مواردی روزمره که باعث خراب شدن ناخن ها می شوند

written by بانوی شهر 20 دی 1395
مواردی روزمره که باعث خراب شدن ناخن ها می شوند

تقریبا برای انجام دادن هر کاری از دستانمان استفاده می کنیم، این عجیب نیست که ناخن هایمان نیز در معرض خراب شدن و شکستن قرار بگیرد. اما در صورتیکه از ناخن هایتان به خوبی مراقبت کنید می توانید خراب شدن یا شکستن آنها را به تعویق بیندازید. شاید فکر می کنید بسیاری از نکات مراقبت از ناخن را انجام می دهید اما شاید ندانید این 4 مورد نیز باعث آسیب دیدن ناخن ها می شود.

کندن لاک ناخن

مشکل اینجاست که بسیاری از ما عادت داریم وقتی کمی از لاک ناخن ریخت و یا پاک شد خودمان شروع به کندن آن می کنیم. ناخن هایمان را روی هم می ساییم تا لاک روی آن پاک شود. اما این کار به ناخن شما صدمه می زند بخصوص اگر کاشت ناخن انجام داده باشید باعث ضعیف شدن ناخن و شکننده شدن آن می گردد.
برای حل این مشکل همیشه یک بسته پد لاک پاک کن در کیفتان داشته باشید تا هر آن متوجه شدید کمی از لاکتان پاک شده است، کل آن را پاک کنید تا زودتر از شر نامرتب بودن ناخن خلاص شوید.

استفاده از یک لاک به مدت طولانی

فقط به دلیل اینکه شما می توانید لاک ناخن را به مدت دو هفته نگه دارید بدین معنا نیست که باید این مدت طولانی، برای پاک کردن لاکتان صبر کنید. این کار باعث خشک شدن ناخن می شود و پس از پاک کردن ناخن با لکه های سفید روی آنها مواجه خواهید شد.
برای حل این مشکل به یاد داشته باشید که لاک ناخنتان هر قدر با کیفیت، باید زودتر از دو هفته پاک شود و حتی چند روز بین لاک زدن مجدد نیز می توانید صبر کنید تا ناخن هایتان کمی نفس بکشند.

خراب شدن ناخن ها - مد و زیبایی

استفاده از ناخن به جای ابزار

بسیاری از ما عادت داریم در بسیاری از کارهایمان از ناخن هایمان کم بگیریم، این کار یکی از دلایلیست که ناخن های ما می شکنند.
برای حل این مشکل ابتدا باید تلاش کنید این عادت را ترک کنید، به یاد داشته باشید در بسیاری از موارد قیچی می تواند کمکتان کند. به جای اینکه برای کاری ناخنتان را به خطر بیندازید از قیچی استفاده کنید.

نپوشیدن دستکش هنگام انجام کارهای خانه

بسیاری از خانم ها فقط برای شستن ظرف ها از دستکش استفاده می کنند اما باید برای انجام سایر کارهای خانه که دست با مواد پاک کننده برخورد پیدا می کند نیز از دستکش استفاده کنید. این مواد دارای الکل و سایر مواد شیمیایی هستند که هم باعث خشکی پوست می شوند هم به ناخن ها آسیب می رسانند.

خراب شدن ناخن ها - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه