چند تغییر که خیاط می تواند روی لباسهای دمده انجام دهد

written by بانوی شهر 19 خرداد 1396
چند تغییر که خیاط می تواند روی لباسهای دمده انجام دهد

احتمالا تا به حال بارها برای کوچک کردن (یا بزرگ کردن) لباس یا کوتاه کردن شلوار سراغ خیاط رفته ­اید. و اگر ریزاندام هستید، احتمالا با این کار کاملا آشنا هستید. اما این خیاط های ماهر می توانند کارهایی خیلی بیشتر از دوختن دمپای شلوار انجام دهند.

از گروهی از خانم های خیاط حرفه ای کمک گرفتیم و آنها چند ترفند را با ما در­میان گذاشتند که می تواند به کم کردن کوهی از لباس های بلا استفاده که یا هدیه گرفته ایم یا در حراج با قیمت مناسب خریدیم و هرگز هم درست به تن ما نمی­نشینند کمک کند (در کمد همه ما این چنین لباس هایی وجود دارند).

1 ) تغییر آستین

کاملا واضح است که اگر آستین هایتان بزرگ باشد می توانید آن ها را تنگ تر کنید اما برای آستین های کوچک و کوتاه هم گزینه های زیادی وجود دارد. اگر نزدیک به سرشانه لباس خیلی تنگ باشد، خیاط می تواند خط شانه را پایین بیاورد تا فضای بیشتری ایجاد کند. او همچنین می تواند از اضافه پارچه در محل شیار دوخت استفاده کرده و بازوها را گشادتر کند یا اینکه آستین ها را کاملا جداکرده و لباس را به شکل بی آستین درآورد.

2 ) ایجاد خط گردن متفاوت

حتما پیش آمده که عاشق رنگ و دامن  یک پیراهن هستید اما متنفرید از اینکه دقیقا بالاتنه پیراهن روی تنتان خوب نمی نشیند؟ این لباس را دوباره خلق کنید! خیاط شما می تواند خط گردن را تغییر دهد . مثلاً حذف یقه از مدل ایستاده به گرد ساده یا تبدیل یک لباس یقه گرد به یقه هفت.

3 ) جین با اندازه سفارشی

اگر تا به حال یک شلوار جین باکیفیت خریده باشید، احتمالا متوجه شده اید که این شلوارها علی رغم محبوبیت بالایشان چندان اندازه مناسبی ندارند. ناامید نشوید! یک خیاط می تواند هر جنبه ای از شلوار جین شما را تغییر داده و دستکاری کند تا کاملا با اندام شما متناسب گردد (وقتی کار خیاط تمام شود، شلوار دیگر به تن شما برازنده شده است). تنها نکته الزامی این است که اندازه شلوار جین در عریض ترین بخش پهلوها با بدن شما متناسب باشد (نگران جای کمربند هم نباشید زیرا آن را هم می­توان تغییر داد). پاچه ها را می توان به میزان دلخواه تنگ کرد؛ دمپای شلوار را می توان بلند یا کوتاه کرد و حتی می توان مدل جیبها را در قسمت پشت تغییر داد.

4 ) اضافه کردن زیپ

لباسی دارید که هیچ وقت نمی پوشید چون به تن کردنش کلی دردسر دارد؟ خیاط شما می تواند یک زیپ به آن اضافه کند – مشکل حل شد. یک زیپ نمایان اضافه کنید تا جلوه ای آشکار داشته باشد. یا اگر ترجیح می دهید ظاهر لباس تغییری نکند، یک زیپ مخفی نصب کنید. یک هشدار کوچک: چون افزودن زیپ به مقداری پارچه اضافه از سمت داخل لباس نیاز دارد، این تغییر به ویژه برای لباس هایی مناسب است که از داخل کوچک شده اند. و البته، خیاط شما می تواند زیپ شکسته را نیز تعمیر کند. پس می توانید دامن  یا قدیمی و دوست داشتنی تان را که به خاطر در رفتن زیپ کنار گذاشته بودید دوباره بپوشید.

5 ) حذف پیلی ها

شاید هنوز هم آن شلوار جین قدیمی و محبوب تان را از چندسال قبل (خب باشه، خیلی سال قبل) می پوشید؛ وقتی که شلوارهای پیلی دار مد شده بود. یا شاید این شلوار را تازه خریده باشید اما این پیلی ها با فرم هیکل شما همخوانی زیادی نداشته باشد. از یک خیاط بخواهید که این چین ها را به کلی حذف کند یا آن ها را طوری بازسازی کند که ظاهری صاف  و مدرن  داشته باشند و سپس جلوی شلوار را طوری تنظیم کند که صاف  بایستد.

با تغییرکوچکی که خیاط می تواند روی لباسهای دمده انجام دهد خیلی از لباسهای قدیمی دوباره قابل استفاده می شوند. با این روش هم به جیبتان کمک کرده اید هم به وقتتان.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه