روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

written by سولماز هومن زاده 10 مرداد 1397
روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما حتی زمانی که هوا تاریک نیست، به شما حالت خواب آلودگی و کسالت میدهد، وقت آن است که تغییری در اتاقتان ایجاد کنید. در حالیکه دیوارهای ساده و سفید همچنان جایگاه خاص خودشان را در طراحی داخلی دارند، اگر خودتان ماهیچه های قوی برای انجام كار داريد و يا ميتوانيد بودجه اى را براى استخدام كسى كنار بگذاريد، با ايجاد تغييراتی در ديوار اتاق خواب، يك فضاى كاملا جديد و متفاوت خلق كنيد. راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید به دیوار اتاق خواب زندگی ببخشید. همه این راه ها به قلم مو نیاز ندارند و بعضی از آنها قابل اجرا در خانه های اجاره ای نیز هستند.

دیوار اتاق خواب را با رنگ دکور کنید

تنها چیزی که نیاز دارید یک گالن رنگ، یک رولر و قلم مو است. یادتان باشد اگر میخواهید از اینکار نتیجه خوبی بگیرید، باید برای آماده سازی و تمیز کردن دیوارها وقت بگذارید. چه شما طراوت رنگ سفید را دوست داشته باشید، چه تازگی رنگ آبی و‌ یا به روز بودن رنگ خاکستری، یک لایه رنگ جدید بلافاصله اتاق شما را روشنتر میکند. اگر برای یک تغییر اساسی آماده نیستید، یک رنگ خاص انتخاب و فقط دیوار پشت تختخواب را رنگ کنید.

بیشتر بخوانید:  چند ایده برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک کودک

دکور با رنگ آمیزی اتاق خواب

انتخاب هايى غير از رنگ کردن

اگر رنگ كردن انتخاب شما نيست، و يا مثلا در يك خانه اجاره اى هستيد و نميتوانيد رنگ بزنيد، انتخابهاى ديگرى هم میتوانید داشته باشید.

از كاغذ ديوارى برای تزیین ديوار اتاق خواب استفاده كنيد

کاغذ دیواری

كاغذ ديوارى از زمانهاى بسيار قديم، يعنى زمان مادربزرگهاى ما، در خانه ها استفاده شده است. چسباندن و كندن كاغذ ديواریهاى امروزى آسانتر از قبل و تنوع طرح و رنگهاى آن بسيار زياد است. بر اساس سليقه تان ميتوانيد طرح هاى ساده يا شلوغ، كمرنگ يا پررنگ انتخاب كنيد. ميتوانيد همه ديوارهای اتاق خواب را با كاغذ ديوارى بپوشانيد  يا يك طرح و رنگ خاص و قوى را فقط براى يك ديوار انتخاب كنيد.

ايده هايى براى استفاده از پارچه

استفاده از پارچه برای تزیین دیوارهای اتاق خواب

باور كنيد يا نه، ميتوانيد براى پوشاندن ديوارهای اتاق خواب از پارچه به جاى كاغذ ديوارى استفاده كنيد. همچنين اگر تصميم به تغییر دکوراسیون گرفتيد و يا خواستيد از آن خانه برويد، كندن پارچه نصب شده روی دیوار كار بسيار راحتيست و آسیبی به دیوار وارد نميکند. يك پارچه كتانى سبك با طرح مورد علاقه تان پيدا كنيد و با استفاده از چسب مايع حاوى نشاسته، آن را بر روى ديوار نصب كنيد.

یک لحاف چهل تیکه آویزان کنید

لحاف چهل تیکه برای رنگ آمیزی اتاق خواب

اگر سبکهای غیر رسمی و یا روستایی را دوست دارید، یک لحاف چهل تیکه زیبا و شاید قدیمی را بالای سر تخت خواب و یا روی یک دیوار خالی بزرگ آویزان کنید.

برای تزیین دیوار اتاق خواب، فرش را امتحان کنید

 تزیین دیوار اتاق خواب با فرش

اگر ایده لحاف را دوست نداشتید، از یک فرش یا گلیم استفاده کنید. فرش ها به همان اندازه که در کف خانه زیبا هستند و باعث ایجاد یک فضای غنی وگرم میشوند، روی دیوارها نیز فوق العاده و چشمگیر خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی خلاق برای دکوراسیون خانه های کوچک

از برچسب های دیواری استفاده کنید

برچسب های دیواری برای تزیین دیوار اتاق خواب

برچسبهای دیواری دیگر فقط در مهدکودکها و یا اتاق بچه ها استفاده نمیشوند. امروزه شما میتوانید برچسبهای زیبایی در طرحها و رنگهای مختلف برای همه فضاهای خانه پیدا کنید؛ از طرح ساده تا پیچیده. از این برچسبها استفاده کنید و یک نقاشی فوق العاده روی دیوار اتاق خواب خلق کنید.

هیچ کدام از این ایده ها، عجیب و غریب و پرهزینه نیستند. استفاده از بیشتر آنها ساده و سریع است و خیلی از آنها قابل اجرا حتی در خانه های اجاره ای هستند. بنابراین اگر دیوار اتاق ها تکراری شده اند و از نگاه کردن به آنها خسته شده اید، از وقت آزادتان در آخر هفته استفاده کنید و یک تغییر اساسی در فضای به وجود آورید. این کار را با تزیین دیوار اتاق خواب شروع کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

بارداری 3 مهر 1397 - 1:05 ب.ظ

ممنون

Reply

بدون دیدگاه