7 راز حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی

written by یلدا صدر 2 فروردین 1397
8 راز حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی

از هم اکنون تا پایان تعطیلات، برنامه‌ روزانه شما پر خواهد بود از دید و بازدید فامیلی، مهمانی با دوستان و مسافرت‌های کوتاه و بلند همراه با غذاها و خوراکی‌های وسوسه‌انگیز. پس جای تعجب نیست اگر در ایام تعطیلات نوروزی، سایز کمرتان بیشتر شود. حتی قانونمندترین افراد نیز مشکل می‌توانند به روتین‌های سلامتی و تناسب اندام خود در نوروز پایبند بمانند.

اما امسال می‌تواند متفاوت باشد برای کمک به شما در این مسیر، بانوی شهر توصیه‌هایی برای شما دارد.

1 ) تحرک داشتن

علاوه بر داشتن تحرک، سعی کنید از نشستن‌های طولانی، اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید : نشستن‌های بیش از حد برای سلامتی خطرناک است.

2 ) برنامه‌ریزی کنید. آب کافی بنوشید

تعطیلات از لحاظ تخریب بهترین اهداف ورزشی و کنترل وزن، می‌توانند یک بمب زمینی واقعی باشند. هر روز را با یک برنامه بازی شروع کنید. درست مانند یک مربی بزرگ در یک بازی مهم. سطح فعالیت و مقدار غذای مصرفی خود را تحت کنترل داشته باشید. انجام اینکار شما را از مقدار کالری موجود در برخی از غذاها مطلع می‌سازد. حتی اگر تصمیم بگیرید که غذاهای پرکالری بخورید، احتمالاً مقدار کمتری خواهید خورد و دیگر غذاها را مطابق با جذب روزانه کالری مورد نظر خود تنظیم خواهید کرد.

همچنین، آب مورد نیاز بدن را تأمین کنید. مغز شما گاهی گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد. یک لیوان آب بزرگ قبل از غذا، می‌تواند از مقدار غذایی که می‌خورید، بکاهد. هر روز شش الی هشت لیوان آب بنوشید و حتماً قبل از وعده‌های بزرگ و پرکالری، دو لیوان بزرگ آب بنوشید.

3 ) فهرست تهیه کنید. صبح زود ورزش کنید و زود بخوابید

برای خنثی‌ کردن اثرات منفی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً صبح‌ها ورزش کنید تا در اوقات بعدی روز تحت تاثیر مهمانی‌ها، رویدادها و دیگر اتفاق های روز قرار نگیرید.

8 راز حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی

4 ) خلاق باشید و از ذهنیت های “همه یا هیچ” خلاص شوید

تعطیلات بعضی وقتها شلوغ و پر برنامه می شود. اما وقتی نوبت به خوردن غذاهای سالم و فعالیت فیزیکی می‌رسد، تمام تلاش خود را بکنید و خلاق باشید. درواقع، همیشه بیش از یک راه برای داشتن  زندگی سالم و فعالیت وجود دارد. کمی خلاقیت به خرج دهید و دنبال راههای جالب و خوشایند باشید که فعالیت فیزیکی را تبدیل به یک کار خانوادگی ‌کند. برنامه یک پیاده روی خانوادگی در هوای خوب بهاری یک ایده جالب است.

5 ) برنامه ریزی کنید – و به خاطر داشته باشید که برای ورزش همیشه فرصت هست

ورزشهای خود را برای یک هفته برنامه‌ریزی کنید و آنها را یادداشت کنید تا مطمئن شوید که بخشی از روز شما مختص ورزش است. همچنین، به خاطر داشته باشید که حتی کمی ورزش بهتر از هیچ است. بجای حذف کلی باشگاه، یک ورزش سریع را در برنامه خود قرار دهید.

8 راز حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی

6 ) زیاده‌روی برای یک شب، نه برای یک فصل

در روزهایی که مهمانی‌ها و باقی‌مانده خوراکی‌ها زیاد است، زیاده‌روی آسان است. نگذارید غذاها بعد از مهمانی زیاد در خانه بمانند. وقتی مهمانی تمام شد، از شر آنها خلاص شوید.

7 ) یک روز را هزار روز نکنید

از تعطیلات لذت ببرید. اگر نگران زیاده‌روی در این یک روز هستید، واقعیت اینست که یک روز برنامه سلامتی شما را به هم نمی‌زند. متاسفانه، بیشتر افراد یک الگوی جدید غذایی برای خود درست می‌کنند و ورزش را به دلیل رفتن به دیدار دوستان و آشنایان کنار می‌گذارند. از تعطیلات لذت ببرید، اما نگذارید، یک روز زیاده‌روی به یک ماه بکشد و در نهایت تبدیل به عادتهای ناخواسته شود و بعد از پایان تعطیلات نیز ادامه پیدا کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه