ترک پوست یا استرچ مارک چیست و درمان قطعی ترک های پوست

written by لاوین قریشی 12 فروردین 1397

ترک پوست یا استرچ مارک (stretch marks) معمولا به شکل خطوط موازی روی پوست بدن بر اثر کشیدگی پوست و بخاطر نازک شدن درم و اپیدرم پوست ظاهر می شوند. رنگ این خطوط و شکلشان با پوست طبیعی متفاوت هستند. ممکن است با لمس آثار ترک پوست احساس خارش یا سوزش کنید. این خطوط معمولا در طی دوران بارداری یا بعد از وضع حمل یا با افزایش وزن پدید می آیند. ترک های پوستی یا استریا ( Striae ) خطرناک نیستند و اغلب با گذر زمان براساس سن و نوع رسیدگی به پوست ناپدید می شوند. ترک های پوستی ضایعات پوستی هستند که بیشتر شامل ترک پوست شکم، استرچ مارک سینه ها، بالای باز و و یا ران نمایان می شوند.

چه افرادی بیشتر پوستشان در معرض ترک پوست هست؟

ترک پوست اغلب در خانم ها پدید می آید. روشن بودن پوست، دوران حاملگی، داشتن اضافه وزن و یا کم کردن ناگهانی وزن می تواند از جمله دلایل بوجود آمدن این تغییر در پوست باشد. البته با افزایش حجم عضله ها  ( ترک پوست در بدنسازی)، افزایش وزن بدن و کاهش سریع وزن نیز باعث بروز استرچ مارک در آقایان نیز می شود.

ترک پوست یا استرچ مارک چیست و درمان قطعی ترک های پوست

روشهای درمان قطعی ترک های پوست

آثار ترک های پوستی اغلب به مرور زمان کمرنگ شده و از بین می روند. اما اگر شما نمی خواهید منتظر بمانید و می خواهید سریع تر این ترک ها را از روی پوستتان پاک کنید درمان ترک پوست و از بین بردن ترک پوست روش ها مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

درمان ترک پوست با روغن بایو اویل ( Bio-Oil )

یکی از این محصولات روغن بایو اویل Bio-Oil است. بایو ایل را می توانید هم در دوران بارداری، هم پس از آن استفاده کنید. این روغن کمک می کند خطوط ترک پوست و استرچ مارک بوجود آمده در اثر کم و زیاد شدن وزن، کم کم کمرنگ بشود. این روغن بایو اویل نه تنها خطوطی که به تازگی بوجود آمده اند را کم می کند بلکه روی خطوطی که مدتهاست روی پوستتان مانده نیز اثر می گذارد. بایواویل کمک می کند حالت ارتجاعی پوست افزایش یابد که در نتیجه آن ،احتمال بوجود آمدن ترک های جدید کم می شود.

فقط کافیست روغن بایوایل را روی نقطه ای از بدنتان که دارای ترک پوستی است بمالید. باید روغن ایواویل را به صورت دورانی روی خطوط بوجود آمده روی پوست ماساژ دهید. این کار را دوبار در روز و حداقل به مدت سه ماه ادامه دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

بایو اویل درمان ترک پوست استرچ مارک

هرچند ترک های پوستی به کلی از بین نمی روند اما روغن بایو اُیل کمک می کند تا رنگ آن کمرنگ تر شده و در ظاهر دیگر مشاهده نشود، بنابراین شما می توانید احساس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به پوستتان داشته باشید.

درمان ترک پوست با کرم Tretinion

کرم Tretinion نیز از دیگر محصولاتی است که می تواند به از بین رفتن اثر ترک پوستی کمک کند. این کرم بیشتر روی ترک هایی که به تازگی بوجود آمده اند اثر می کند و می تواند راه حل خوبی برای ترک هایی که در دوران بارداری بوجود می آیند باشد.

درمان ترک پوست با دستگاه لیزر

علاوه بر این محصولات ، روش های دیگر از جمله لیزر نیز می تواند به رشد کلاژن ها و بالا بردن کشش پوست کمک کند.این درمان نیز برای خطوط تازه بوجود آمده پیشنهاد می شود. افرادی که پوست تیره تری دارند ممکن است با دو رنگ شدن پوستشان مواجه شوند.

هرچند روش های مختلفی برای درمان ترک پوست معرفی شده است که می توانید برای زودتر نتیجه گرفتن امتحان کنید ، اما در نهایت ترک های پوست به مرور زمان خود به خود از بین می روند. کرم های مرطوب کننده می توانند خارش و سوزشی که ممکن است بر اثر ایجاد ترکهای پوستی بوجود آمده باشد را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید:  چهار دلیل برای اضافه کردن تخت تاشو به دکوراسیون اتاق
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

16 دیدگاه

ادیب 10 دی 1397 - 0:42 ق.ظ

واقعا این روغن موثر ؟ ای کاش نمونه واقعی فردی که نتیجه کرده بگذارید

Reply
Nahal 30 آبان 1397 - 3:00 ق.ظ

سلام من از ۱۲/۱۳ سالگی روی زانوهام و باسنم ترکهای پوستی ایجاد شد و الان ۲۱ سالمه.میخواسم ببینم میشه با کرم ها این ترکهارو از بین برد؟ب دکتر احتیاج نیست؟؟ممنون میشم راهنمایی کنین

Reply
بانوی شهر 3 آذر 1397 - 12:49 ب.ظ

سلام دوست عزیز ابتدا پیشنهاد می شود به پزشک مراجعه کنید.همچنین شما میتوانید علاوه بر مراجعه به پزشک، از روغن بایو اویل Bio-Oil استفاده کنید.

Reply
آیه 14 مرداد 1397 - 11:33 ق.ظ

سلام میتونی از داروخانه ها یا لوازم ارایش فروشی ها تهیه کنی

Reply
mehrak 29 دی 1396 - 0:37 ق.ظ

سلام بانوی شهر عزیز مرسی از اطلاعات خوبی که در اختیارمون قرار میدی فقط اگه بگی روغن بایو اویل رو از کجا خریداری کنیم ممنون میشم و این که خارجی هست و یا محصول داخلی ممنون از لطف بی پایان شما ?

Reply
نیلوفر 23 دی 1396 - 3:55 ب.ظ

سلام کسی بوده استفاده کرده نتبجه گرفته باشه من تو دوران بارداری ترک خورده پوستم ایا نتیجه داره ؟

Reply
میلاد 17 دی 1396 - 9:46 ب.ظ

سلام من تقریبا۸ ماهه این ترک ها از دستم شروع شده قسمت داخلی ارنج و خیلی هم نه چاغ هستم و نه خیلی لاغر شدم ولی قطر این ترک ها یکیش غیر عادیه و خیلی هم بزرگه چند روزه داره روی دست چپم هم همون قسمت ترک برمیداره و رشد خیلی سریعی داره تو۳روز از پوست سالمم شده ۵ سانت اصلا نمیدونم چیکار کنم خیلی غیر عادیه کل تابستون به خاطر اینا من نتونستم لباس استین کوتاه بپوشم

Reply
بانوی شهر 19 دی 1396 - 3:34 ب.ظ

دوست عزیز
ما به شما توصیه میکنیم سریعا به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

Reply
Samira 12 آبان 1396 - 8:20 ب.ظ

سلام من ترک قهوه ای رو پاهام‌زده رونام وپهلوم توروخدا یعنی این روغن بایو اویل جواب میده ک زود رفع بشه ؟

Reply
شادي 10 آبان 1396 - 4:14 ب.ظ

سلام
بدن من به دليل چاقي و لاغري هاي مكرر كه داشتم
استرچ مارك هاي زيادي روي ران ها،بازو ها،پلهو،شكم و سينه هام بوجود اومده كه همشون سفيد شدن و اين باعث شده اعتماد بنفسم از بين بره و نتونم لباس هاي كه دوست دارم و بپوشم مهموني ها نميتونم شركت كنم يا نمي تونم بيكيني بپوشم از خودم بدم اومده
خواهش ميكنم راه حلي بگين كه اين استرچ مارك ها كلا از بين بره چون ديگه زندگي رو واسم سخت كرده

Reply
بهار 8 آبان 1396 - 1:26 ب.ظ

سلام من به توصیه دوست عزیزم دو هفتست دارم از بایو اویل استفاده میکنم.ترک های قرمز رنگ زیادی روی کشاله ران پام و پهلوهام بخاطر اضافه وزنم بوجود اومده که همه رو داره از بین میبره.واقعا مثل معجزه عمل میکنه.حلالش باشه کسی که این روغن رو کشف کرد از صدتا روغن گرون باارزشتره.و ترک های قبلی و قدیمی رو هم یه دست میکنه.من به صورتمم میزنم لکه هامو داره از بین میبره و روشن شده پوستم.عالیه پیشنهاد میکنم بخرید و استفاده کنید.طبق دستورش.تا 40 تومنم هست قیمتاش از 35 تومن تا 40 تومنه.

Reply
Samira 12 آبان 1396 - 8:22 ب.ظ

سلام بهار جون خوبی اجی توراخدا راهنمایم کن ترک های قهوه ای رو رونام پهلوهام روغن بایواویل ازبین میبره زود یانه؟؟

Reply
ma 25 مرداد 1396 - 1:11 ب.ظ

سلام. من روی قسمتهای را ن و پهلو ترک دارم که سفید شده و قدیمی هست روشی برای از بین بردن این ترکها وجود داره؟

Reply
بانوی شهر 4 شهریور 1396 - 2:35 ب.ظ

دوست عزیز سلام

عذرخواهی ما را از این بابت که دیر پاسخگو بودیم پذیرا باشید.

علت اینست که سوال شما را با عزیزان متخصص در زمینه پوست که با مجموعه ی بانوی شهر همکاری می کنند در میان گذاشتیم تا درست ترین و بهترین راهکار را به شما ارائه دهیم.

ترک های سفید رنگ جز ترک های پوستی هستند که مدت زمانی از به وجود آمدن آنها گذشته و درمان آن برخلاف ترک های صورتی رنگ تا حدودی زمان بر می باشد.

استفاده از محصول بایواویل ( دوبار در روز ) موجب کمرنگ تر شدن ترک های سفید می شود اما به طور کامل آنها را از بین نخواهند برد.

Reply
Amir?? 17 مرداد 1396 - 11:06 ب.ظ

سلام. سوال داشتم که برا من رو قسمته سینه نزدبکه بازوهام ترک هایی زده که رنگه قرمزی دارن بنظرتون قطعی ترین راهه درمانش چیه ?

Reply
بانوی شهر 19 مرداد 1396 - 10:49 ق.ظ

دوست عزیز

سلام

از اینکه سوال خود را با ما به اشتراک گذاشتید از شما سپاس گزاریم.

ترک های پوستی صورتی رنگ جز ترک های پوستی تازه ای هستند که احتمال از بین بردن آنها و همچنین کمرنگ تر کردنشان با استفاده از یک سری محصولات از جمله روغن بایو اویل امکان پذیر است.

یکی از عوامل ایجاد این ترک ها تغییرات هورمونی در بدن و همچنین افزایش وزن بدن میباشد.

اگر رنگ ترک ها به رنگ سفید درآید از بین بردن آنها بسیار سخت و در بعضی شرایط ناممکن است.
برای کمرنگ کردن این ترک ها پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن بایواویل ( دو یا سه بار در روز ) می باشد.

برای کمرنگ کردن این ترک ها پیشنهاد بانوی شهر به شما اینست که در این زمینه حتما با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید و از راهنمایی تخصصی ایشان بهرمند شوید.

با سپاس از شما

Reply

بدون دیدگاه