راهنمای خرید دوچرخه ثابت

written by ژاله نوذری 13 شهریور 1397
راهنمای خرید دوچرخه ثابت

این روزها همه به فکر انجام ورزش با برنامه منظم هستند اما تنظیم زمان مناسب برای رفتن به باشگاه یا بیرون از خانه برای بسیاری از افراد مقدور نیست. به همین خاطر امروزه تمایل به خرید وسایل ورزشی در منزل بیشتر شده و اغلب افراد وسایل ورزشی قابل حمل را خریداری می کنند. یکی از وسایل ورزشی محبوب دوچرخه ثابت است. بانوی شهر شما را در خرید دوچرخه ثابت راهنمایی می کند.

دوچرخه ثابت ابزاری مناسب برای افزایش آمادگی جسمی و انجام ورزش های هوازی و یکی از بهترین وسیله های ورزشی جهت تناسب اندام و کاهش وزن محسوب می شود. از دوچرخه های ثابت در باشگاه های ورزشی و منازل می توان استفاده نمود. مهمترین ویژگی های این دوچرخه سبک بودن، سرعت بالا و مقرون به صرفه بودن آن است. این وسیله را به راحتی می توان در منزل نگهداری و در زمان های دلخواه از آن استفاده نمود. نکته مثبت این وسیله، مناسب بودن آن برای افراد با وزن بالا و یا اشخاص مسن می باشد. امروزه انواع مختلفی از دوچرخه ثابت در بازار موجود است.

انواع دوچرخه ثابت

  • دوچرخه دارای تنظیم مکانیکی : این نوع دوچرخه دارای دسته تنظیم بصورت دستی (مکانیکی) بوده و میزان سفتی و نرمی آن به صورت دستی تنظیم می شود.
  • دوچرخه دارای تنظیم الکترونیکی : نوع الکترونیکی این دوچرخه ثابت، دارای صفحه نمایش برقی یا الکترونیکی بوده و تمام تنظیمات با کمک دکمه های مختلف صورت میگیرد.

هنگام خرید دوچرخه ثابت بایستی نکات زیر را مدنظر قرار داد :

  • نوع صندلی دوچرخه و تنظیم ارتفاع آن : صندلی این دوچرخه ها متفاوت است همچنین برخی از صندلی ها دارای پشتی و برخی بدون پشتی هستند. نوع دارای پشتی برای افرادی که دچار کمر درد هستند مناسب تر می باشد. اگر میزان ارتفاع دوچرخه قابل تغییر باشد بهتر می توان از آن استفاده نمود. همچنین در منزل تعداد افراد بیشتری می توانند از این وسیله استفاده کنند.

خرید دوچرخه ثابت

  • نوع نمایشگر : امروزه دوچرخه های دارای مانیتور پیشرفته در بازار عرضه شده، که قابلیت های گوناگونی همچون نشان دادن ضربان قلب، سرعت حرکت و… را دارد.
  • تنظیم مکانیکی یا الکترونیکی : در خرید دو چرخه ثابت حتما به نوع مکانیکی یا الکترونیکی بودن آن دقت نمایید.
  • میزان تحمل وزن : بهنگام خرید دوچرخه بایستی به توان تحمل وزن آن توجه نمایید. همچنین باید تعداد افرادی که از این وسیله استفاده میکنند را در نظر گرفته و با توجه به سن، قد، تناسب بدن و وزن آنان نوع دوچرخه ای که خریداری می کنید، متفاوت باشد.
  • قیمت : دوچرخه ثابت در قیمت های مختلف وجود دارد. با توجه به امکانات، مزایا و نوع دوچرخه قیمت آن متفاوت خواهد بود. قبل از اقدام به جستجو برای خرید، مهم است که تصمیم بگیرید، چقدر حاضرید برای خرید هزینه کنید. معمولا ورزشکاران حرفه ای پیشرفته ترین مدل های آن را خریداری می کنند. باید هدف استفاده از این وسیله و وضعیت اقتصادی خود را در نظر داشته باشید.

خرید دوچرخه ثابت

  • محل قرار گیری در منزل : قبل از اقدام به خرید بهتر است مکان مجزایی را در منزل برای دوچرخه ثابت درنظر بگیرید.

به طور کلی استفاده از دوچرخه ثابت برای ورزشکارن و ورزش دوستان توصیه می شود و می توان با برنامه منظم و رعایت اصول ورزشی به تناسب اندام دلخواه رسید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه