از جلسه اول کلاس یوگا چه انتظاری داشته باشیم؟

written by کیانا میرحقانی 6 اردیبهشت 1396
از جلسه اول کلاس یوگاچه انتظاری داشته باشیم؟

حدود 10 سال پیش بود که برای یوگا تعاریف از پیش تعیین شده ای ارائه میدادند و اگر فکر رفتن به کلاس یوگا می کردید، این سوال برایتان مطرح می شد که یعنی از فردا باید چای سبز بخورم و مدیتیشن کنم؟

اما امروزه کلاس های یوگا خیلی زیاد شده اند و دیگر لازم نیست به فکر چای سبز و گیاه خوار شدن و ذن گرفتن بیفتید.

شاید همه شما دوست دارید یوگا را امتحان کنید، اما دقیقا نمی دانید که در کلاس یوگا چه خبر است و چه اتفاقی قرار است بیفتد. این مطلب به شما کمک می کند تا درک کنید از جلسه اول کلاس یوگا چه توقعی داشته باشید.

نمی توانید همه ی حرکت ها را انجام دهید

 جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

و کسی هم این انتظار را از شما ندارد! فقط تلاش کنید تا جایی که می توانید پیش بروید. در جلسه اول از عضلاتی استفاده خواهید کرد که شاید تا به حال اصلا نمی دانستید دارید!

بار اول احساس درد در قسمت های مختلف بدن می کنید و فکر می کنید این حرکات خیلی خارج از سیستم و توان بدن شماست، طبیعی است! فقط سعی کنید حرکات را درست انجام دهید و به مربی توجه کنید.

مهم است که با مربی حرف بزنید

 جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

مربی در این کار خبره است و قرار نیست شما را برای کاری که نمیتوانید انجام دهید مسخره کند یا ایرادی از شما بگیرد. او آن جاست تا کمک کند. پس هر سوالی دارید از او بپرسید و نترسید.

اگر مایل باشید، مربی حرکت شما را اصلاح خواهد کرد

جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

اگر دوست ندارید کسی به شما دست بزند اول کلاس مربی را آگاه کنید، اگر برایتان اشکالی نداشته باشد، مربی در حین حرکت، حالت بدنتان را اصلاح می کند و شما را به موقعیت درست راهنمایی می کند.

تنفس حیاتی است

جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

یکی از کلیدی ترین نکات یوگا تنفس است. ما همواره در حال تنفس هستیم اما نفس کشیدن یوگا خیلی با فکر تر و حساب شده تر است که به آن پارانایاما می گویند. به طور معمول در یوگا دم در موقع باز کردن قفسه سینه، باز دم هنگام کشیدگی ها و جمع شدن ها انجام می شود تا بدن و ریه ها سم زدایی شود.

شرکت کنندگان در کلاس های یوگا در یک سطح نیستند

 جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

با یک کلاس سخت و سرعتی مثل یوگای گرم شروع نکنید. از کلاس هایی با روند آرام و ریلکس تر شروع کنید. مدتی که به آن کلاس ها بروید کم کم می توانید وارد کلاس های سخت تر و سبک هایی که بیشتر دوست دارید شوید.

لباس راحت و قابل انعطاف بپوشید

 جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

لازم نیست یک دست لباس گران از مارک های معروف یوگا بخرید! این موضوع مدتی است مد شده است و بازار لباس فروشی های یوگا با مارک های مختلف گرم است. برای شروع لازم است، لباسی راحت بپوشید که در آن بتوانید همه ی بدنتان را راحت تکان دهید. شاید فکر کنید پوشیدن شلوارک بهتر است اما از آن جایی که حرکات زیادی روی مت ( قالیچه مخصوص) انجام می شود، برای جلو گیری از سوختن پوستتان بر اثر کشیده شدن روی آن، لگینگ را توصیه می کنیم.

لازم نیست حتما مت خودتان را ببرید

 جلسه اول کلاس یوگا - شادابی و سلامتی

اگر مطمئن هستید که می خواهید یوگا را ادامه بدهید، برای خودتان یک مت بخرید، اما اگر فعلا می خواهید یوگا را امتحان کنید، بدانید که در اکثر کلاس های یوگا مت های همگانی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما داشتن مت و حوله شخصی برای حفظ نظافت و سلامت توصیه می شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه