تغییر دکوراسیون به کمک وسایل مخمل

written by ویدا نورمحمدیان 9 خرداد 1396
تغییر دکوراسیون به کمک وسایل مخمل

استفاده از پارچه مخمل در دکور خانه کمی ریسکی است، اگر بیش از اندازه از این پارچه استفاده کنید شاید خانه شبیه به صحنه تئاتر شود یا اگر رنگ اشتباهی انتخاب کنید آن را کسل کننده نشان دهد. اما در عین حال پارچه مخمل را شاه سایر جنس های پارچه می دانند. اگر از این جنس پارچه به درستی استفاده شود، به خوبی می تواند تغییری شیک و چشمگیر در خانه ایجاد کند و در عین حال دکور خانه را گرانقیمت نشان دهد. اگر می خواهید از این جنس پارچه در دکور خانه استفاده کنید یک نکته اساسی را در نظر بگیرید، فقط یک قطعه از دکور را از این جنس در نظر بگیرید تا هم بتواند به خوبی خودش را نشان دهد هم زیاده روی نشود. اگر می خواهید بدانید کدام قطعات از وسایل خانه در جنس مخمل زیبا می شوند می توانید به یکی از موارد زیر فکر کنید.

1 ) مبلمان مخمل

وسایل مخمل - زندگی بانوی شهر

مبلمان مخمل به خوبی خودشان را در دکور نشان می دهند به شرطی که رنگی مناسب دکوراسیون اتاق انتخاب کنید. این رنگ می تواند رنگی کاملا متفاوت با آنچه در اتاق دارید باشد یا اگر دکور مونوکروم دوست دارید رنگ آن با پرده ها یا قسمتی از فرش هماهنگ باشد. اگر این مبلمان از نوع دسته دار باشد، انتخاب بهتری خواهد بود.

2 ) لحاف مخملی

وسایل مخمل - زندگی بانوی شهر

داشتن تختخوابی راحت با لحافی گرم و زیبا می تواند کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید. انتخاب جنس مخمل برای لحاف روی تختخواب نیز می تواند بسیار هوشمندانه باشد. این لحاف چهره ساده تختخواب را کاملا متفاوت می کند بخصوص اگر در رنگی زیبا و شیک انتخاب شود.

3 ) کوسن مخملی برای مبلمان

وسایل مخمل - زندگی بانوی شهر

اگر نمی خواهید مبلمان مخملی داشته باشید و برایتان انتخاب روکش مخملی برای مبل کمی زیاده روی به نظر می رسد ، انتخاب یک کوسن مخملی در رنگی متفاوت از مبل ها می تواند انتخاب زیرکانه ای باشد. این کوسن به زیبایی خودش را بین کوسن های دیگر و همچنین مبل ها نشان می دهد و نظرها را به خود جلب می کند و باعث می شود چیدمان مبلمان زیباتر و شیک تر به نظر برسوند.

4 ) صندلی آرایش مخملی

وسایل مخمل - زندگی بانوی شهر

صندلی آرایشی باید بیشتر حالتی زنانه داشته باشد و وقتی آن را خیلی ساده انتخاب کنید این حس را القا نمی کند اما اگر چنین صندلی را از جنس مخمل و در طرح و رنگی زیبا و شیک انتخاب کنید کاملا به اتاق خواب شما عطر و بوی زنانگی می دهد. زیر این صندلی بهتر است یک فرش خیلی ساده و حتی تکرنگ بیندازید تا صندلی خودش را نشان دهد.

5 ) پرده مخملی

وسایل مخمل - زندگی بانوی شهر

استفاده از پرده های مخملی هم می تواند ایده ای جدید و خلاقانه برای تغییر دکوراسیون باشد. این پرده ها اگر در رنگ تیره انتخاب شوند شیک تر هستند اما باید در نظر داشته باشید که سایر لوازم اتاق چه رنگی هستند . بهتر است در کنار پرده های مخملی، مبلمان، دیوارها و حتی فرش اتاق با رنگهای روشن باشند. این باعث می شود پرده به خوبی خودش را نشان دهد. نکته دیگر اینکه ، پارچه مخمل به دلیل ضخیم بودن نور زیادی را از پنجره ها می گیرد، به همین دلیل روشن بودن سایر لوازم اتاق باعث می شود کمی روشنایی و نور اتاق بیشتر شود. اگر از جمله افرادی هستید که از نور طبیعی استقبال می کنید شاید بهتر است از این مدل پرده استفاده نکنید.

با اینکه پارچه مخمل شیک و جذاب هست ولی یادتان باشد در استفاده از آن در دکوراسیون منزل زیاده روی نکنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه