تسکین دردهای کمر با چند حرکت ورزشی ساده

written by ویدا نورمحمدیان 26 فروردین 1396
تسکین دردهای کمر با چند حرکت ورزشی ساده

یوگا برای کاهش کمردرد

این روزها کمردرد تبدیل به یک مشکل رایج و مزمن بخصوص بین افراد مسن شده است. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل می توان به یوگا اعتماد کرد. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد این ورزش باعث تسکین کمر درد می شود. در یکی ازاین پژوهش ها شرکت کننده ها به مدت چهار هفته و هر هفته پنج بار یوگا انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد که شدت کمردرد شرکت کننده ها به میزان 44 درصد کاهش پیدا کرده است. بنابراین یوگا یکی از بهترین راه حل هاست. در ادامه به 5 حرکت ساده تقویتی و کششی که می توانید در منزل انجام دهید و کمر درد خود را کاهش دهید می پردازیم.

خیلی‌ها وقتی دچار کمردرد می‌شوند، فکر می‌کنند که باید با ورزش وداع کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورزش‌ از آنجا که سبب کاهش شدت درد می‌شود و احتمال عود درد را کاهش می‌دهد، برای بیماران مبتلا به کمردرد، نقش درمانی بسیار مهمی دارد. یک برنامه ورزشی خوب می‌تواند سبب تسریع بهبود درد، کاهش شدت درد و حتی پیشگیری از عود کمردرد شود. برای اینکه ورزش شما موثرتر باشد، باید طبق برنامه، تحت نظر پزشک یا مربی ورزشی انجام شود. خیلی از دردهای کمر بدون نیاز به دارو و فیزیوتراپی و فقط با چند دقیقه تمرین در روز در منزل التیام می یابند.

  • روی شکم دراز بکشید و حدود 30 ثانیه خودتان را در این وضعیت نگه دارید.

تسکین دردهای کمر - شادابی و سلامتی

  • روی شکم دراز بکشید. دست راست و پای چپ را حدود 15 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین آورده و حدود 6 ثانیه در همین وضعیت نگه دارید. دست و پا را پایین بیاورید و همین حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.

تسکین دردهای کمر - شادابی و سلامتی

  • به پشت روی زمین دراز بکشید. به صورتی که زانوها خم شود و کف پا روی زمین قرار بگیرد. سپس یک زانوی خود را تا سینه بیاورید. پای دیگر را حرکت ندهید. باید قوس کمر صاف شود و کشش خفیفی را در باسن حس کنید. این کشش را 30 ثانیه ادامه دهید.            

تسکین دردهای کمر - شادابی و سلامتی

  • روی زمین دراز بکشید. زانوها باید حدود 90 درجه خم شوند. به تدریج عضلات شکم را منقبض کنید و شانه‌ها را بالا بیاورید. گردن را خم نکنید. 6 ثانیه در همین وضع بمانید.
  • روی زمین دراز بکشید. قوس کمر را به زمین بچسبانید. اگر حرکت را درست انجام دهید، یک نیروی رو به بالا در شانه‌ها و باسن خود حس می‌کنید. این وضعیت را 6 ثانیه حفظ کنید.

 تسکین دردهای کمر - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه