روش هایی برای تمیز کردن قلم آرایشی ( براش)

written by بانوی شهر 24 آبان 1395

این روزها خیلی از ماها به متخصصین آرایشی تبدیل شده ایم، با یک راهنمای اینترنتی یا ویدیویی به راحتی آرایش های تیره را انجام می دهیم، می توانیم صورتمان را همانند یک آرایشگر حرفه ای آرایش کنیم و حتی لوازم آرایشی که استفاده می کنیم هم همانند آنهاییست که در سالن های حرفه ای آرایشی وجود دارد. اما، زمانیکه نوبت به مراقبت از آنها می رسد ما خیلی هم حرفه ای عمل نمی کنیم!

شما یادتان می آید آخرین باری که قلم آرایشی تان را شسته اید کی بود؟ اصلا تا به حال این کار را کرده اید؟ نگران نباشید چرا که شما تنها نیستید.

دلایل متعددی برای استفاده از یک قلم آرایشی تمیز وجود دارد، مواد آرایشی که در این قلم ها قرار می گیرند عمر این وسیله آرایشی را کم می کنند، علاوه بر آن قلم آرایشی که تمیز نباشد آرایش تمیزی نیز به جا نمی گذارد، پس بهتر است زودتر این عادت بد را ترک کنید. هر چند شاید به این فکر کنید که در نهایت قلم آرایشی را دور می اندازیم و چه نیازی به انجام این مراحل است، اما در نظر بگیرید اگر یک قلم آرایشی حرفه ای خریداری کرده باشید شاید بخواهید تا مدت های زیادی از آن استفاده کنید و هر بار یک وسیله با کیفیت و گران قیمت رادور نیندازید.

ابزار آلوده می توانند به پوستتان نیز صدمه بزنند. آلودگی، چربی و باکتری می تواند در قلم آرایشی شما جا بگیرد و هر بار که به پوستتان می زنید باعث بروز جوش، خارش و لک شوند. پس چه شما بخواهید چند ماه بعد این وسیله آرایشی را دور بیندازید چه بخواهید تا یکسال دیگر نیز از آن استفاده کنید، در هر حال باید آن را تمیز نگه دارید.

بیشتر بخوانید:  اشتباهاتی که هنگام ریمل زدن مرتکب می شوید

clean-your-makeup-brushes1-banooyeshahr

حالا فکر می کنید هر چند وقت یکبار باید این وسیله آرایشی را بشویید؟ شاید الان وقت آن رسیده تا کمی در لوازم آرایشتان خانه تکانی کنید و چند وسیله را بشویید.

1 ) برنامه ای برای تمیز کردن داشته باشید.

بسیاری از آرایشگران حرفه ای پیشنهاد می کنند که براش آرایشی تان را حداقل ماهی یکبار بشویید. شما می توانید اول هر ماه را برای این کار در نظر بگیرید تا فراموش نکنید. حتی شاید لازم باشد در تقویمتان آن را مشخص کنید.

2 ) قلم های آرایشی را با شامپو بشویید.

clean-your-makeup-brushes8-banooyeshahr

در یک لیوان مقداری آب گرم بریزید – یک چهارم لیوان کافیست – و یک قاشق سوپ خوری به آن شامپو بچه اضافه کنید. قلم را در آب بگذارید به طوری که نیمی از سر آن در آب قرار بگیرد، کل آن را خیس نکنید، کمی به آرامی ضربه بزنید و چند دقیقه آن را در آب رها کنید سپس بشویید.

3 ) از اینکه از شوینده های قوی استفاده کنید نترسید.

تمیز کزدن قلم آرایشی - آرایش و زیبایی

قلم هایی که برای کانسیلر ، کرم ها یا رژ لبتان استفاده می کنید چرب تر هستند و به این راحتی ها تمیز نمی شوند. شما می توانید برای تمیز کردن این قلم ها از مایع ظرفشویی استفاده کنید چرا که پاک کنندگی چربی آنها بیشتر است و می توانند چربی و باکتری موجود در این لوازم را بهتر پاک کنند.

4 ) قلم های آرایشی را در حالتی آزاد بگذارید تا خشک شوند.

clean-your-makeup-brushes7-banooyeshahr

یک دستمال روی میز بگذارید و قلم های آرایشی را یکی پس از دیگری روی یکدیگر قرار دهید تا سر آنها آزاد قرار بگیرد و به راحتی از طریق هوا خشک شوند. اگر قلم را به صورت سر و ته به طوری که سر مویی آن بالا است در یک ظرف قرار دهید، آب موجود در آنها چسب قلم را ضعیف کرده و از بین می برد و ممکن است سر مویی این قلم از دسته آن جدا شود.

بیشتر بخوانید:  همه آنچه باید درباره یک آرایش زیبای تیره پاییزی بدانید

5 ) شوینده مخصوص قلم آرایشی بخرید. 

تمیز کزدن قلم آرایشی - آرایش و زیبایی

هر چند با روش هایی که گفته شد هم می توانید این لوازم آرایشی را به بهترین شکل بشویید اما فرمول مخصوص شستشویی که در شوینده های این قلم ها وجود دارد همچنان این کار را بهتر برای شما انجام خواهد داد و باعث می شود تا کمترین صدمه به این قلم ها وارد شود.

6 ) از دستمال مرطوب استفاده کنید.

تمیز کزدن قلم آرایشی - آرایش و زیبایی

از دستمال های مرطوب یکبار مصرف برای تمیز کردن لوازم آرایشی تان استفاده کنید، اما این کار کاملا این قلم ها را تمیز نمی کنند و پیشنهاد می شود اگر ماهی یکبار این لوازم را می شویید در این مدت از دستمال مرطوب برای تمیز نگه داشتن و گردگیری آنها استفاده کنید. برای اینکه قلم آرایشیتان را خیلی چرب نکنید سعی کنید از دستمال مرطوب آرایشی و یا آنهایی که مخصوص تمیز کردن قلم هستند استفاده کنید.

7 ) از اسپری حلال استفاده کنید.

تمیز کزدن قلم آرایشی - آرایش و زیباییاگر می خواهید از یک قلم برای دو رنگ مختلف استفاده کنید، راحت ترین کار برای شما این است که از یک اسپری محلل کمک بگیرید تا به راحتی رنگ قبلی را پاک کرده و یک قلم تمیز و بدون رنگ در اختیارتان قرار بدهد. از محلول هایی استفاده کنید که آب کمتری دارند و بدون الکل هستند. این اسپری ها همانند شامپوهای خشک برای قلم شما عمل می کنند.

8 ) سایر لوازم آرایشتان را فراموش نکنید.

clean-your-makeup-brushes6-banooyeshahr

در نهایت این را نیز در نظر داشته باشید که نباید سایر لوازم آرایشتان را نیز فراموش کنید، موچین ها نیز نیاز به تمیز شدن دارند. آنها را ماهی یکبار با الکل تمیز کنید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه