نمک دریایی چه خواصی دارد؟

written by ژاله نوذری 13 خرداد 1397
نمک دریایی چه خواصی دارد؟

نمک مهمترین طعم دهنده به غذا و محصولی بسیار سالم است. نمک دریایی منبع مهمی از مواد معدنی به شمار میرود. موادغذایی با محتویات معدنی در جهان امروز از ارزش بالایی برخوردار هستند، زیرا بیشتر خوارکی های مصرفی به علت استفاده از محصولات ترکیبی، روش های مدرن کشاورزی و پالایش مواد غذایی با مسئله کمبود مواد معدنی مواجه شده اند. بانوی شهر قصد دارد شما را با خواص نمک دریایی آشنا سازد.

نمک هزاران سال است که در طبیعت یافت می شود و بشر به طور مداوم از آن استفاده نموده است. نمک دریایی در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب بخشی از رژیم غذایی معمول افراد است. ساکنان این مناطق مقدار زیادی از سدیم خود را در عرق کردن از دست می دهند. کمبود سدیم موجب می شود سایر مواد معدنی بدن غیر قابل استفاده شده و در بافت های نرم و انواع دیگر بافت ها در سراسر بدن ذخیره شوند. به همین دلیل مصرف نمک دریایی می تواند بخشی از سدیم از دست رفته را جبران نماید.

نمک دریایی - زندگی بانوی شهر

برخی از خواص نمک دریایی

  • نمک دریایی طبیعی حاوی 74 تا 94 % عناصر و مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است که بدن انسان برای سلامتی به آن نیاز دارد.
  • محتوای معدنی این نوع نمک نقش بسیار مهمی در سلامت و عملکرد پوست و ارتباط سلولی ما دارد. زمانی که تعادل مواد معدنی پوست به هم می ریزد علائمی مانند خشکی و سوزش بروز پیدا می کند، به ویژه درصورتی که هوا سرد و خشک باشد. درواقع نمک دریا باعث می شود پوست، سدی حفاظتی برای خود ایجاد کند. همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می کند. یکی از کاربردهای مهم این نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری هاست. درواقع همین باکتری ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می کنند.
  • حمام کردن با نمک دریا، سموم را جذب کرده و منافذ عمیق پوست را پاک می کند. مواد معدنی موجود در نمک یک لایه ی حفاظتی در پوست ایجاد کرده و کمک می کند پوست مرطوب باقی بماند. بعد از قرار گرفتن در وانی که نمک دریایی در آن قرار دارد، پوست شما چروک نمی شود. همچنین منیزیم موجود در نمک نیز به کاهش تورم و احتباس آب در بدن کمک می کند.

نمک دریایی - زندگی بانوی شهر

  • نمک باعث افزایش گردش خون در پوست سر و همچنین موجب از بین رفتن لک های ایجاد شده در آن می شود. محتوای نمک، چربی اضافی را جذب کرده و رطوبت لازم برای پیشگیری از رشد قارچ و شوره سر را فراهم می کند.
  • نمک و جوش شیرین جز لایه بردارهای ملایمی هستند که به رفع لک های دندان کمک و باعث سفید شدن دندان ها می شوند. همچنین منبع طبیعی فلوراید بوده که برای دندان ها و لثه ها یک مزیت محسوب می شود.

نمک دریایی - زندگی بانوی شهر

  • نمک دریایی یک ضدعفونی کننده طبیعی برای از بین بردن باکتری های موجود در دهان است. این ماده می تواند بوی بد دهان را رفع کند و التهاب لثه ها را کاهش دهد.

توصیه می شود تا جای ممکن از نمک دریا برای مصارف روزانه استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه