معرفی روش های جراحی زیبایی سینه

written by ژاله نوذری 22 آذر 1397
جراحی زیبایی سینه

زنان دلایل مختلفی برای تصمیم شان در خصوص عمل جراحی زیبایی سینه دارند. برخی به دلیل نارضایتی از بزرگ یا کوچک بودن سینه و برخی به خاطر کهولت سن و بهبود ظاهر بدن اقدام به این جراحی زیبایی می کنند. دسته ای به دلایل پزشکی مجبور به این کار می شوند و برخی از بانوان برای کسب رضایت از تصویر بدن خود به فکر جراحی هستند. بانوی شهر شما را با جراحی زیبایی سینه و روش های آن آشنا می سازد.

جراحی زیبایی می تواند سینه زنان را جوان سازی کند. شکل سینه های بانوان اغلب با گذشت زمان تغییر می کنند و فرم اصلی خود را از دست می دهد. این تغییرات می تواند ناشی از موارد ذیل باشد:

  • بارداری
  • شیر دهی
  • نوسانات وزن
  • سالخوردگی
  • وراثت

متخصصان این حوزه از تکنیک های جراحی پلاستیک پیشرفته ای استفاده می کنند تا این امکان را فراهم سازند که انتظارات افراد در خصوص وضعیت ظاهری سینه را برآورد سازند.

روش های جراحی زیبایی سینه

  • تقویت حجم سینه
  • کاهش حجم سینه
  • ایمپلنت های سینه پر شده از ژل( Saline یا Silicone)

روش های جراحی زیبایی سینه

تقویت حجم سینه

اگر شما از اندازه سینه های خود ناراضی هستید، ممکن است روش تقویت حجم سینه به شما پیشنهاد شود. تقویت سینه نوعی روش جراحی واقع بینانه برای افرادی است که مایل به افزایش اندازه و سایز سینه خود هستند و یا بیشتر مایلند شکل سینه آنها بزرگ شود.

بیشتر بخوانید:  آیا لیفت سینه بدون جراحی امکان پذیر است؟

کاهش حجم سینه

سینه های بزرگ و غیرمتعارف می توانند باعث پریشانی جسمی و احساسی (روانی) زنان شوند. بیماران مبتلا به ماکروماسیتی ممکن است به علت وزن بالای سینه دچار ناراحتی جسمی شوند. وجود سینه های بزرگ برای بعضی از زنان مشکل ساز است زیرا آنان مانع از انجام فعالیت های جسمی معمولی یا ورزش های خاص می شوند. برخی از افراد دچار ماکروماسیتی، برخی از بیماران ممکن است دچار ناراحتی های عاطفی یا مشکلات روانی جدی شوند.

ایمپلنت های سینه: ژل سالین و سیلیکون

به طور کلی دو نوع ایمپلنت سینه وجود دارد: ژل سالین و سیلیکون.

ایمپلنت های ژل سالین، پوسته های سیلیکونی پر از آب نمک استریل (سالین) است. بعضی از آنها از قبل پر شده اند و برخی دیگر در طول عمل زیبایی ایمپلنت پر می شوند.

ایمپلنت های پر شده با ژل سیلیکون پوسته های سیلیکونی پر شده با یک ژل پلاستیکی (سیلیکون) هستند. اگر چه بسیاری از زنان می گویند که ایمپلنت های ژل سیلیکون نسبت به سالین بیشتر شبیه سینه های واقعی هست، اما اگر نشت کنند، بسیار خطرناک خواهند بود. هر چند هر دو روش عوارض جانبی خواهد داشت.

هزینه ها

هزینه جراحی ایمپلنت های سینه بستگی به موارد ذیل دارد:

  • محل انجام عمل
  • انتظارات پزشک در خصوص دستمزد
  • نوع ایمپلنت مورد استفاده

جراحی زیبایی سینه

چگونه روش ایمپلنت سینه انجام می شود؟

از آنجایی که رشد سینه ها تا اوایل جوانی (حدوداً 20 سالگی) ادامه دارد، به همین خاطر برای انجام ایمپلنت فرد باید حداقل 22 سال داشته باشد.

قبل انجام ایمپلنت از افرادی که چند سال از عمل جراحی ایمپلنت آنان گذشته است، مشاوره بگیرید و میزان رضایت آنان را بررسی کنید. همچنین در خصوص انتخاب پزشک متخصص در این حوزه دقت کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا لیفت سینه بدون جراحی امکان پذیر است؟

قبل از عمل ایمپلنت سینه، بایستی برای ارزیابی به پزشک متخصص مراجعه کنید. شاید جراح از شما بخواهد تا داروهای خاصی را چند روز یا چند هفته قبل از جراحی مصرف کنید.

دوره نقاهت پس از ایمپلنت سینه

تا شش هفته پس از جراحی ایمپلنت نباید هیچ کار سنگینی انجام دهید.

ممکن است پزشک دارو های مسکن و ضد درد مانند استامینوفن (برای کاهش درد) تجویز کند.

احتمالا چند روز پس از جراحی، ناحیه ی جراحی شده ورم میکند. با گذشت زمان، ورم کاهش یافته و زخم ها محو می شوند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه