چگونه از محو شدن زود هنگام رنگ رژ لب جلوگیری کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 28 دی 1395
چگونه از محو شدن زود هنگام رنگ رژ لب جلوگیری کنیم ؟

معمولا وقتی می خواهید به یک مهمانی بروید، انتخاب رنگ رژ لب چیزیست که آرایش شما را تکمیل کرده و شما را جذاب تر و زیباتر نشان می دهد. رژ لب قرمز چیزیست که اکثر مواقع انتخاب می شود، چرا که هم پررنگ است و به لب ها جلوه بیشتری می دهد، هم بسیاری بر این باورند که شاید رنگ تیره و پررنگ رژ لب باعث شود تا آرایش لب ها دیرتر پاک شود. اما در هر حال رژ لب از اولیه ترین مواد آرایشی است که شروع به محو شدن و پاک شدن می کند و این مشکلی ست که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. اما روش هایی وجود دارد که شما با انجام دادن آنها بتوانید کاری کنید تا ماندگاری رژ لبتان به حداکثر برسد و از محو شدن زودهنگام آن جلوگیری کنید.

  • پیش از همه چیز این نکته را رعایت کنید، هنگام آرایش کردن همانطور که صورت را کرم می زنید و مرطوب می کنید لبتان را نیز مرطوب کنید.

چرب کردن لب با کرم باعث می شود پوست روی لب دیگر خشک نباشد و در عوض یکدست و صاف شود و وقتی رژ لب می زنید کاملا یکدست روی لبتان بماند و زیباتر دیده شود. رژ لب زدن روی لب های خشک ماندگاری آن را پایین می برد.

  • نکته دیگر لایه برداری از پوست لب قبل از رژ لب زدن است.

پوست لب نیز همانند پوست صورت نیاز به لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده دارد. برای اینکار از یک مسواک کمک بگیرید . مسواک را روی لب هایتان بکشید تا لایه برداری شود و سلول های مرده ازروی پوست برداشته شده و پوست لبتان صاف و یکدست شود.

شما می توانید از وازلین نیز برای چرب کردن و لایه برداری از پوست لب استفاده کنید. وازلین به لبتان چربی بیشتری می دهد و آن را صاف تر می کند. شما می توانید ابتدا مقداری وازلین به لبتان بزنید تا چرب شود ، سپس با استفاده از مسواک از پوست لبتان لایه برداری کنید و در واقع دو مرحله قبل را در یک مرحله انجام دهید.

  • این نکته را نیز در نظر داشته باشید، بلافاصله بعد از لایه برداری از پوست لب، رژ لب نزنید.

بهتر است چند دقیقه صبر کنید و سپس ابتدا کمی کانسیلر روی لبتان بزنید تا لب آماده تر شود. بخصوص اگر می خواهید از رنگ های کمرنگ یا بیرنگ استفاده کنید با این کار نتیجه بهتری می گیرید.

پس از اینکه با استفاده از کانسیلر یا کرم پودر بیس کار را آماده کردید، ابتدا خط لب بکشید. این کار باعث می شود تا شکل لبتان قبل از رژ لب زدن مشخص شود و شما بین این خطوط رژ لب بکشید تا نتیجه مرتب تری بگیرید.

خط لب را طوری انتخاب نکنید که خیلی رنگ متفاوتی با رژ لب داشته باشد و خیلی مشخص شود. شما می توانید برای یکدست شدن کار با همان خط لب پیش از رژ لب زدن، لبتان را رنگ کنید.

  • دیگر نوبت به زدن رژ لب می رسد.

پس از اینکه رژ لب زدید، از برق لب برای براق تر کردن آن استفاده کنید.بهتر است برای ماندگای بیشتر رژ لب را دو لایه بزنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه