محصولات آرایشی آشنا شوید.

چطور بهترین کرم ضد چروک را با توجه به نوع پوستم انتخاب کنم؟

در ابتدا بدانید نوع پوستتان چیست؟ انواع پوست ها نیازهای متفاوتی دارند و محصولات آرایشی از جمله کرم های ضد چروک ممکن است تاثیرات و عوارض جانبی مختلفی روی برخی پوست ها داشته باشند.

اگر پوست چرب دارید بهتر است دنبال کرم ضد چروکی بگردید که بر پایه آب water-based هستند یا روی محصول اشاره به مناسب بودن برای پوست های چرب شده باشد. همچنین افرادی که پوست چرب دارند باید دنبال کرم های ضد چروک سبک تر باشند و محصولی خریداری کنند که در آن salicylic acid دارد. این ماده بعنوان یک لایه بردار مناسب برای پوست های چرب عمل کرده و می تواند منافذ باز پوست را ببندد. عصاره چای سبز می تواند ترکیب مناسبی برای پوست های چرب باشد.

اگر پوست خشک و حساس دارید انتخاب بهترین کرم ضد چروک برای شما سخت تر است. ممکن است کرم ضد چروک روی پوست شما حساسیت، خارش و قرمزی ایجاد کند. بنابراین اگر پوست خشک و حساس دارید بهتر است از محصولی که در آن رتینول استفاده میشود، مصرف نکنید. این ماده پوست را خشک تر می کند. محصولی که retinaldeyde دارد می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. این ماده رتینول سبک تر و ضعیف تر است. افرادی که پوست خشک و حساس دارند بهتر است دنبال کرم های چرب یا oil-based باشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه