تغییر رژیم غذایی

written by بانوی شهر 11 آبان 1396
تغییر رژیم غذایی

آیا هرگز فکر کرده اید که در زندگی ماشینی و بی تحرک امروزه، یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای مراقبت از سلامت، تغییر رژیم غذایی و داشتن رژیم صحیح روزمره است؟

برای شروع تغییر رژیم غذایی میتوانید بعضی از مواد مضر را از رژیم روزانه حذف کنید و آنها را با مواد سالم و مغذی جایگزین کنید.

چربی های ترانس از جمله چیزهایی هستند که باید در لیست اول تغییر رژیم غذایی قرار دهید. چربی ترانس یک نام عمومی برای چربی‌های غیراشباعی است. چربی‌های ترانس در طبیعت نیز یافت می‌شوند اما در اغلب موارد حین فرآوری اسیدهای چرب در تولید مواد غذایی ایجاد می‌شوند. این تمایز بین چربی ترانس طبیعی و صنعتی اهمیت دارد زیرا اسیدهای چرب ترانسی که به طور طبیعی و طی واکنش آنزیمی ایجاد می‌شود عموماً برای انسان مفید هستند، در حالیکه آنهایی که توسط عوامل فیزیکی نظیر حرارت یا فشار تولید می‌شوند می‌توانند منجر به مشکلات مختلفی برای سلامتی انسان شوند. مصرف چربی‌های ترانس خطر ابتلا به بیماری کرونر قلبی را افزایش می‌دهد و این کار را از طریق بالا بردن سطح کلسترول بد ( کلسترول LDL ) و پایین آوردن سطح کلسترول خوب ( کلسترول HDL )انجام می‌دهد.

روی هم رفته، برخی از غذاهایی که سرشار از چربی های ترانس هستند، عبارتند از :

  • غذاهای فرآوری شده و فست فودها
  • غذاهای پخته شده شامل کیک ها و ساندویج ها
  • اسنک هایی مانند بستنی، بیسکویت، ذرت بو داده ( پاپ کورن )
  • غذاهای سرخ شده شامل سیب زمینی سرخ کرده

به غیر از روغن ذرت، از روغن های دیگر مانند روغن کلزا و سویا نیز باید اجتناب کرد. بنابراین، برچسب محصولات را هنگام خرید با دقت بررسی کنید. اگر هدف شما اینست که این چربی های خطرناک را از رژیم غذایی خود حذف کنید، از غذاهای فراوری شده به هر طریق ممکن دوری کنید. بعد از آن، نکته های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید چربی هایی که مصرف می‌کنید، سلامتی شما را به خطر نمی‌اندازند.

  • سعی کنید برای پخت و پز از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید. این روغن دارای فواید بسیاری است و بر تمام روغن های پخت و پز دیگر برتری دارد. حتما باید روغن نارگیل شما ارگانیک، تصفیه نشده، حرارت ندیده، و عاری از عناصر دستکاری شده‌ی ژنتیکی باشد. هنگام استفاده از روغن نارگیل، موادی که با آن ترکیب می شوند، حتما باید دارای دمای اتاق باشند؛ چراکه این روغن در ترکیب با عناصر سرد مانند تخم مرغ و شیر، منجمد می‌شود.
  • برای بهره مندی از تمام فواید نارگیل، آن را بطور منظم مصرف کنید. نارگیل ها دارای عمر مفید طولانی هستند ودر بسیاری ازفروشگاهها یافت می‌شوند.
  • به جای استفاده از روغن های نباتی، بهتر است از کره‌ی ارگانیک که از شیر خام بدست آمده است، استفاده کنید.
  • چربی های خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این چربی ها را می توان از فراورده های لبنی، آواکادو و روغن زیتون بدست آورد.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه