روش هایی برای جلوگیری از خرد شدن انتهای مو

written by بانوی شهر 28 فروردین 1396
روش هایی برای جلوگیری از خرد شدن انتهای مو

گاهی اوقات هر چه تلاش می کنید و از مواد و شامپوهای خوب و گران برای موها استفاده می کنید، در نهایت می بینید پس از مدتی انتهای موهای شما به دو نیم یا بیشتر تقسیم شده است. این مطلب به کمک شما می آید. هرچند شاید بارها گفته شده باشد که افرادی که به صورت روزانه از اتوی مو یا سشوار استفاده می کنند احتمال اینکه انتهای موهایشان صدمه ببیند بیشتر است اما همچنان موارد دیگری نیز در مراقبت از مو وجود دارد که با رعایت کردن آن می توانید جلوی خراب شدن و صدمه دیدن انتهای موهایتان را بگیرید.

1 ) عادت کنید که موهایتان را هر روز نشویید

جلوگیری از خرد شدن انتهای مو - شادابی و سلامتی

رعایت بهداشت بسیارمهم است و نمی گوییم دوش نگیرید و حمام نروید. اما شستن هر روز موها کار درستی نیست. گاهی شما می توانید موهایتان را بالای سر ببندید و در حمام فقط بدنتان را بشویید. باید به این کار عادت کنید که هر بار به حمام می روید نیازی نیست موها را نیز بشویید. اگر بین شستن مو وقفه بیندازید کمک می کنید تا موهایتان با چربی طبیعی خودشان ترمیم شوند که این مساله در تقویت مو و محافظت از آن تاثیر دارد. شاید سورپرایز شوید اگر بدانید برخی از مدلهای مو، حتی با موهای شسته نشده بهتر شکل می گیرد.

2 ) با دقت و صحیح شانه بزنید

جلوگیری از خرد شدن انتهای مو - شادابی و سلامتی

در ابتدا باید در انتخاب شانه دقت کنید، برای شانه زدن روزانه بهتر است برس هایی که دندانه های منعطف و نرم دارند، انتخاب کنید. دقت داشته باشید برس های سخت و پلاستیکی که دندانه های خشکی دارند با استفاده روزانه ممکن است باعث گره خوردن و صدمه دیدن موهایتان شوند.

3 ) فقط سرتان را شامپو بزنید

جلوگیری از خرد شدن انتهای مو - شادابی و سلامتی

هنگام شامپو زدن به سر، نیازی نیست همه موهایتان را بالای سر جمع کنید و شامپو بزنید. شامپو زدن به ریشه مو کافیست. این حرکت غیرطبیعی و پخش کردن مو به این سو و آنسو باعث می شود انتهای موی شما آسیب ببیند. در عوض هنگام شامپو زدن کافیست موهایتان به همان حالتی که هست باشد و شما فقط شامپو را روی سرتان بزنید و سرتان را ماساژ دهید. وقتی مو را می شویید شامپو روی مو حرکت کرده و پایین می رود. همین برای ساقه موهایتان کافیست. حتما نیازی نیست آنها را چنگ بزنید تا تمیز شود.

4 ) به انتهای مو نرم کننده مو بزنید

جلوگیری از خرد شدن انتهای مو - شادابی و سلامتی

همیشه از نرم کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که همانطور که نیاز نیست شامپو را به انتهای موهایتان بزنید نرم کننده را نیز نیاز نیست به فرق سر بزنید. نرم کننده را به انتهای موهایتان بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس بشویید. وقتی هم که مو را می شویید سعی نکنید تمام نرم کننده ها را از موهایتان پاک کنید. بگذارید هر مقدار که به صورت طبیعی با شستن از روی مو پاک می شود پاک شود. فقط در حدی که مو چرب به نظر نرسد کافیست.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه