موثرترین حجم دهنده طبیعی لب را بشناسید

written by هانیه زاهدی 2 دی 1397
موثرترین حجم دهنده طبیعی لب کدامند؟

تاثیر زیبایی لب ها در جذابیت چهره انکارناپذیر است. لب ها به هر فرم و حالتی که باشند، حفظ سلامت آنها اهمیت دارد. خشک نگه داشتن لب ها به مدت طولانی، کندن مدام پوست لب، استفاده از مواد آرایشی نامناسب و… همه از جمله عواملی هستند که سلامت لب ها را تحت تاثیر قرار داده و حتی با وجود اینکه ممکن است خوش فرم باشند، نازیبا جلوه می کنند. لذا مراقبت از آنها، از اهمیت زیادی برخوردار است.
بعضی ها علاقه دارند که لب هایشان توپُر و حجیم تر از حد معمول جلوه کند. انواع مختلف مواد شیمیایی و یا برخی از ترفندهای آرایشی، این امکان را به وجود می آورند، اما بهترین راه آن است که این کار به طور طبیعی انجام شود؛ یعنی از حجم دهنده لب طبیعی استفاده کنیم تا هم عوارض آن کمتر باشد و هم سلامت لب ها حفظ شود. یادتان باشد که هیچ چیزی مهمتر از حفظ سلامتی نیست.

در ادامه بانوی شهر لیستی از مواد و روش های حجم دهنده لب طبیعی را برای شما فراهم کرده است.

حجم دهنده طبیعی لب

حجم دهنده طبیعی لب

  • روغن نعناع : این روغن نه تنها پوست شما را تقویت می کند، بلکه بدون هیچ گونه سوزش و التهابی باعث افزایش حجم لب شده و آن را پُررنگ تر می سازد.

روغن نعنا حجم دهنده طبیعی لب

  • شکر : ترکیب شکر با روغن نارگیل، جریان خون در لب ها را بالا می برد؛ به دنبال آن سبب افزایش حجم لب شده و رنگ آن را درخشان می کند.
  • عسل : عسل، لب ها را مرطوب نگه می دارد و یک آبرسان قوی است. هیدراته شدن لب ها، سبب افزایش حجم آن می شود.
  • دارچین : استفاده از ترکیب دارچین و روغن زیتون، سبب می شود که لب ها ملایم، نرم و توپُر جلوه کنند. به طور کلی دارچین به عنوان حجم دهنده و برانگیزنده طبیعی شناخته شده است.
  • یخ : ماساژ یک قطعه یخ کوچک به مدت 2 دقیقه روی لب ها، سبب افزایش جریان خون در رگها شده و باعث می شود لب ها حجیم تر و قرمزتر از حد معمول به نظر برسند.

طرز تهیه دو حجم دهنده طبیعی لب در خانه

چندین راه وجود دارد که می توانید با استفاده از ترکیبات طبیعی، حجم دهنده لب را در خانه تهیه و استفاده کنید.
بانوی شهر دو دستور ساده را برای شما آماده کرده است:

حجم دهنده لب فلفل قرمز و روغن نارگیل

حجم دهنده لب فلفل قرمز و روغن نارگیل

مواد لازم

  • 1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز (چنانچه پودر فلفل قرمز در دسترس نیست یا به فلفل قرمز حساسیت دارید، می توانید پودر دارچین جایگزین آن کنید.)
  • 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون

طرز تهیه

همه مواد را با هم مخلوط کرده و می گذاریم تا پودر به خوبی به روغن آغشته شود. اگر میخواهید مخلوط حاصل انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، می توانید مقدار اندکی روغن آن را افزایش دهید. بعد از چند دقیقه، مخلوط حاصل را به شیشه ای دردار منتقل کنید. حجم دهنده لب آماده است.

نکته مهم : برای استفاده از حجم دهنده لب، در ابتدا آرایش لب ها را با یک پاک کننده، تمیز کنید تا علاوه بر پاکسازی، سلول های مرده آن از بین برود. بعد با انگشت تمیز، مقداری از حجم دهنده لب را برداشته و به آرامی روی لب ها بمالید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی لب ها باقی بماند و سپس پاک کنید. ممکن است بعد از پاک کردن، کمی احساس خارش یا سوزش در لب ها داشته باشید که طبیعی است. می توانید از چرب کننده لب برای کم کردن میزان سوزش استفاده کنید.

حجم دهنده لب موم زنبور عسل و روغن نارگیل

حجم دهنده لب موم زنبور عسل و روغن نارگیل

مواد لازم

  • 1 قاشق چای خوری موم زنبور عسل
  • 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع
  • 5 تا 6 قطره اسانس برگ دارچین یا نعناع

نکته مهم : چنانچه باردار هستید، اسانس های موجود در این دستورالعمل برای شما توصیه نمی شود.

طرز تهیه

ابتدا موم را روی حرارت غیرمستقیم (بخار آب) ذوب کرده و روغن نارگیل را به آن اضافه می کنیم. (توجه کنید که موم زیاد داغ نشود. در حدی که به حالت مایع درآمده و بتواند با روغن نارگیل ترکیب شود کافیست.) در ادامه اسانس مورد نظر را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس مخلوط حاصل را داخل ظرف دردار مناسبی می ریزیم.

نکته مهم : برای استفاده، مانند دستور العمل قبلی، در ابتدا لب ها را پاک کنید.
به خاطر داشته باشید برای استفاده از هر ماسکی، در هر قسمت از بدن، ابتدا باید محل مورد نظر را به خوبی پاکسازی کنید تا نفوذپذیری ماسک بیشتر باشد.
بعد با انگشت تمیز مقداری از حجم دهنده لب را برداشته و آن را به آرامی روی لب ها بمالید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند و سپس پاک کنید. اگر بازهم سوزشی در لب ها احساس شود، طبیعی است. می توانید از یک مرطوب کننده یا چرب کننده لب استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه